چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 362429

وز شدن مو در زمستان به دلیل آب و هوای خشک غیر معمول نیست؛ روش های زیر را امتحان کنید تا از وز شدن موها جلوگیری کنید.

چند نکته موثر برای جلوگیری از وز شدن موها در زمستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شاتز، در حالی که ممکن است احساس کنید ظاهرشدن موهای وز در هوای مرطوب رایج است، بادهای خشن زمستانی، کمبود رطوبت و تقریباً هر چیزی می‌تواند باعث شود موهایتان وز بشود! اجازه دهید چند نکته موثر برای جلوگیری از وز شدن موها در زمستان را به شما بگوییم.

چرا مو در زمستان وز می شود؟

وز شدن مو در هوای مرطوب اتفاق می افتد، اما هوای سرد و خشک به همان اندازه برای وز شدن موها مقصر هستند. در واقع این نوع وزی مو به دلیل کمبود رطوبت در هوا است. در محیط خشک، آب کمتری در هوا وجود دارد. دافعه الکترواستاتیکی بین رشته های مو اتفاق می افتد و اگر اصطکاک اضافی وجود داشته باشد، این منجر به وز مو می شود. بنابراین، استفاده طولانی مدت از کلاه، کلاه کاپشن که باعث اصطکاک بیشتر می شود و در واقع باعث افزایش موخوره نیز می شود!

بسیاری از روش هایی هم که برای درمان وزی و موخوره استفاده می شوند باعث می شوند مو ضعیف و شکننده شود و کوتیکول‌ها آسیب می‌بینند و احتمال وز شدن موها بیشتر می‌شود.

آیا موهای وز به معنای موهای ناسالم است؟

موخوره به این معنی نیست که موهای شما ناسالم هستند و نیاز به درمان دارند. وز شدن مو به هیچ وجه نشان دهنده عدم سلامت مو نیست و ممکن است برای هر نوع مویی اتفاق بیفتد. درواقع موخوره می تواند در موهای سالم نیز به دلیل مالش، اصطکاک یا از دست دادن رطوبت، یا زمانی که هوا بسیار خشک یا بسیار مرطوب است اتفاق بیفتد.

5 نکته برای جلوگیری از وز شدن موها در زمستان

اگرچه ممکن است کنترل موخوره غیرممکن به نظر برسد، اما در واقع راه های زیادی وجود دارد که می تواند از وز شدن موهای شما جلوگیری کند. به غیر از درمان های خانگی برای نرم کردن موهای وز، موارد زیر را هم امتحان کنید!

1. روغن درمانی کنید

اغلب اوقات این دو شاخه شدن در قسمت بالایی مو نیز ایجاد می شود و باعث وز شدن مو می شود. آغشته کردن موهایتان به روغن، یک راه عالی برای رفع این نوع موخوره است. نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام از بهترین گزینه هایی هستند که می توانید برای از بین بردن موخوره استفاده کنید. روغن نارگیل اندازه مولکولی کوچک تری دارد و وارد مو می شود و از ریزش رطوبت پروتئین جلوگیری می کند.

2. استفاده از نرم کننده ها، محصولات موی غنی از سیلیکون و پلیمرهای کاتیونی را فراموش نکنید

این پلیمرهای کاتیونی یک بار مثبت ایجاد می‌کنند و موخوره را به حداقل می‌رسانند. این موارد در برخی از سرم های مو نیز وجود دارند. بنابراین، زمانی که موها را با این سرم‌ها می‌پوشانیم یا از نرم‌کننده‌ای که حاوی این پلیمرهای کاتیونی است استفاده می‌کنیم، وز مو را کاهش می‌دهیم.

3. رژیم غذایی غنی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 داشته باشید

پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 به تغذیه فولیکول های مو کمک می کنند. اگر گیاهخوار نیستید، ماهی های چرب مانند سالمون گزینه خوبی برای شما است. اگر نمی توانید این ویتامین ها را از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید، مکمل های بیوتین و ویتامین D و E نیز گزینه خوبی هستند.

بیوتین برای کاهش وز مو و همچنین ترمیم موهای آسیب دیده شناخته شده است، در حالی که ویتامین D و E به رشد سالم مو کمک می کنند.

4. از آب ولرم و حوله میکروفیبر استفاده کنید

آب بسیار داغ کوتیکول های مو را باز می کند و موها را وز می کند. آب داغ همچنین رطوبت مو را از بین می برد و آنها را خشک می کند که می تواند منجر به شکستگی مو شود. در عوض، آب ولرم را انتخاب کنید.

پایان دادن به شستشو با آب سرد نیز به رفع موخوره کمک می کند. حوله‌های میکروفیبر نه تنها به خشک شدن سریع‌تر مو کمک می‌کنند، بلکه در واقع برای کاهش موخوره و کمک به حفظ آبرسانی در موها عالی هستند.

5. از ماسک های طبیعی مو و سرم ها و شامپوهای حاوی گلیسیرین یا آبرسان استفاده کنید

ماسک های طبیعی مو رطوبت را جذب می کنند و به آبرسانی بهتر موها کمک می کنند. این گزینه ها همچنین به بازگرداندن رطوبت طبیعی مو کمک می کند. ماسک های موی زیادی وجود دارد که می‌توان با ماست، تخم‌مرغ و سرکه سیب درست کرد که واقعاً به موهای کم‌رطوبت کمک می‌کند. اینها سرشار از ویتامین های A و E هستند که یک درمان عالی برای موهای خشک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha