بین 200 تا 500 نفر در انفجار بیمارستانی در غزه جان خود را از دست دادند، اسرائیل جهاد اسلامی را به دست داشتن در تیراندازی متهم کرد.

سازمان بهداشت جهانی : دستور تخلیه بیمارستانها باید لغو شود

به گزارش سلامت نیوز وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که (فعلا) بیش از ۵۰۰ نفر در حمله به بیمارستان الاهلی عرب در شمال غزه کشته شده‌اند.بر اساس چه سیستم و نظامی اسرائیل حق دارد نوار غزه را که از قبل در محاصره بود، به گورستان دسته جمعی تبدیل کند؟

سازمان بهداشت جهانی حمله به بیمارستان الاهلی عرب در شمال غزه را به شدت محکوم کرده است. این سازمان خواستار محافظت فوری و فعال از غیر نظامیان و پرسنل بهداشتی درمانی شده و اعلام کرده که دستور تخلیه بیمارستانها باید لغو شود و قوانین بین المللی بشر دوستانه (محافظت پرسنل بهداشتی درمانی و هدف قرار نگرفتن آنها) باید رعایت شود.

دبیر کل سازمان ملل نیز در شبکه ایکس گفته : من از کشته شدن صدها غیرنظامی فلسطینی در حمله موشکی امروز به بیمارستانی در غزه وحشت دارم که به شدت آن را محکوم می کنم. قلب من با خانواده های قربانیان است. بیمارستان ها و پرسنل پزشکی تحت قوانین بشردوستانه بین المللی تحت محافظت هستند.

دبیر اجرایی برنامه اورژانسهای سلامت سازمان بهداشت جهانی هم در ویدئویی گفت : خشونت باید از سمت تمام طرفها متوقف شود.
ما این تجربه را مکررا داشته‌ایم که یک طرف می‌گوید این کار را آنها، آن طرفِ دیگری انجام داده اند و سمت دیگر هم متقابلا همین را می‌گوید که این کار آنهاست.

الان چیزی که مهم است این است که صدها نفر کشته، صدها نفر (که اگر هزاران نفر نباشند) بیشتر مجروح شده‌اند و یک بیمارستان دیگر قادر به خدمت رسانی نیست. این واقعیت است، این واقعیت بی رحمانه امروز عصر است.

پیشتر دبیرکل سازمان ملل گفته بود : حملات حماس «نمی‌تواند مجازات دسته جمعی فلسطینی‌ها را توجیه کند».

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه برآورد کرد که حمله حماس به اسرائیل « نمی‌تواند مجازات دسته جمعی فلسطینی‌ها» را در غزه توجیه کند ، سرزمینی که به شدت مورد حمله بمباران‌های تلافی جویانه اسرائیل قرار گرفته است.

من از نارضایتی عمیق مردم فلسطین پس از پنجاه و شش سال اشغال کاملاً آگاهم. اما به همان اندازه که این نارضایتی ها جدی هستند، نمی توانند اقدامات تروریستی حماس را که در 7 اکتبر مرتکب شد، توجیه کنند. اما این حملات نمی تواند مجازات دسته جمعی فلسطینی ها را توجیه کند .

آقای گوترش همچنین خواستار "آتش بس فوری بشردوستانه" شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha