میوه‌ها همیشه حافظ جان و سلامتی انسان‌ها هستند، اما گاهی همین خوردنی‌های خوشمزه می‌توانند بلای جان بسیاری از ما شوند. اگر درباره مواد مغذی و ویتامین‌های میوه‌ها اطلاعاتی نداشته باشید و ناآگاهانه آن‌ها را مصرف کنید، دچار مشکلاتی مثل اضافه وزن، دیابت و ... می‌شوید.

میوه هایی که برای رژیم لاغری خط قرمز هستند

بسیاری از افراد بعد یا قبل تمرین‌های ورزشی یا در رژیم غذایی سعی می‌کنند انواع میوه‌ها را مصرف کنند؛ اما همه میوه‌ها برای لاغری مناسب نیستند. اگر برخی میوه‌ها را مصرف کنید، نه‌تنها باعث لاغری‌تان نمی‌شوند، بلکه بعد از مدتی برایتان اضافه وزن به‌همراه می‌آورند.

آیا میوه‌هایی که باعث اضافه وزن می‌شوند را می‌شناسید؟ کدام میوه‌ها کالری و قند زیادی دارند و به‌مرور باعث چاقی می‌شوند؟ اگر قصدتان کاهش وزن است، شما باید پاسخ این سؤال‌ها را بدانید تا از مصرف میوه‌های چاق‌کننده بپرهیزید.

معرفی میوه‌های ممنوعه برای رژیم لاغری

در ادامه لیستی از انواع میوه‌های ممنوعه برای رژیم لاغری و کاهش وزن را می‌آوریم که با ترکیبات مختلفشان از جمله کالری و قند زیاد به‌ مرور چربی‌هایتان را افزایش می‌دهند و اندامی فربه و چاق برایتان به‌وجود می‌آورند:

خرما

خرما بسیاری از مواد مغذی لازم برای چاق‌شدن را دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پروتئین، چربی، کربوهیدرات، پتاسیم، منگنز، آهن و کالری بالا اشاره کرد. کالری بالا جزء مهمترین ترکیبات میوه‌ها است که می‌تواند به‌مرور اضافه وزن شدیدی را به‌همراه بیاورد. خرما نیز بین میوه‌ها با بیشترین میزان کالری می‌تواند رژیم لاغری‌تان را به‌هم بریزد.

در هر خرما حدود 23 کالری و در هر 100 گرم آن نیز 283 کالری وجود دارد. بنابراین این میوه را باید بیشتر کسانی مصرف کنند که قصد افزایش وزن دارند و می‌خواهند اندامشان در مدت زمانی کوتاه چاق و فربه شود.

میزان قند خرما نیز بالا است، هر خرمای خشک حدود 4.8 گرم و هر خرمای رطب نیز حدود 5 گرم قند دارد.

انجیر

انجیر نیز جزء میوه‌های پر کالری و با قند بالا است که به‌هیچ‌عنوان برای رژیم لاغری توصیه نمی‌شود. در انجیر ترکیبات مختلف و ویژه‌ای برای چاقی مثل آمینواسید، کاروتن، مواد معدنی، مواد قندی و آنزیم‌های مختلف وجود دارد که هر کدام به‌نحوی روی افزایش وزنتان تأثیر می‌گذارند.

حتی اگر قصد مصرف انجیر را برای تنوع در سبد غذایی‌تان داشتید، حتماً انجیره تازه نوش‌جان کنید؛ چون انجیرهای خشک حدود 5 برابر کالری بیشتری نسبت به انجیرهای تازه دارند.

در واقع در هر 100 گرم انجیر تازه حدود 74 کیلو کالری و در هر 100 گرم انجیر خشک حدود 220 کیلو کالری وجود دارد. میزان قند انجیر تازه نیز 0.162 گرم و میزان قند انجیر خشک نیز 0.48 گرم است.

آووکادو

اگر قصد دارید که چاق شوید و چاق بمانید و آرزوی دیرینه لاغری‌تان را به فراموشی بسپارید، به‌طور مداوم آووکادو مصرف کنید. این میوه بلای جان کسانی است که قصد لاغری دارند و می‌خواهند چربی‌های شکمی‌شان را از بین ببرند.

آووکادو سرشار از کالری است و چربی‌های سالم اشباع‌شده، کربوهیدرات، پروتئین و مواد مغذی بسیاری دارد که هر کدام روی افزایش وزن تأثیر می‌گذارند.

در یک وعده کامل میوه آووکادو 201 گرمی، حدود 322 کالری وجود دارد. آووکادو روی سطح قند خون تأثیر زیادی نمی‌گذارد، چون میزان قند آن کمتر از 1 گرم است. اما بااین‌حال مصرف آن با هدف لاغری بزرگترین اشتباه زندگی‌تان می‌شود.

موز

موز نیز بلای جان افراد برای لاغری است، چون مقادیر بالای کالری آن می‌تواند جلوی لاغری را بگیرد و باعث افزایش وزن شود. موز پروتئین، چربی، منگنز و ریز مغذی‌های دیگری نیز دارد که هر کدام به‌نحوی روی فرآیند چاقی‌تان تأثیر می‌گذارند.

در هر موز متوسط حدود 105 کیلو کالری وجود دارد. میزان قند این میوه نیز حدود 14.4 گرم است. بنابراین در مصرف آن دقت کنید تا دچار چاقی یا مشکلات دیگر نشوید.

انگور

یکی دیگر از میوه‌های نامناسب برای رژیم لاغری انگور است. البته اگر این میوه را به اندازه مصرف کنید، می‌توانید از خواص لاغری آن بهره‌مند شوید؛ اما با کمی افراط در خوردن انگور، خواص آن برای رژیم لاغری برعکس می‌شود و خیلی زود چاق می‌شوید.

در میوه انگور ماده‌ای به نام Resveratrol وجود دارد که باعث سوختن سریع‌تر اسیدهای چرب می‌شود. برای رساندن Resveratrol به بدنتان و لاغرشدن با انگور نباید بیشتر از 100 گرم در روز از این میوه مصرف کنید.

اما بگذارید از طرف دیگر ماجرا به ترکیبات انگور نگاهی بیندازیم. در هر 85 گرم میوه انگور حدود 69 کالری وجود دارد. قند این میوه نیز برابر با 13.8 گرم است. بنابراین اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنید، در مدت زمانی کوتاه نتیجه عکس می‌دهد و چاقتان می‌کند.

کشمش نیز یکی از فرآورده‌های انگور است که به‌دلیل قند و کالری بسیار بالا باعث چاقی می‌شود. هر چند مصرف انگور را با کمی ارفاق می‌توان جزء رژیم غذایی لاغری به‌شمار آورد، اما به‌هیچ‌عنوان نباید از انگور خشک‌شده یا همان کشمش با هدف لاغری استفاده کنید. در هر 100 گرم کشمش سبز حدود 302 کالری وجود دارد که شامل 72.5 گرم قند می‌شود. بنابراین این میوه یک خطر قرمز بزرگ برای افرادی است که می‌خواهند لاغر شوند.

ختم کلام؛ خرید هر نوع میوه از اسنپ فود

در این مطلب به‌طور کامل لیستی از انواع میوه‌های چاق‌کننده را آوردیم که به‌هیچ‌عنوان برای لاغری مناسب نیستند و به‌مرور باعث افزایش وزنتان می‌شوند. این میوه‌ها با میزان بالای کالری و قند نتیجه عکس می‌دهند و نباید آن‌ها را در برنامه رژیم لاغری‌تان قرار دهید.

در نقطه مقابل میوه‌هایی که معرفی کردیم، گریپ‌فروت، سیب، پشن‌فروت و ریواس جزء میوه‌های مناسب برای لاغری هستند. شما می‌توانید در بلاگ اسنپ فود با خواص و ویژگی‌های مثبت هر یک از این میوه‌ها آشنا شوید و اطلاعات بیشتری درباره‌شان به‌دست بیاورید.

شما برای خرید میوه‌های چاق‌کننده و میوه‌های مناسب لاغری چه کاری انجام می‌دهید؟ احتمالا پاسختان مراجعه حضوری به میوه فروشی‌ها است. اما خوشبختانه با سامانه خرید میوه آنلاین اسنپ فود دیگر نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه‌های میوه ندارید. از طریق اسنپ فود می‌توانید نزدیکترین میوه فروشی‌های محله‌تان را بیابید و با چند کلیک ساده از آن‌ها خرید کنید. با این کار در زمانتان صرفه‌جویی می‌شود و تمام دغدغه‌هایتان بابت خرید حضوری از بین می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha