یک متخصص قلب و عروق، میزان شیوع واریس در زنان را دو برابر مردان دانست.

چرا زنان ۲ برابر مردان واریس می گیرند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیاهرگ‌ها در تمام نقاط بدن وجود دارند. بعضی از این دسته از رگ‌ها در عمق اندام‌های مختلف بدن هستند و گروهی دیگر در سطوح مختلف بدن و نزدیک به پوست قرار گرفته‌اند. در حالت عادی سیاهرگ‌های مختلف از جمله سیاهرگ‌های سطحی، وظیفه خون‌رسانی به قسمت‌های مختلف بدن را برعهده دارند.

در مواردی ممکن است تحت شرایط ویژه‌ای دریچه‌های کبوتری سیاهرگ‌های سطحی تخریب شوند و این امر سبب بازگشت خون به داخل سیاهرگ و در نتیجه گشاد شدن، متورم شدن و پیچ‌وتاب خوردن این عروق شود.

به این رخداد که در اثر عوامل مختلفی به وجود می‌آید اصطلاحاً «واریس» گفته می‌شود که گاهی خطری برای فرد درگیر به وجود نمی‌آورد اما در بسیاری از موارد در صورت تشخیص ندادن و درمان نشدن به‌موقع می‌تواند، عارضه‌های مختلفی برای فرد ایجاد کند.

مجید فرجی متخصص قلب و عروق، گفت: واریس در زنان ۲ برابر مردان است که این موضوع ناشی از دو مقوله ژنتیک و تغییرات هورمونی است.

وی افزود: واریس در زنان بعد از یائسگی، کم شده و یا متوقف می‌شود؛ اما بعد از بارداری، بیشتر می‌شود که همان طور که گفتم به دلیل تغییرات هورمونی است.

این متخصص قلب و عروق با عنوان این مطلب که واریس خیلی مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و فقط ظاهر و زیبایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: اگر واریس با درد زیاد همراه بود، باید به یک مشکل دیگر فکر کرد.

فرجی با عنوان این مطلب که رشد واریس بستگی به فیزیولوژی افراد دارد، افزود: با انجام یک سونوگرافی می‌توان به سطحی بودن یا عمقی بودن واریس پی برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha