دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 361496

یکی از رایج‌ترین انواع پوست صورت، پوست چرب و جوشدار است. دارندگان این نوع پوست با مشکلات عدیده‌ای مانند تعریق بالا، بروز جوش زیرپوستی و... مواجه هستند. اما خوشبختانه انواع روتین پوست چرب می‌تواند به این افراد کمک کند و نقش موثری در بهبود سلامتی و زیبایی پوست آنان داشته باشد. برای آشنایی با بهترین روتین پوست چرب و جوشدار این مقاله را مطالعه کنید.

3 روتین پوست چرب و جوش دار

روتین پوست چرب و جوش دار چیست؟

روتین پوست چرب و جوش دار، مانند تمام روتین‌های پوستی است؛ با این تفاوت که تمرکز آن بر کنترل چربی و جوش است. به طور کلی، روتین‌ها باید ملایم باشند تا چربی پوست را کاهش داده و پوست را تحریک نکنند. به‌عبارتی اگر از روتینی استفاده کردید که باعث تحریک پوست‌تان شد، باید آن را متوقف کنید. روتین پوست چرب و جوشدار سه پایه اصلی دارد:

  • شستشو با پاک‌کننده و رفع آلودگی؛
  • استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده؛
  • تنظیم PH پوست با استفاده از تونر.

دقت داشته باشید که همه محصولات مراقبت پوستی برای استفاده در هر نوع روتینی مناسب نیستند. توصیه ما استفاده از محصولات تالگو از برند تالگو پاریس است که کیفیت خود را نشان داده و مورد اطمینان مصرف‌کنندگان است.

روتین پوست چرب و جوشدار در صبح

انجام روتین پوست چرب برای نوبت صبح جزو واجبات این نوع پوست است. خوشبختانه روتین این مرحله ساده بوده و به‌راحتی انجام می‌شود.

  1. شستشوی صورت

در اولین مرحله از روتین پوست چرب، باید صورت‌تان را بشویید تا هر نوع گرد و غبار، آلودگی و چربی پاک شود. این آلودگی‌ها ممکن است از بالش و تشک مورد استفاده‌تان باشد که توانسته‌اند خود را به پوست صورت برسانند. متخصصان توصیه می‌کنند روبالشتی و ملحفه مورد استفاده هنگام خواب را حداقل هر دو هفته یک‌بار بشویید تا انتقال آلودگی به پوستتان را کاهش دهید. بنابراین اولین مرحله در روتین پوست چرب هنگام صبح، شستن صورت با شوینده ملایم و مناسب پوست‌تان است. بعد از شستن حتماً صورت‌تان را با حوله تمیز و شخصی خشک کنید.

  1. استفاده از تونر

استفاده از تونر در کنترل چربی پوست شما بسیار تاثیرگذار است. تونر PH پوست شما را تنظیم و منافذ باز پوست را کنترل می‌کند. پس در انتخاب تونر مناسب پوستتان دقت کنید و حواستان باشد تونر مخصوص پوست چرب را بخرید تا هنگام استفاده، تأثیر عکس نگذارد.

  1. آبرسانی و مرطوب کردن

برای تاثیرگذاری بهتر، رعایت ترتیب روتین پوست چرب و جوشدار بسیار مهم است. در سومین مرحله باید پوست را آب‌رسانی کنید. فرقی نمی‌کند چه نوع پوستی داشته باشید؛ باید این حقیقت را بپذیرید که همه پوست‌ها به آب‌رسانی و رطوبت نیاز دارند. اگر مرطوب‌کننده مناسب پوست شما نباشد، رطوبت بیشتری روی پوست ایجاد می‌کند و همین موضوع باعث افزایش چربی در سطح پوست و تشدید جوش در بدن شما می‌شود. به همین دلیل است که می‌گوییم حواستان باشد محصول انتخابی مناسب پوستتان باشد.

  1. استفاده از ضدآفتاب

برای داشتن بهترین روتین پوست چرب نباید استفاده از ضد آفتاب را نادیده گرفت؛ به‌خصوص اگر قرار است آن روز به بیرون از منزل بروید. امروزه توصیه می‌شود حتی در منزل هم از ضد آفتاب استفاده کنید؛ به این دلیل که نور حاصل از تلویزیون، گوشی موبایل و... ممکن است برای برخی پوست‌ها مضر باشد. ضد آفتاب‌ها نقش زیادی در جلوگیری از آسیب‌دیدگی پوستی، کک و مک، لک و... دارند. برای نتیجه‌گیری بهتر، باید از ضد آفتاب متناسب پوست خود استفاده کنید.

روتین پوست چرب و جوشدار در شب

همان طور که گفتیم بهترین روتین پوست چرب و جوشدار این است که یک‌بار در صبح و یک‌بار در شب انجام شود. بنابراین لازم است با مراحل روتین پوست چرب در شب نیز آشنا شوید.

در اولین مرحله از روتین پوست چرب در شب، باید صورت‌تان را با پاک‌کننده‌های آرایشی پاک کنید. البته استفاده از محلول شست‌وشو توصیه نمی‌شود؛ چراکه ممکن است بخشی از آرایش روی پوست باقی بماند و مانع از نفس‌کشیدن آن شود. در صورتی‌که پوست چربی دارید، از پاک‌کننده آرایشی مخصوص پوست‌های چرب استفاده کنید.

  1. شست و شوی صورت

صورت خود را با آب و مواد شوینده مناسب پوست‌تان بشویید و با حوله تمیز خشک کنید. درواقع همان اقداماتی را که در روتین صبح انجام دادید، دوباره تکرار کنید.

  1. استفاده از سرم و درمان های دارویی

در بیشتر موارد برای روتین پوست چرب و لک دار و کنترل میزان چربی پوست، نیاز به استفاده از دارو و سرم‌های مخصوص این نوع پوست‌ است. در صورت نیاز به استفاده از سرم و درمان‌های دارویی، می‌توانید این مرحله را بعد از شست‌وشوی پوست در روتین شبانه انجام دهید. متداول‌ترین سرم برای درمان جوش و چربی پوست، سرم رتینول است. این سرم از بروز جوش‌های جدید جلوگیری می‌کند و منافذ باز پوست را می‌بندد.

  1. سرم رتینول برای روتین پوست چرب و جوش دار

استفاده از محصولاتی حاوی بنزوئیل پروکساید، سالیسیلیک اسید و انواع رتینوئیدها برای درمان جوش مناسب هستند. این محصولات تأثیر بیشتر و سریع‌تری در بهبود وضعیت پوست‌تان دارد و مصرف آن‌ها باید زیر نظر متخصص پوست انجام شود.

  1. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

در آخرین مرحله از روتین پوست چرب دهیدراته باید از آب‌رسان و مرطوب‌کننده‌ها استفاده کرد. انجام این عمل باعث جلوگیری از چربی بیش‌ازحد پوست می‌شود و رطوبت لازم آن را از طریق آب‌رسان تامین می‌کند. مصرف آبرسان‌های تالگو فرانسه می‌تواند به تکمیل این روتین کمک کند.

روتین هفتگی پوست چرب و جوشدار

برای تاثیر گذاری بیشتر روتین پوست های چرب و جوشدار بهتر است در کنار استفاده از روتین معمولی، از یک روتین هفتگی پوست هم استفاده کنید. در روتین هفتگی پوست چرب و جوشدار که حداقل 2 بار در هفته انجام می‌شود، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید تا بیشترین تأثیر را ببینید.

  1. استفاده از انواع ماسک

برای انجام این مرحله باید ماسک‌های متناسب با پوست خود را بشناسید تا از خواص آن‌ها بهره ببرید. ماسک‌ها معمولاً دارای ویتامین C هستند. بنابراین برای درمان و تقویت پوست می‌توانید روتین پوست چرب با ویتامین سی را از طریق این ماسک ها انجام دهید. برای تاثیرگذاری بهتر می‌توانید ماسک‌ها را بعد از شستن صورت و هنگامی که پوست تمیز است، استفاده کنید. این اقدام در طول هفته، باید حداقل 2 بار انجام شود.

  1. استفاده از لایه بردار

لایه‌برداری باعث جداشدن سلول‌های مرده از سطح پوست می‌شود. همچنین جای جوش را از بین برده و از بروز آکنه و جوش جلوگیری می‌کند. برای روشن‌شدن پوست لازم است که علاوه بر رعایت روتین پوست چرب و جوش‌دار، یک بار در طول هفته از اسکراب یا سرم‌های لایه‌بردار استفاده کنید.

روتین پوست چرب با محصولات پوستی تالگو پاریس

حال که با مراحل انجام روتین پوست چرب و جوشدار آشنا شدید، بهتر است بدانید که انجام صحیح و ترتیب این روتین تنها روش لازم نیست. بلکه باید در انتخاب مواد مراقبت پوستی نیز دقت کنید تا به پوستتان آسیب بیشتری وارد نشود. محصولات تالگو پاریس می‌تواند نقش موثری در بهداشت و سلامتی پوست و موی شما ایفا کند.

تالگو پاریس، نماینده رسمی محصولات تالگو فرانسه در ایران است که ضمن فروش محصولات باکیفیت این برند معتبر، با ارائه دوره های آموزشی پوست و زیبایی فنی حرفه ای و انجام خدمات زیبایی، قدم موثری در ارتقای فرهنگ زیبایی و بهداشتی پوستی برمی‌دارد. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با محصولات و خدمات ما به آدرس www.thalgoparis.com مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha