غذاهایی که می‌خورید و زمان وعده‌های غذایی می تواند بر خواب و آرامش شبانه تاثیر بگذارد.

برای داشتن خواب خوب از این خوراکی‌ها کمک بگیرید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین، به نقل از مایرور، معمولاً در محیط زندگی امروزه با این همه تکنولوژی‌های عجیب و غریب و دستگاه‌های دیجیتال مشکل خوابیدن یکی از مشکلات رایج اکثر مردم است.

به طور حتم بسیاری از افراد برنامه‌های مختلف روان‌درمانی و یوگا، بالش‌های معطر اسطوخدوس، حمام کردن قبل از خواب و حتی خاموش کردن تلفن همراه و کتاب خواندن را امتحان کرده باشند ولی گاهی اوقات هیچکدام از این کارها جواب نمی‌دهد.

در کشور انگلیس مرکزی به نام خواب وجود دارد که مشکلات مربوط به خواب افراد را پیگیری می کند و درباره این مشکلات تحقیقات بسیاری انجام داده است. کارشناسان و محققان این مرکز با عنوان مکاشفه‌گر خواب (Sleepseeker) اعتقاد دارند باید قبل از خواب برنامه غذایی منظمی به کار رود تا خواب منظمی هم داشته باشیم.

این مرکز اخیراً برخی خوراکی‌ها را معرفی کرده که اعتقاد دارد مصرف آنها به خواب کمک می‌کند. کورا هابیناکوا محقق و عضو این مرکز می‌گوید: غذاهایی که می‌خورید و زمان وعده‌های غذایی می تواند بر خواب و آرامش شبانه تاثیر بگذارد. یک میان وعده سبک قبل از خواب توصیه می‌شود.

آجیل، مانند گردو و پسته، برای خوردن قبل از خواب گزینه مناسبی است زیرا سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و از جمله غذاهای غنی از ملاتونین محسوب می شود. به دلیل سطوح بالای ملاتونین، خوردن یک مشت آجیل قبل از خواب ممکن است به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.

کارشناسان همچنین مصرف بوقلمون را در حد اعتدال توصیه می‌کنند، زیرا می تواند به بهبود کیفیت خواب و کاهش اختلالات کمک کند. بوقلمون حاوی تریپتوفان است که ملاتونین بدن را افزایش می‌دهد.

چای های گیاهی مثل بابونه به کاهش اضطراب کمک می‌کند. این چای حاوی آنتی اکسیدان هایی است که گفته می‌شود بی خوابی را کاهش می‌دهد.

ماهی قزل آلا یا ماهی تن به خاطر داشتن ویتامین D مشکلات خواب را کاهش می‌دهد. عسل نیز می‌تواند کمک کند، زیرا حاوی قند گلوکز است که سطح اورکسین مغز را بلوکه کرده که یک عصب مسئول بیداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha