چاقی یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری های جدی از جمله فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ است.

چاقی شدت علائم یائسگی را افزایش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چاقی ممکن است شدت علائم یائسگی مانند گرگرفتگی را نیز افزایش دهد.

علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که هورمون درمانی برای تسکین علائم یائسگی ممکن است در زنان چاق کمتر مؤثر باشد.

چاقی در سراسر جهان در حال افزایش است، به طوری که در حال حاضر حدود ۱۳ درصد از کل بزرگسالان به چاقی مبتلا هستند. در سرتاسر جهان، چاقی در زنان شایع‌تر از مردان است (۱۵% در مقابل ۱۱%) و در کشورهای توسعه‌یافته شایع‌تر است.

چاقی خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها از جمله حملات قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲، بیماری‌های تنفسی و مشکلات اسکلتی عضلانی را افزایش می‌دهد.

دکتر «آنیتا پرشاد»، نویسنده اصلی از دانشکده پزشکی ویرجینیای شرقی، گفت: «تحقیقات جدید اکنون نشان می‌دهد که چاقی همچنین ممکن است شدت علائم یائسگی را افزایش دهد و اثربخشی هورمون درمانی را در تسکین این علائم کاهش دهد.»

این یک مطالعه آزمایشی با ۱۱۹ شرکت‌کننده بود.

این مطالعه پنج ساله سوابق سلامت ۱۱۹ زن را که به یک کلینیک یائسگی مراجعه کرده بودند مورد بررسی قرار داد. زنان به دو گروه تقسیم شدند: آنهایی که شاخص توده بدنی (BMI) بیشتر از ۳۰ و آنهایی که BMI کمتر از ۳۰ داشتند. (BMI سالم بین ۱۸ تا ۲۵ است.)

محققان دریافتند زنان مبتلا به چاقی بیشتر احتمال دارد علائمی از جمله علائم وازوموتور (گرگرفتگی)، علائم دستگاه تناسلی، اختلالات خلقی و کاهش میل جنسی را گزارش کنند.

تصور می‌شود که زنان چاق بیشتر گرگرفتگی و تعریق شبانه را تجربه می‌کنند، زیرا بافت چربی به عنوان عایق عمل می‌کند که گرما را در بدن به دام می‌اندازد و گرمای بیشتری تولید می‌کند.

برخی دیگر معتقدند که چاقی می‌تواند منجر به عدم تعادل هورمونی شود و باعث افزایش سطح استروژن شود که در بروز علائم شدیدتر یائسگی دخیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha