سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 362217

آیا بابت ظاهر دندان های خود نگران هستید؟ کامپوزیت دندان همان راه حلی است که همیشه به دنبال آن بوده اید! این تکنیک دندانپزشکی زیبایی را می توان در عرض یک روز یا حتی فقط چند ساعت تکمیل کرد. این موضوع کامپوزیت را به گزینه ای سریع و راحت برای بهبود لبخند شما تبدیل می کند.

کامپوزیت دندان چقدر هزینه دارد؟

کامپوزیت نه تنها می ‌تواند شکاف بین دندان‌ها را برطرف کند، بلکه می ‌تواند رنگ، شکل، اندازه و عیوب دندان ناشی از ضربه یا شکستگی را نیز اصلاح کند. در این مطلب اما نگاهی می اندازیم به قیمت کامپوزیت در ایران که یکی از بزرگترین دغدغه های بیماران است. اما قبل از آن اطلاعات بیشتری در مورد کامپوزیت دندان و فرق لمینت با کامپوزیت در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت دندان شامل افزودن یک پرکننده به رنگ دندان به یک یا چند دندان شما است تا زیباتر به نظر برسد. به عنوان مثال، اگر شکستگی در لبه یکی از دندان های شما وجود داشته باشد یا دندان هایتان نقص ظاهری داشته باشند، می توان با کامپوزیت دندان آن را اصلاح کرد.

زیبایی این تکنیک در این است که برای انجام درمان در اکثر موارد نیازی به تراشیدن هیچ دندانی نیست. بنابراین با وجود تکنیکی مانند باندینگ کامپوزیت، هیچ خطری برای دندان ها وجود ندارد. بدترین اتفاقی که می ‌تواند بیفتد این است که دچار شکستگی شود، لکه‌دار شود یا تغییر رنگ دهد. البته در این صورت می توان کامپوزیت را به سادگی و بدون هیچ دردسری دوباره جایگزین کرد.

کامپوزیت دندان چقدر هزینه دارد؟

یکی دیگر از ویژگی ها یا بهتر بگوییم مزایای کامپوزیت میزان ماندگاری بالای آن است که به طور معمول می توان گفت که حدود 4 تا 5 سال دوام و ماندگاری دارد. البته فراموش نکنید که مدت زمان ماندگاری کامپوزیت دندان تا حد زیادی به شما بستگی دارد. تشخیص مناسب، دستان با استعداد و دانش به روز دندانپزشک شما نیز کمک می کند تا کامپوزیت شما مدت بیشتری دوام بیاورد. بنابراین بدون نگرانی در مورد دستمزد دندانپزشک و قیمت کامپوزیت در اولین گام، دندانپزشک ماهر و حاذقی را انتخاب کنید.

از سوی دیگر این روش با ایجاد ظاهری طبیعی و زیبا، به یکی از محبوب ترین روش های زیبایی دندانپزشکی تبدیل شده است. درمان کامپوزیت بسیار طبیعی به نظر می رسد، بنابراین هیچ کس متوجه نخواهد شد که شما یک عمل زیبایی روی دندان های خود انجام داده اید، چرا که در این روش از رنگ های مشابه رنگ دندان طبیعی استفاده می شود.

کامپوزیت دندان چقدر هزینه دارد؟

فرق لمینت با کامپوزیت

لمینت و کامپوزیت دندان هر دو روش های دندانپزشکی هستند که برای پوشاندن عیوب دندان اعم از شکستگی، فواصل بین دندان، تغییر رنگ دندان و غیره استفاده می شوند. با اینکه این دو روش هدف و کارکرد مشابهی دارند، اما از برخی جهات با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال قیمت کامپوزیت دندان بسیار کمتر از قیمت لمینت دندان است. همچنین این دو روش دندانپزشکی از نظر مراحل نصب و ترمیم نیز با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین لمینت میزان پوشانندگی بیشتری ارائه می دهد و مقاومت بیشتری نیز نسبت به کامپوزیت دندان دارد. به علت عدم ضخامت بالای مواد در لمینت دندان، این روش زیبایی و ظرافت بیشتری را نسبت به کامپوزیت دندان نشان می دهد. با تمام این تفاسیر اما بسیاری از بیماران بابت قیمت مناسب و مقرون به صرفه کامپوزیت دندان و همچنین کیفیت و دوام و ماندگاری بالای آن؛ این روش دندانپزشکی را برای زیباسازی دندان های خود انتخاب می کنند.

کامپوزیت دندان چقدر هزینه دارد؟

این روزها کامپوزیت دندان به یکی از محبوب ترین روش های زیبایی دندانپزشکی تبدیل شده است و بسیاری از بیماران به راحتی با این روش می توانند عیوب و نواقص ظاهری دندان های خود را از بین ببرند. این روش سریع و کم هزینه است و کیفیت و ماندگاری بالایی هم به بیمار ارائه می دهد. به همین دلیل هم یکی از روش های رایج دندانپزشکی زیبایی در ایران محسوب می شود. به طور کلی هزینه کامپوزیت دندان طبق تعداد واحد دندانی که روی آن کامپوزیت انجام می شود، محاسبه می گردد. همچنین عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت کامپوزیت دندان موثر هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

کامپوزیت دندان چقدر هزینه دارد؟

عوامل تاثیر گذار در قیمت کامپوزیت دندان

عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت دندان شامل موارد زیر می شوند:

برند کامپوزیت

مواد کامپوزیت توسط کشورها و برندهای مختلفی ساخته و تولید می شوند. یکی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت کامپوزیت نیز، برند سازنده آن است.

جنس کامپوزیت

بدیهی است که جنس مواد کامپوزیت روی قیمت آن تاثیر گذار است. به طور کلی جنس مواد کامپوزیت به دو دسته درشت دانه و ریزدانه تقسیم می شود که هرکدام طول عمر و دوام، کیفیت و مزایا و معایبی دارند. با توجه به این عوامل هرکدام قیمت متفاوتی نیز دارند.

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارد، از جمله انواع آن می توان به کامپوزیت نوع هیبریدی، میکروفیلد و نانو فیلد اشاره کرد. هرکدام از این کامپوزیت ها خصوصیات و ویژگی هایی دارند که آن ها را از لحاظ قیمت و هزینه نهایی کامپوزیت از یکدیگر متمایز می کند. برای مثال کامپوزیت دندان نانو فیلد به دلیل استحکام بسیار زیاد خود، قیمت بالاتری نسبت به سایر کامپوزیت ها دارد.

دستمزد دندانپزشک

فراموش نکنید که برای اطمینان از استحکام و ماندگاری بالای کامپوزیت دندان خود، در انتخاب دندانپزشک و مرکز دندانپزشکی دقت زیادی به خرج دهید. در واقع به همین دلیل هم دستمزد دندانپزشک که براساس میزان مهارت، دانش، تخصص و تجربه او برآورد می شود، یکی از مهم ترین عوامل دخیل در قیمت و هزینه کامپوزیت دندان است.

در آخر

اگر برای رفع عیوب ظاهری دندان های خود به دنبال یک روش کارآمد اما کم هزینه هستید، کامپوزیت دندان بهترین انتخاب است. این روش دندانپزشکی در عین کیفیت و ماندگاری بالایی که به بیمار ارائه می دهد از سایر روش های زیبایی دندانپزشکی قیمت مناسب تری دارد و به همین دلیل هم به یکی از روش های دندانپزشکی محبوب در ایران تبدیل شده است. اگر شما هم در مورد این روش و قیمت کامپوزیت دندان کنجکاو هستید، این مطلب برای شماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha