رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: نامه برای ملاقات حضوری به 20 وزیر نوشتیم که از جمله وزیر آموزش و پرورش است تا بتوانیم به دوره پیش دبستانی تا معلمان خدمات روانشناسی ارائه بدهیم .

نامه رئیس انجمن روانشناسی به 20 وزیر برای چه بود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره درباره اینکه «وضعیت روان جامعه ایرانی چگونه است؟» حدود 20 تا 30 درصد افراد جامعه نیاز به خدمات روانشناختی دارند که تمرکز آن در وهله اول افسردگی، اضطراب، وسواس و ترس است.

وی ادامه داد: افرادی که مشکلات جدی دارند و تحت عنوان اختلالات سایکوتیک هستند؛ مثل اسکیزو فرنی، این افراد شیو ع کمتری دارند؛ مثلا یک تا 2 درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و این افراد مشکلات جدی دارند و مخاطب روانپزشکان هستند.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: اما افرادی که به ما رواشناسان مراجعه می‌کنند 20 تا 30 درصد هستند که طیف وسیعی از مشکلات روانشناختی دارند؛ با تمرکز بیشتر روی افسردگی و در کنار آن اضطراب.

آشتیانی در باره اینکه چه برنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت روانی جامعه دارید؟»، بیان داشت: مهمترین برنامه بیمه خدمات روانشناسی است؛ چون درصد قابل توجهی از جامعه به علت بالا بودن تعرفه روانشناسی فرصت استفاده از این خدمات را ندارند و باید به کمک رسانه‌ها بحث بیمه را جا بیندازیم تا همه افراد بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی درباره همکاری این سازمان با آموزش و پرورش، ابراز کرد: بله، همکاری با آموزش و پروش جزو برنامه‌های ماست و مقدمات را فراهم کردیم. البته نامه برای ملاقات حضوری به 20 وزیر نوشتیم که از جمله وزیر آموزش و پرورش است تا بتوانیم به دوره پیش دبستانی تا معلمان خدمات روانشناسی ارائه بدهیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha