شما قربانی درمانده این ویروس نیستید، بلکه با آن در حال جنگ هستید؛ به بدن خود ایمان داشته باشید و به آن کمک کنید تا با این ویروس رایج مبارزه کند.

اگر HPV دارید، نکات زیر شما را نجات می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از renewdirection، ویروس پاپیلومای انسانی شایع ترین بیماری مقاربتی در ایالات متحده است که بیش از 79 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد و آنقدر شایع است که تقریباً 14 میلیون نفر در هر سال به این بیماری مبتلا می شوند. بر اساس تجربیات پزشکان در مورد تشخیص HPV، اکثر مردم متوجه نیستند که چگونه می توانند به بدنشان کمک کنند تا سریع تر از این بیماری خلاص شود.

HPV در آزمایش پاپ اسمیر معمولی غربالگری0 می شود که البته تنها کسری از دلایلی است که چرا مراجعه به پزشک به طور معمول بسیار مهم است.

ویروس HPV باعث زگیل تناسلی، پاپ اسمیر غیرطبیعی و در نهایت، در صورت عدم درمان، سرطان دهانه رحم می شود؛ HPV همچنین مسئول چندین سرطان دیگر است که کمتر شایع هستند، اما متاسفانه در جوامع امروز در حال افزایش هستند.

هنگامی که HPV در آزمایش پاپ اسمیر یافت می شود، مکالمه پزشک و بیمار معمولاً به این شکل است: «شما یک بیماری مقاربتی به نام HPV دارید. گاهی اوقات بدن شما خود به خود از شر آن خلاص می شود و گاهی اوقات نه. به دهانه رحم خود نگاه کنید تا ببینید آیا ویروس باعث آسیب شده است یا خیر. حتماً آزمایش کولپوسکوپی را با مشورت پزشک برای خود برنامه ریزی کنید. این روش تشخیصی سریع است، اما بدون درد هم نیست. بهتر است قبل از انجام آن ایبوپروفن مصرف کنید. فراموش نکنید که اگر این بیماری نادیده گرفته شود و درمان نشود، می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود.»

با توجه به بسیاری از موضوعات مهم دیگر که باید در بازدید معمول پزشکان به آنها پرداخته شود، اغلب زمان کافی برای این کار وجود ندارد. در واقع کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به پاکسازی عفونت از بدن خود انجام دهید. من آنها را در زیر برای شما شرح داده ام:

1) فولات بیشتری دریافت کنید

فولات یک نوع ویتامین B است که در سبزیجات برگ سبز تیره یافت می شود و ثابت شده است که به خلاص شدن بدن از HPV کمک می کند. همیشه ترجیح داده می شود ویتامین های خود را از طریق غذا به دست آورید، اما گزینه های مکمل نیز وجود دارد که می توانید از داروخانه ها خریداری کنید. دوز و فرمولاسیون هر مکمل متفاوت است و تفاوت زیادی ایجاد می کند، بنابراین بهتر است آن را تحت نظر پزشک مصرف کنید. این مهم است که بدانید برخی از افراد دارای ژنی هستند که در واقع فولات مصنوعی (اسید فولیک) را خطرناک می کند. با این حال، هیچ خطری با مصرف کلم پیچ، چغندر، کلم بروکلی یا اسفناج بدن شما را تهدید نخواهد کرد.

2) سیگار را ترک کنید

ترک سیگار نیز ثابت شده است که به پاکسازی ویروس HPV از بدن کمک می کند. اگر سیگار می کشید، بدن شما دائماً در حال مبارزه سخت برای حفظ سلامتی شما است. ویروس HPV سیگاری ها را دوست دارد! به نظر می رسد بیمارانی که سیگار می کشند علیرغم بهترین تلاش آنها برای بهبود عفونت، همیشه HPV مثبت هستند.

3)با استرس و کم خوابی مقابله کنید

استرس و کم خوابی روند بهبودی از HPV را دشوارتر می کند. سطوح بالای استرس عاطفی با افزایش استرس اکسیداتیو مرتبط است و استرس اکسیداتیو با افزایش سرعت پیشرفت HPV به سرطان مرتبط است. دلیلی بهتر از این می خواهید که استرس خودتان را کنترل کنید؟

4) مکمل های زیر را فراموش نکنید

شواهد قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد ویتامین ها و مواد مغذی ضروری نیز در بهبود HPV نقش دارند. برخی از این مکمل‌ها عبارتند از: ویتامین B12، ویتامین C، ویتامین E، رتینول، بتا و آلفا کاروتن، لیکوپن، لوتئین/زآگزانتین و کریپتوکسانتین.

5) در مورد داروهای ضدبارداری هورمونی با پزشک صحبت کنید

استفاده طولانی مدت از داروهای ضد بارداری هورمونی (قرص، حلقه، چسب و غیره) با عفونت مداوم و تهاجمی HPV مرتبط است. گزینه های موثر پیشگیری از بارداری ایمنی وجود دارد که شامل استفاده از هورمون های سیستمیک نمی شود. صحبت کردن با پزشک در مورد آنها هرگز ایده بدی نیست، به خصوص اگر HPV دارید.

مهمترین توصیه ای که می توانم به شما کنم این است که در رابطه بدن خود با ویروس HPV تجدید نظر کنید. شما قربانی درمانده این ویروس نیستید، بلکه با آن در حال جنگ هستید و اگر با یک پزشک حاذق برای ایجاد چند اصلاح در رژیم غذایی و سبک زندگی خود کار کنید، می توانید سلامت خود را دوباره به دست بیاورید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha