اگر گرفتار چربی‌های شکمی هستید، روشی عالی و لذت‌بخش برای از بین بردن این چربی‌ها وجود دارد و آن هم مصرف ۵ دمنوش خوش‌طعم است.

این دمنوش‌ها چربی‌های شکمی را آب می‌کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین به نقل از msn، با نوشیدن این ۵ دمنوش می‌توانید از شر چربی‌های شکمی خلاص شوید:

۱. چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان قدرتمند کاتچین است که با افزایش سوخت‌وساز بدن، اثری عالی روی اکسیده کردن چربی و از بین رفتن آن دارد. تحقیقات نشان داده، مصرف منظم چای سبز موجب کاهش وزن و کم شدن چربی‌های شکمی می‌شود.

۲. چای اولانگ

چای اولانگ از نظر محتوای اکسیدانی، مابین چای سبز و سیاه قرار دارد. این چای حاوی ترکیبات مفیدی چون اپی‌گالوکتشین گالات (EGCG) است که سوخت‌وساز بدن را بسیار افزایش داده و به بدن در سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند.

مصرف مرتب چای اولانگ، اکسیداسیون چربی را بهبود بخشیده و موجب کاهش وزن می‌شود.

۳. چای نعناع

چای نعناع نه‌تنها آرامش‌بخش است، بلکه در کاهش چربی‌های شکمی بسیار موثر است. این چای به هضم غذا، کاهش نفخ و مشکلات معده کمک می‌کند. درضمن چای نعناع ناراحتی‌های ناشی از پرخوری را بهبود می‌بخشد.

۴. چای زنجبیل

زنجبیل، در هضم غذا و کنترل اشتها بسیار موثر است. چای زنجبیل مشکلات معده را درمان و از التهاب آن می‌کاهد و سرعت سوختن چربی را بالا می‌برد. به همی دلیل، چربی‌های شکمی با سرعت بیشتری آب می‌شوند.

۵. چای سرخ

چای سرخ بومی آفریقای جنوبی است و طعم دلپذیری دارد. این چای به‌طور طبیعی بدون کافئین و سرشار از آنتی‌اکسیدان است. یکی از عوامل ایجاد چربی‌های شکمی استرس است و بررسی‌های علمی نشان داده است چای سرخ موجب کاهش ترشح کورتیزول (هورمون استرس) در بدن موثر می‌شود. درواقع با تنظیم هورمون کورتیزول می‌توان چربی‌های اضافی بدن، به‌ویژه چربی‌های دور شکم، را از بین برد.

اگرچه دمنوش‌های فوق در کاهش وزن موثرند، اما نباید انتظار معجزه از آنها داشته باشید. در کنار نوشیدن این ۵ دمنوش، باید از رژیم غذایی مناسب، فعالیت ورزشی منظم و به‌طور کل سبک زندگی سالم هم پیروی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha