اسرار باند خرید و فروش نوزاد در تهران با تیزهوشی کارمند ثبت احوال فاش شد. هفتم مرداد امسال، یکی از کارمندان ثبت احوال تهران در حال بررسی گواهی تولد نوزادان برای صدور شناسنامه بود که در بین آنها به مدارک والدین یک نوزاد تازه متولدشده مشکوک شد.

خرید نوزاد با 7سکه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، به‌نظر می‌رسید مدارکی که در زمینه گواهی تولد در پرونده وجود داشت جعلی باشد. او فورا موضوع را به نماینده حقوقی اطلاع داد و به این ترتیب ماموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران در جریان ماجرا قرار گرفتند.


پدر قلابی


با هماهنگی بازپرس کشیک دادسرای ناحیه 26تهران، مردی که خودش را پدر نوزاد تازه متولدشده جا زده و مدارک جعلی به سازمان ثبت احوال ارائه کرده بود، بازداشت شد. او در بازجویی‌ها اسرار مدارک جعلی را فاش کرد و گفت پدر واقعی نوزاد تازه متولدشده نیست. وی توضیح داد: چند سالی از ازدواج من و همسرم می‌گذشت اما ما نمی‌توانستیم بچه‌دار شویم. نزد هر پزشکی رفتیم درمان‌ها نتیجه نداد تا اینکه یکی از اقواممان به ما پیشنهادی داد. او زنی به نام فریبا را به ما معرفی کرد و گفت که وی دلال نوزاد است و می‌تواند ما را به آرزویمان برساند.


مرد جوان ادامه داد: با اصرار همسرم به فریبا زنگ زدم و با او قرار گذاشتیم. فریبا به ما اطمینان داد که می‌توانیم به نام خودمان برای نوزاد شناسنامه بگیریم. به این ترتیب با آموزش‌های فریبا، همسرم 9‌ماه نقش زن باردار را بازی کرد و بعد به‌عنوان پول پیش، مبلغ 200میلیون تومان به فریبا دادیم. وی ادامه داد: بعد از 9ماه، فریبا از ما خواست با 7سکه طلا به منطقه شهریار برویم و بچه را تحویل بگیریم. ما هم سر قرار حاضر شدیم که 3خانم در آنجا بودند. آنها نوزاد را تحویلمان دادند و سکه‌ها را گرفتند و حتی گواهی ولادت در اداره ثبت احوال را هم فریبا به‌دست ما رساند و گفت به ما تضمین می‌دهد که جعلی بودن آن مشخص نخواهد شد اما وقتی به ثبت احوال رفتم دستم رو شد.



اقرار عجیب


ماموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی پایتخت از مرد جوان خواستند تا با فریبا قرار صوری بگذارد و همین موجب دستگیری زن جوان شد. وی در بازجویی‌ها گفت: من نیتم خیر بود و می‌خواستم به افرادی که در حسرت بچه بودند، کمک کنم. من یا در فضای مجازی تبلیغات می‌کردم یا می‌رفتم مقابل بیمارستان‌ها. ابتدا افرادی را که در حسرت بچه بودند شناسایی می‌کردم و بعد به مرحله بعدی می‌رفتم؛ یعنی افرادی که بچه‌هایشان را نمی‌خواستند. وی ادامه داد: با این کار هم افرادی را که دلشان بچه می‌خواست به آرزویشان می‌رساندم و هم سهمم را می‌گرفتم. این زن ادامه داد: تهیه گواهی تولد هم به‌عهده همدستانم بود.


سردار علی ولیپورگودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: متهمان دیگر این باند مخوف با استفاده از اقدامات اطلاعاتی هنگام جابه‌جایی 2نوزاد در مرکز شهر تهران دستگیر و به اداره سیزدهم انتقال داده شدند. سردار گودرزی افزود: هرچند تحقیقات اولیه نشان داد که این باند، اقدام به خرید و فروش 3نوزاد کرده‌اند، اما تحقیقات برای مشخص‌شدن ابعاد بیشتر این حادثه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha