چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 361884

مطالعات نشان می‌دهد که دریافت نور خورشید ناکافی و کم می‌تواند باعث افسردگی فصلی شود.

افسردگی در زمستان تشدید می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نیوز سنتر، روزها در طول زمستان کوتاه تر می شوند و دریافت نور کافی از خورشید نیز کمتر می شود.در نتیجه، افراد بیشتری امسال اختلال عاطفی فصلی (SAD) را تجربه خواهند کرد، اما اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارد که می توانید زمستان پیش رو انجام دهید.

اختلال عاطفی فصلی بیشتر سنین 18 تا 30 سال را تحت تأثیر قرار می دهد و چهار برابر بیشتر در زنان ظاهر می شود. تنها 6 درصد از افرادی که به اختلال عاطفی فصلی مبتلا می شوند هر سال در بیمارستان بستری می شوند.

گاوین پیکرینگ، مشاور سلامت روان در دانشگاه مین در فارمینگتون گفت:« که اختلال عاطفی فصلی در بین دانشجویان بسیار رایج است.»

پیکرینگ گفت: «ترکیبی از کاهش نور خورشید و زمان کم بیرون ماندن از خانه و همچنین افزایش رفتار انزوایی، اغلب مسائلی را تشدید می کند که دانش آموزان در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنند.» دانشگاهیان می توانند به طور قابل توجهی تحت تأثیر از دست دادن انگیزه قرار گیرند و این یکی از علائم اصلی افسردگی است همچنین می تواند بر علائم افسردگی تأثیر بیشتری بگذارد.

به گزارش phsycologytoday.com، علت اختلال عاطفی فصلی ناشناخته است. با این حال، مطالعات نشان می‌دهند که به دلیل روزهای کوتاه‌تر زمستان و نور محدود خورشید، بدن به طور طبیعی ملاتونین اضافی تولید می‌کند، هورمون خواب که می‌تواند باعث احساس خستگی و بی‌حالی در افراد شود.

اگر فردی مبتلا به کم کاری تیروئید، هیپوگلیسمی یا عفونت ویروسی مانند مونونوکلئوز باشد، گاهی اوقات ممکن است این اختلال به اشتباه تشخیص داده شود.

علائم رایج اختلال عاطفی فصلی ، مانند افسردگی اساسی، می تواند احساس گناه، از دست دادن علاقه به فعالیت های معمولی، احساس ناامیدی، سردرد و درد معده باشد.

چگونه می توانید از خود در برابر اختلال عاطفی فصلی محافظت کنید؟

پیکرینگ می گوید با تمرین خودمراقبتی خوب، می توانید با این علائم به راحتی مقابله کنید.

حفظ یک برنامه روتین و افزایش مصرف میوه و سبزیجات و مصرف روزانه ویتامین می تواند به شما کمک کند از خود در برابر این نوع اختلال محافظت کنید. پیکرینگ گفت: «هر راهی که مردم بتوانند دریافت نور طبیعی خود را افزایش دهند، تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha