بر اساس یک مطالعه جدید، مادرانی که سطح بالای مواد شیمیایی پلاستیکی موسوم به فتالات در دوران بارداری داشتند، با کمی افزایش خطر افسردگی پس از زایمان روبرو بودند.

ارتباط مواد شیمیایی پلاستیکی و افسردگی پس از زایمان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، به گفته مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، افسردگی پس از زایمان تا ۲۰ درصد از مادران جدید را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این مسئله آن را به شایع‌ترین عارضه بارداری پس از زایمان تبدیل می‌کند.

برنامه تأثیرات محیطی بر پیامدهای سلامت کودکان به بررسی این موضوع پرداخته است که چگونه مواد شیمیایی که معمولاً در پلاستیک‌ها و محصولات مراقبت شخصی یافت می‌شوند، از جمله فنول ها، فتالات ها و پارابن ها، ممکن است در افسردگی پس از زایمان نقش داشته باشند.

به گفته محققان، قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی می‌تواند بر سطح هورمون‌ها تأثیر بگذارد و قرار گرفتن در معرض آن از طریق رژیم غذایی، جذب آنها از طریق پوست و استنشاق معمول است.

محققان دریافتند که همه شرکت‌کنندگان در این مطالعه پارابن در سیستم بدن خود داشتند و تقریباً همه آنها فتالات در نمونه‌های ادرار خود داشتند.

«ملانی جاکوبسن»، محقق ارشد از دانشگاه نیویورک، گفت: «پیدا کردن راه‌های جدید برای جلوگیری از افسردگی پس از زایمان بسیار مهم است، زیرا بسیاری از عوامل خطر شناخته شده، مانند ژنتیک و رویدادهای استرس‌زا زندگی، قابل تغییر نیستند. بنابراین، تمرکز بر قرار گرفتن در معرض این نوع مواد شیمیایی قبل از بارداری، نشان دهنده یک هدف مداخله‌ای جدید است.»

برای مطالعه این موضوع، محققان غلظت این مواد شیمیایی را در نمونه‌های ادرار بیش از ۲۱۰۰ زن باردار در پنج سایت مطالعه اندازه گیری کردند.

شرکت کنندگان همچنین گزارش ارزیابی افسردگی را بین دو هفته تا ۱۲ ماه پس از زایمان تکمیل کردند.

محققان دریافتند که در زنان با سطوح بالاتر فتالات، خطر افسردگی پس از زایمان افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha