مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات بسته خدمات سطح اول روستایی مبتنی بر پزشکی خانواده را تشریح کرد.

جزئیات خدمات سطح اول پزشک خانواده روستاییان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،مسعود مشایخی گفت: طرح نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده روستایی برای جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند از سال ۸۴ تاکنون در حال اجرا است.

مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به بسته خدمات سطح اول ارائه شده در روستا افزود: این خدمات شامل ارائه ۱۰۷۹ قلم دارو قابل تجویز توسط پزشک عمومی، ارائه ۵۶ قلم آزمایش که برخی از این آزمایشات برای ۳ گروه هدف مادران باردار، جمعیت بالای ۳۰ سال و نوزادان به صورت رایگان ارائه می‌گردد.

مشایخی گفت: همچنین ارائه ۱۷ قلم خدمت دهان و دندان که تمامی این خدمات برای ۳ گروه هدف مادران باردار، زنان شیرده و کودکان زیر ۱۴ سال به صورت رایگان است.

وی ادامه داد: ارائه تمامی گرافی‌های ساده بدون ماده حاجب و یک نوبت سونوگرافی بارداری رایگان، ارائه ۸ قلم داروی مکمل به صورت رایگان، ارائه خدمات مراقبتی به مادران باردار، بیماران دیابتی و پرفشاری خون به صورت رایگان، ارائه خدمات سطح اول از طریق ۴۲۲۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی توسط ۷۳۵۰ پزشک، ۵۸۰۰ ماما و ۱۹۵۰ دندانپزشک و بهداشت کار دهان و دندان از خدمات سطح اول روستایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha