ایجاد و تقویت ایمنی فرآیندی پیچیده و طولانی است که در آن بافت‌ها، سلول‌ها و اندام‌ها در کنار یکدیگر کار می‌کنند تا از بدن ما در برابر عفونت‌های وارد شده به بدن محافظت کنند. بسیاری از عوامل ناسالم سبک زندگی قبل از کرونا ما را در معرض ضعف سیستم ایمنی قرار داده است.

چگونه ایمنی بدن را برای مقابله با کرونا و آنفلوآنزا تقویت کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث کارت، با افزایش ویروس کرونا و آنفلوآنزا، جستجوی مردم برای ویتامین های تقویت کننده سیستم ایمنی نیز افزایش یافته است.

ایجاد و تقویت ایمنی فرآیندی پیچیده و طولانی است که در آن بافت‌ها، سلول‌ها و اندام‌ها در کنار یکدیگر کار می‌کنند تا از بدن ما در برابر عفونت‌های وارد شده به بدن محافظت کنند. بسیاری از عوامل ناسالم سبک زندگی قبل از کرونا ما را در معرض ضعف سیستم ایمنی قرار داده است.

جلوگیری از ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا

می توانید با روش های زیر از بدن خود مراقبت کنید و همچنین با برخی از این نکات ایمنی آن را تقویت کنید:

عادات سالم را بپذیرید

قبل از انجام اقدامات برای تقویت ایمنی باید ایمنی ویروس کرونا را جدی گرفت، برای جلوگیری از تضعیف بیشتر سیستم ایمنی، باید برخی عادات سالم را اتخاذ کنید. این عادات شامل شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، دور نگه داشتن صورت، چشم‌ها، بینی و گوش‌ها از دست‌ها و ... است.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

از آنجایی که ایمنی بدن شما به تامین مداوم مواد مغذی بستگی دارد، باید یک رژیم غذایی سالم و متعادل را در زندگی روزانه خود بگنجانید. سعی کنید در بشقاب خود سبزیجات رنگارنگ داشته باشید تا تمام ویتامین ها را دریافت کنید. به خصوص سبزیجات و میوه هایی که دارای ویتامین A، C، D و مواد معدنی هستند.

ورزش کنید

ورزش همیشه برای تقویت ایمنی مفید است اما تمرینات سنگین اثرات بدی بر سیستم ایمنی بدن ما دارد. می دانیم که پس از تمرینات سنگین، عضلات و بافت های ما از بین می رود. این زمانی است که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف می شود. برای طی کردن روند بهبودی، به مواد مغذی اضافی نیاز داریم.

پس بهتر است به جای ورزش های سنگین، ورزش های سبک انجام دهید. سعی کنید یوگا، تاباتا و حرکات کششی انجام دهید.

مراقبه کنید

مدیتیشن نه تنها برای سلامت درونی شما، بلکه برای سلامت روان شما نیز عالی است. به دلیل سبک زندگی ناسالم، بسیاری از ما روش صحیح تنفس را فراموش می کنیم.

با تمرین مدیتیشن می توانیم نحوه تنفس را بهبود ببخشیم؛ این یک راه طبیعی برای انتقال مناسب اکسیژن به ریه ها و ذهن است.

سیستم ایمنی

استرس را مدیریت کنید

انرژی های منفی زیادی روزانه در اطراف ما است؛ چه از طریق رسانه ها چه از طریق مردم و ... سطح استرس در حال افزایش است که می تواند منجر به تضعیف سیستم ایمنی شود. بنابراین، از تکنیک های خاص برای آرام کردن خود استفاده کنید. مدیتیشن انجام دهید. چند برنامه کمدی ببینید و ازگوش دادن به اخبار ناخواسته و منفی درباره کرونا و ویروس ها خودداری کنید.

اغلب بخندید

خنده بهترین درمان و همچنین بهترین راه برای شروع روز است. خنده کالری می سوزاند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، بدن را آرام می کند، از خطرات قلبی محافظت می کند. بنابراین، اغلب بخندید.

گیاهان دارویی را فراموش نکنید

گیاهانی مانند زردچوبه، سیر و برخی ادویه ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند. می توانید قبل از رفتن به رختخواب از مخلوط زردچوبه و شیر استفاده کنید که می تواند مواد مغذی بدن را تامین کند. همچنین می توانید بابونه و یا پونه را نیز دم کنید و نوش جان کنید.

با مشورت پزشک گیاهان دارویی را به روتین روزانه خود اضافه کنید تا از فواید بی نظیر آنها بهره مند شوید.

هیدراته بمانید

معمولاً هنگام انجام برخی کارها احساس تشنگی می کنیم؛ وقتی بدن ما با کم آبی روبرو می شود، به این معنی است که مواد مغذی به قسمت هایی از بدن که بیشتر مورد نیاز هستند نمی رسند. بدن به دلیل کمبود مواد مغذی به سرعت بهبود پیدا نمی کند که می تواند بر ایمنی ما تأثیر منفی بگذارد.

سیستم ایمنی

خواب کافی داشته باشید

خواب زمانی است که بدن شما بازیابی می شود. به همان سرعتی که بدن شما بازیابی می شود، سیستم ایمنی شما قوی تر می شود. مهمانی های آخر شب، تماشای زیاد فیلم و سایر عوامل سبک زندگی ناسالم ما را به سمت اختلال خواب سوق می دهد و سیستم ایمنی ما باید هزینه آن را بپردازد و در نتیجه ضعیف می شود.

بنابراین، 2 ساعت قبل از رفتن به رختخواب، تماشای صفحه نمایش الکترونیکی را متوقف کنید، چراغ را خاموش کنید تا خواب شما مختل نشود، قبل از رفتن به رختخواب آب ننوشید، قبل از خواب مراقبه کنید، حداقل هفت تا هشت ساعت بخوابید.

از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید

سیگار کشیدن و نوشیدن الکل برای سیستم ایمنی بدن ما مضر است. هر زمانی برای شما بهترین زمان برای حذف این عادت ها از سبک زندگی است. اگر معتاد الکل یا سیگار هستید، ترک آن برای شما بسیار سخت است. با کمی اراده و حمایت زیاد دوستان و خانواده می توانید به راحتی این اعتیاد را کنترل کنید. برای جلوگیری از آن می توانید مدیتیشن، یوگا و سایر فعالیت های بهداشتی انجام دهید.

ویتامین A مصرف کنید

ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی ضروری است. برای دریافت ویتامین A کافی می توانید کلم بروکلی، زردآلو، کلم پیچ، طالبی و اسفناج مصرف کنید.

vitamin a

ویتامین C مصرف کنید

سطوح بالاتر ویتامین C ممکن است علائم سرماخوردگی را کاهش دهد؛ برای دریافت ویتامین C کیوی، انگور، پرتقال، جوانه ها، کلم، گل کلم و فلفل سب مصرف کنید.

ویتامین D مصرف کنید

این نوع ویتامین به نوعی پروتئین در بدن کمک می کند که ویروس و باکتری های مضر را از بین ببرد. برای دریافت ویتامین D، به اندازه کافی دربرابر نور آفتاب باشید( همراه با ضد آفتاب) . اگر نمی توانید به اندازه کافی حمام آفتاب بگیرید، می توانید این ویتامین فوق العاده را از پنیر، توفو، قارچ و شیر گیاهی مصرف کنید.

همچنین می توانید مکمل ویتامین دی مصرف کنید.

مواد معدنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

مواد معدنی مانند روی، پروتئین، پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها به حمایت از سیستم ایمنی بدن شما کمک می کنند.

برای دریافت روی، می توانید لوبیا، توفو، غلات، دانه ها، نخود، ماست و عدس مصرف کنید.

شما می توانید پروتئین را از پنیر، شیر، نخود و آجیل دریافت کنید.

برای بهبود سلامت میکروبیوم ها می توانید پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها را از ماست، پنیر، کیمچی، نان خمیر ترش، کفیر، لوبیا، تره فرنگی، سیر، موز، غلات، کنگر فرنگی و غیره دریافت کنید.

اگرچه هیچ رژیم غذایی جادویی یا مکملی وجود ندارد که توسط پزشکان برای تقویت ایمنی شما برای مبارزه با ویروس کرونا تضمین شده باشد، اما همه این نکات پوشش نقره ای برای تقویت ایمنی شما هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha