شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 363081

تازه‌ترین نتایج یک تحقیق علمی نشان می‌دهد که تنها چند دقیقه پیاده روی یا ورزش سبک سلامتی قلب شما را تضمین می‌کند.

تضمین سلامتی قلب با این روش

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین، فعالیت های بدنی تاثیر فوق العاده برای سلامتی قلب و البته دیگر اعضای بدن به همراه دارد.

نتایج تازه ترین تحقیقات علمی که در مجله قلب اروپا منتشر شده، نشان می دهد که تنها چند دقیقه ورزش در روز یا پیاده روی کوتاه مدت به جای کم تحرکی و نشستن، روی سلامت قلب تاثیر فوق العاده ای دارد.

پژوهشگران در این تحقیق، تأثیر حرکات مختلف روی سلامت قلب را در طول روز مورد دقت و بررسی قرار دادند.

به باور این گروه از پژوهشگران، بهترین فعالیتی که برای سلامتی قلب مطلوب است، فعالیت‌های بدنی و کارهای معمول روزانه است.

این پژوهشگران تاکید کرده اند که حتی فعالیت‌های سبک، ایستادن و خوابیدن، بهترین فعالیت‌های روزانه برای سلامت قلب هستند.

محققان کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه سیدنی، داده‌های به دست آمده از بیش از ۱۵ هزار شرکت‌کننده از ۵ کشور را تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق، یک دستگاه را روی ران خود قرار داده بودند تا فعالیت‌های روزانه خود را اندازه‌گیری کنند.

محققان پس از بررسی این داده‌ها دریافتند که فعالیت بدنی با شدت متوسط تا شدید حتی با کمترین میزان در حد پنج دقیقه، بیشترین مزایا را برای سلامت قلب داشته است.

آن‌ها سپس تأثیر ایستادن و خوابیدن روی سلامتی قلب را با زمان نشستن مقایسه کردند. محققان دریافتند که هر چه شدت فعالیت بدنی کمتر باشد، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا قلب از مزایای آن بهره‌مند شود.

نتایج این تحقیق نشان داده که جایگزین کردن نشستن با خواب، تأثیرات ملموسی بر شاخص توده بدنی، موسوم به «بی‌ام‌آی» و دور کمر داشته اما تأثیرات قابل توجهی بر کلسترول، تری گلیسیرید یا سطح گلوکز خون نداشته است.

پژوهشگران دریافتند که جایگزین کردن ۳۰ دقیقه ایستادن، خوابیدن یا فعالیت‌های بدنی با شدت سبک با فعالیت‌های بدنی با شدت متوسط تا شدید، منجر به کاهش شاخص توده بدنی می‌شوند.

نتیجه این تحقیق همچنین نشان داد که نشستن و کم تحرکی سبب افزایش شاخص توده بدنی می شود.

افرادی که کمترین فعالیت‌های بدنی را داشتند، بیشترین سود را از تغییر رفتارشان به دست آوردند.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی دست‌کم ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در هفته یا دست‌کم ۷۵ دقیقه فعالیت بدنی با شدت شدید در هفته را توصیه می‌کند.

در حال حاضر، بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته مغزی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان هستند که منجر به مرگ ۱۷.۹ میلیون نفر در سال می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha