رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان گفت: ابتلا به سرطان در جوانان، سرنوشت جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سرطان در جوانان سرنوشت جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیدمحسن رضوی، با اشاره به برگزاری دومین سمینار سرطان در جوانان در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهر ۱۴۰۲ در مرکز کتابخانه ملی، اظهار داشت: شاید در گذشته به سرطان‌های جوانان کمتر توجه می‌شد و آمارها به این شدت رو به فزونی نبود.

فوق تخصص خون و سرطان گفت: ما بر آن هستیم تا با برگزاری این رویداد ضمن بررسی روش‌های تشخیص و راه‌های درمانی بهتر و با اطلاع‌رسانی، به شکل موثرتری توجه نظام درمانی کشور و همچنین افکار عمومی را در رابطه با سرطان در جوانان آگاه سازی کنیم.

رضوی با بیان اینکه ابتلاء به سرطان در جوانان روند افزایشی دارد، گفت: امروزه از بدو تولد به محض مبتلا شدن به بیماری بررسی‌های جامع پزشکی صورت می‌گیرد که می‌تواند روند تشخیص بیماری را سریع‌تر به انجام برساند و اگر سرطان باشد زیر گروه و وسعت آن را تشخیص دهد و احتمالاً یکی از دلایل افزایش آمار سرطان در جوانان، همین وسعت فرایند تشخیص باشد.

وی با اشاره به اینکه سرطان در جوانان به شدت سرنوشت جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: وقتی یک جوان مبتلا به سرطان می‌شود تمام افراد خانواده با حجم سنگینی از فشار روانی روبرو می‌شوند، جوان موقعیت کاری را از دست می‌دهد، ازدواج و تحصیل و همه آرزوهایش را بر زمین می‌گذارد، و همچنین دوستان و همکاران و حتی محیط تحصیل و پزشکان معالج نیز متأثر از بیماری او خواهند شد.

این فوق تخصص خون و سرطان به شایع‌ترین سرطان‌های جوانان اشاره کرد و گفت: همچون آمارهای جهانی شایع‌ترین سرطان‌های جوانان در کشور ما شامل سرطان‌های خونی حاد ALL و کمتر AML و بعد سرطان‌های خونی مزمن با شیوع کمتر هستند و سرطان‌های کلیه(ویلمز)، تومورهای نوروژنیک، لمفوم سارکوم و پستان در جوانان و کودکان نیز دیده می‌شود.

رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان افزود: امروزه در تمام جوامع پیشرفته بخشی به عنوان طب تسکینی وجود دارد که پاسخگوی نیازهای فیزیکی و روانی بیماران است، که یکی از اهداف مهم ما در این نشست، شناساندن طب تسکینی به پزشکان، بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنها است.

وی همچنین به نقش مهم و تأثیرگذار مؤسسات و انجمن‌های خیریه برای تأمین درمان و نیازهای بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: برخی از خیریه‌ها بخش تأمین مالی را برای درمان بیماران بر عهده دارند و بعضی دیگر نیز در تلاش هستند تا بتوانند برای جوانان ایجاد فضای مناسب فکری، فرهنگی و اجتماعی بکنند و مترصد تأمین شغل، ارتباط سالم و ازدواج برای آنها شده تا در جامعه سربلند و امیدوار زندگی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha