شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 362749

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب ۲۶ هزار نفر در سراسر کشور، گفت: ۱۲ هزار نفر از این نیروها در گروه پرستاری جذب می‌شوند.

جذب ۱۲ هزار پرستار با آزمون استخدامی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بهرام عین اللهی،وزیر بهداشت با بیان اینکه در دوسال گذشته ۲۶۵ پزشک متخصص به ظرفیت استان کردستان اضافه شده است، گفت: این آمار در طول تاریخ کردستان بی نظیر و نشان دهنده اهتمام وزارت بهداشت در تامین نیروهای تخصصی است.

وی با اشاره به حضور ۴۰ پزشک متخصص در شهرستان قروه، گفت: معاونان وزارت بهداشت روز گذشته به تمام شهرستانهای استان کردستان سفر کردند و جلسه جمع بندی مشکلات و نیازهای حوزه سلامت کردستان برگزار و تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شد.

وزیر بهداشت از مردم خواست باتوجه به پیشرفت‌ها و دسترسی به خدمات تخصصی و فوق تخصصی در استان کردستان، برای دریافت خدمات به مراکز این استان مراجعه و اعتماد کنند؛ چراکه سفر به خارج از استان، جز تحمیل هزینه و صرف وقت، حاصلی ندارد البته اعمال جراحی نیاز به پیگیری‌های بعدی دارد که به راحتی در درون استان کردستان، قابل انجام است و امیدواریم هیچ یک از بیماران برای مداوا از این استان خارج نشوند.

عین اللهی با تاکید بر اقدامات صورت گرفته در حوزه ماندگاری پزشکان و نیروهای تخصصی و فوق تخصصی، گفت: در استان کردستان سقف پرداخت کارانه پزشکان برداشته شده و یک پزشک هر میزان کار کند، به همان میزان به او پرداخت می شود؛ در حالی که در دوران گذشته این گونه نبود و سقف مشخصی وجود داشت. سال گذشته در شورای حقوق و دستمزد و همچنین در بودجه سالانه، حذف سقف کارانه پزشکان تصویب شد و اگر پزشکان، تمام وقت باشند، دو کا یا دو برابر، دریافتی خواهند داشت که می‌تواند موجب افزایش تمایل پزشکان برای حضور در بخش دولتی و دانشگاهی شود.

وی از تقویت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش دولتی به عنوان یکی از برنامه های اصلی وزارت بهداشت یاد کرد و افزود: در بخش دولتی، بیمارستان، تخت، اتاق عمل و تجهیزات وجود دارد؛ اما موضوع مهم، ضریب اشغال تخت و بهره وری است که بتوان از امکانات فراهم شده، به بهترین نحو بهره برد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای برخورد با تخلفات حوزه درمان، قانون و مقررات کافی وجود دارد، گفت: نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی به طور مستمر انجام و متخلفان شناسایی و به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شوند.

عین اللهی تاکید کرد: پرداخت‌های خارج از تعرفه مصوب، تخلف است و بازرسان دانشگاه‌ها، موارد تخلف را بررسی و گزارش می‌کنند تا قوه قضاییه، رسیدگی لازم را انجام دهد و احکام مقتضی را صادر کند. در عین حال سیاست ما، فعال کردن مراکز دولتی و ارتقای کیفیت خدمات است تا پرداخت غیر متعارف و خارج از تعرفه، انجام نشود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مجازات‌های سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با تخلفات حوزه درمان، بازنگری شده و می‌تواند بازدارنده باشد، گفت: در کل کشور نظارت در حوزه درمان به طور مستمر انجام می‌شود و احکام و جریمه های متناسبی از سوی سازمان تعزیرات برای متخلفان، صادر و تعیین شده است.

به گفته وزیر بهداشت علاوه بر تامین تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای و پیشرفته، در دولت مردمی، ۲۶۰ تخت جدید بیمارستانی در استان کردستان راه اندازی شده و در آینده نیز با تامین امکانات مورد نیاز، مردم از خدمات باکیفیت در بخش دولتی، بهره مند می‌شوند.

عین اللهی به برگزاری آزمون اخیر استخدامی وزارت بهداشت برای جذب ۲۶ هزار نفر در سراسر کشور اشاره و عنوان کرد: ۱۲ هزار نفر از این نیروها در گروه پرستاری جذب می شوند و سهمیه استان کردستان نیز در جذب پرستار، مشخص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha