عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با بیان اینکه آمادگی اندکی در برابر زلزله احتمالی تهران وجود دارد، گفت زلزله‌های سهمگینی که در ترکیه و افغانستان اتفاق افتاد زنگ خطری برای پیشگیری در ایران است و باید آمادگی دستگاه‌ها در برابر این بحران افزایش یابد.

آمادگی اندکِ تهران در برابر زلزله احتمالی

به گزارش سلامت نیوز، اقبال شاکری در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر اینکه باید آگاهی مردم را درباره زلزله و پیامدهای آن افزایش داد، گفت: اکنون اطلاع‌رسانی به مردم درخصوص زلزله احتمالی تهران بسیار اندک است و آمادگی لازم برای مقابله با بحرانی همچون زلزله در تهران وجود ندارد و این نبودن آمادگی باعث می‌شود تا تلفات و خسارات به حداقل برسد، بنابراین آگاهی مردم از قبل، حین و بعد از بحران زلزله از مواردی است باید دستگاه‌های مسئول به آن توجه کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، آموزش را کم هزینه‌ترین سرمایه برای کاهش تلفات زلزله عنوان کرد و گفت: زلزله‌های سهمگینی که در ترکیه و افغانستان اتفاق افتاده زنگ خطری برای پیشگیری در کشور ما است، بنابراین باید مسئولان مربوطه از وزارت کشور تا شهرداری علاوه بر آگاهی از روش امدادرسانی برای به حداقل رساندن تلفات باید آمادگی دستگاه‌ها را در برابر این بحران افزایش دهند که این امر نیازمند آموزش است.

وی همچنین بر لزوم مقاوم‌سازی ساختمان‌های پر تردد تاکید و گفت: مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های خرید از مراکز پر ترددی هستند که هستند که باید مقاوم سازی را در دستور کار خود قرار دهند و نظارت‌ بر ایمنی ساختمان‌های آن‌ها نیز مستمرا انجام شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر از امروز آگاه‌سازی برای زلزله تهران صورت نگیرد بدون شک مشکلات عدیده‌ای برای مردم هنگام وقوع بحران زلزله رخ خواهد داد. در هنگام وقوع زلزله، آمادگی خطوط مخابراتی، نوع اسکان مردم بعد از وقوع زمین لرزه، آمادگی سوله‌های بحران مواد غذایی و دارویی و نحوه امدادرسانی دستگاه‌های امدادی بسیار اهمیت دارد که لازم است شهر تهران در برابر آنها آمادگی لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به ویژه رسانه صدا و سیما باید به صورت مستمر آموزش‌های لازم را درخصوص زلزله به مردم ارائه دهد، گفت: به هر میزان که بتوان به مردم آموزش داد که قبل از وقوع حادثه چه نوع آمادگی داشته باشند، می‌توان شرایط را به درستی مدیریت کرد. یکی از راه‌های آمادگی در برابر زلزله، مجهز بودن به اقلام مورد نیاز ساعات اولیه پس از وقوع حادثه است که تهیه کیف نجات از ضروریات آمادگی در برابر زلزله است و این موضوع باید به مردم آموزش داده شود.

*اخیرا نیز حجت‌الاسلام آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از آمادگی ۲۰ درصدی پایتخت در مقابل زلزله احتمالی در تهران خبر داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha