چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 363643

اقدامات ساده ای وجود دارد که می توانید برای کاهش سطح قند خون به طور طبیعی آنها را امتحان کنید.

8 راه ساده برای کاهش قند خون

به گزارش سلامت نیوز به نقل از grady health، قند خون بالا که به عنوان هایپرگلیسمی نیز شناخته می شود، با دیابت مرتبط است؛ بیماری که می تواند باعث حمله قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه شود.

قند خون بالا زمانی اتفاق می افتد که بدن شما نتواند انسولین کافی تولید کند یا از انسولین به طور موثر استفاده نکند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری تخمین می زند که 13 درصد از کل آمریکایی ها و 25 درصد از افراد 65 سال یا بالاتر از این بیماری رنج می برند.

اما اقدامات ساده ای وجود دارد که می توانید برای کاهش سطح قند خون به طور طبیعی انجام دهید:

1. به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم می تواند به بهبود حساسیت به انسولین کمک کند، به این معنی که سلول های شما بهتر می توانند از قند موجود در خون شما استفاده کنند و سطح قند خون را کاهش دهند. اشکال خوب ورزش شامل وزنه برداری، پیاده روی سریع، دویدن، دوچرخه سواری، رقص، پیاده روی و شنا است.

2. کربوهیدرات های خود را مدیریت کنید

بدن شما کربوهیدرات ها را به قند تبدیل می کند، سپس انسولین به بدن شما کمک می کند تا قند را برای انرژی استفاده کرده و سپس ذخیره کند. شما می توانید با نظارت بر مصرف کربوهیدرات و برنامه ریزی وعده های غذایی به بدن خود کمک کنید تا قند خون خود را کنترل کند.

یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات به جلوگیری از افزایش قند کمک می کند و می تواند فواید طولانی مدت برای سلامتی شما داشته باشد.

3. فیبر بیشتری بخورید

فیبر هضم کربوهیدرات ها و جذب قند در بدن را کند می کند؛ این بدان معناست که باعث افزایش تدریجی سطح قند خون می شود.

همه انواع فیبر برای بدن مفید هستند، اما فیبر محلول برای بهبود کنترل قند خون بهترین گزینه است. رژیم های غذایی با فیبر بالا همچنین با کمک به بدن در تنظیم قند خون به مدیریت دیابت نوع 1 کمک می کند.

غذاهای پر فیبر شامل میوه، سبزیجات، لوبیا و غلات کامل هستند.

4. مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب زیاد به کلیه ها کمک می کند تا قند اضافی را دفع کنند. یک مطالعه نشان داد افرادی که آب بیشتری می نوشند خطر ابتلا به قند خون بالا را کاهش می دهند و به یاد داشته باشید که نوشیدن آب بهترین گزینه برای شما است. نوشیدنی های قندی با افزایش بیشتر قند خون، آن را افزایش می دهند.

5. وعده های متوسط بخورید

کنترل سهم به کاهش کالری مصرفی شما کمک کرده که به شما در حفظ وزن متوسط کمک می کند. کنترل وزن باعث افزایش سطح قند خون سالم و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شود.

6. استرس خود را مدیریت کنید

استرس بر سطح قند خون نیز تأثیر می گذارد. ورزش، تکنیک های تمدد اعصاب و مدیتیشن را امتحان کنید که می تواند به کاهش استرس و سطح قند خون کمک کند.

۷- به اندازه کافی بخوابید

عادات بد خواب می تواند اشتها را افزایش داده و باعث افزایش وزن شود و بر قند خون نیز تأثیر بگذارد. کمبود خواب باعث افزایش سطح کورتیزول می شود که برای مدیریت قند خون ضروری است.

8. غذاهای غنی از کروم و منیزیم بخورید

سطح بالای قند خون با کمبود مواد معدنی مانند کروم و منیزیم که قند خون را تنظیم می کنند، مرتبط است. غذاهای غنی از کروم شامل گوشت، میوه، سبزیجات و آجیل است. غذاهای غنی از منیزیم عبارتند از:

  • سبزیجات تیره و برگ دار
  • کدو حلوایی
  • تخمه کدو تنبل
  • غلات کامل
  • شکلات تلخ
  • موز
  • لوبیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha