معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به افزایش تعداد شهرهای تحت پوشش برنامه «سلامت خانواده» به ۱۸۲ شهر، گفت: باقی مانده شهرها هم با جمعیتی حدود ۲۸ میلیون نفر، از اوایل اردیبهشت سال آینده وارد طرح می‌شوند.

ورود ۸۹ شهر جدید به برنامه «سلامت خانواده»/ پوشش سایر شهرها از اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حسین فرشیدی درخصوص ادامه اجرای برنامه سلامت خانواده، گفت: تا پیش از اول آذر ماه امسال، ۹۳ شهر (بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت) با حدود ۹ میلیون نفر جمعیت در طرح سلامت خانواده فعال بودند، اما از اول آذرماه، ۸۹ شهر دیگر به برنامه سلامت خانواده اضافه شد.

وی افزود: به این ترتیب تعداد شهرهای تحت پوشش برنامه سلامت خانواده به ۱۸۲ شهر با جمعیت حدود ۲۰ میلیون نفر رسید. توزیع شهرهای این برنامه در کل کشور است و تقریبا می‌توان گفت که دیگر مراکز استان‌ها با جمعیتی حدودا ۲۸ میلیون نفر باقی‌مانده‌اند که به طرح اضافه شوند.

وی افزود: اکنون انتصاب جمعیت به مراقبین انجام می‌شود و جمعیت تحت پوشش هر مراقب سلامت به او معرفی می‌شوند و از اول دی ماه اقدامات در این جمعیت فعال می‌شود. باقی مانده شهرها هم ان‌شاءالله از اوایل اردیبهشت سال آینده وارد طرح می‌شوند.

وی درباره اجرای طرح سلامت خانواده در ۹۳ شهر ذکر شده، بیان کرد: با منتشر شدن آمار "پویش ملی غربالگری پرفشاری خون و دیابت" مشخص می‌شود که در پوشش جمعیت این شهرها حداکثر توفیق را داشته‌ایم؛ چون ۱۰۰ درصد جمعیت این ۹۳ شهر تحت غبالگری قرار می‌گیرند و نتایج گستردگی مشخص می‌شود.

فرشیدی تاکید کرد: تجربه‌ این مدت در این ۹۳ شهر به ما نشان داد که ارجاعات درمانی متمرکز شد و ارتباط پزشک و مراقب سلامت نیز بهبود یافته است.

او با اشاره به اینکه برای بهبود اقدامات طرح سلامت خانواده تاکنون ۲۹۰۰ نفر مراقب سلامت به نیروهای وزارت بهداشت اضافه شده‌اند، ‌ بیان کرد: برای هر سه هزارنفر هم با یک پزشک عمومی قرارداد داریم البته شاید در نقاطی تعداد منتسب به هر پزشک متفاوت و بیشتر باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، ‌ تصریح کرد: در تعداد شهرهای جدیدی که قرار است به طرح سلامت خانواده اضافه شود نیز حدود ۱۱ میلیون نفر به جمعیت تحت پوشش ما اضافه می‌شود که برای این تعداد حدود ۴۰۰۰ نفر مراقب هم وارد سیستم می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha