یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 364531

 2 مرجع شکایت از جراح زیبایی غیرمتخصص شامل 1) مرجع قضایی یعنی دادسرا و دادگاه و 2) سازمان نظام پزشکی شهر مربوطه که عمل زیبایی در آن انجام شده میباشد. وکیل شکایت از جراح زیبایی پس از مشاوره به شما میگوید که پرونده شما در چه مرحله ای قرار دارد و باید از کدام مرجع اقدام نمود. البته ممکن است نیاز به اقدام از هر دو مرجع شکایت وجود داشته باشد.

دو مرجع شکایت از جراح زیبایی غیر متخصص

دلیل شکایت از پزشک زیبایی این است که پزشک یا جراح در حین جراحی زیبایی یا امور درمانی پس از آن، مرتکب قصور پزشکی شده است، که این قصور پزشکی به بیمار یا زیباجو آسیب وارد آورده و موجب بروز عارضه گردیده است. تصور کنید در نتیجه جراحی زیبایی بینی، بینی زیباجو دچار چسبندگی یا مشکل تنفسی شود. یا پس از ابدومینوپلاستی بیمار نتواند مانند قبل صاف بایستد و یا دچار نکروز و چسبندگی پوست و بافت شود.

وکیل جرایم پزشکی کیست؟

آیا میدانید برای شکایت از جراح زیبایی غیرمتخصص یا شکایت از پزشک زیبایی که در واقع پزشک عمومی بوده و فاقد صلاحیت برای جراحی میباشد، به کجا باید مراجعه نمایید؟ آیا میدانید نخستین اقدام برای طرح شکایت و مطالبه دیه از پزشکی که مرتکب قصور پزشکی شده، چیست؟ آیا نحوه طی نمودن مراحل شکایت از پزشک و کمیسیون های مربوطه را بلد هستید؟ صفر تا صد پرونده شکایت از جراح زیبایی متخلف امری است که صرفا توسط وکیل جرایم پزشکی کاربلد و حرفه ای برای شما مورد توضیح و تبیین قرار میگیرد. مشاوره با وکیل جرایم پزشکی را در اولویت امور قانونی خود قرار دهید.

دو مرجع شکایت از جراح زیبایی غیر متخصص

شکایت از جراح زیبایی غیرمتخصص در دادسرا

هر اشتباهی، تاوانی دارد. تاوان ضرر جسمانی به بیمار برای دکتر یا پزشک زیبایی، در وهله اول جبران خسارت و پرداخت دیه به بیمار یا زیباجو میباشد. برای مطالبه دیه از پزشک زیبایی متخلف، باید از طریق دادسرا اقدام نمایید. کمیسیون های پزشکی قانونی را سپری و در صورت صدور کیفرخواست، به دادگاه صلاحیت دار مراجعه نمایید. با تعیین وکیل برای پرونده پزشکی خود، از بروز مشکلات جبران ناپذیر جلوگیری نمایید.

شکایت از جراح زیبایی متخلف در سازمان نظام پزشکی

اگر جراح زیبایی شما، فاقد صلاحیت جراحی پلاستیک یا جراحی عمومی باشد و تخصص قانونی لازم را نداشته باشد، مانند اینکه پزشک عمومی در مطب جراحی شکم و پهلو و لیپوماتیک انجام دهد، باید برای مجازات وی به مرجع سازمان نظام پزشکی مراجعه نمایید. زیرا بنا بر قوانین حاکم بر صنف پزشکان، یک پزشک، خارج از محدوده تکالیف و جواز خویش عمل نموده است. در این مورد نیازی نیست که حتما مرتکب قصور و آسیب به بیمار شده باشد. مشاوره با وکیل شکایت از جراح زیبایی، جهت اینکه مرجع سازمان نظام پزشکی به چه شکایاتی؟ و در چه مدت زمانی؟ رسیدگی میکند، یک تصمیم خردمندانه و زیرکانه است.

دو مرجع شکایت از جراح زیبایی غیر متخصص

سازمان نظام پزشکی حکم به پرداخت دیه نمیدهد

حکم به پرداخت دیه به عنوان یک مجازات مالی، امری است که در صلاحیت دادگاه کیفری دو قرار دارد. لذا برای مطالبه دیه باید از طریق مرجع قضایی دادسرای جرایم پزشکی و سپس دادگاه اقدام نمایید. ولیکن برای رسیدگی به تخلف صنفی یک پزشک، میبایست به مرجع سازمان نظام پزشکی مراجعه کنید. اثبات تخلف انتظامی پزشک موجب تحمیل مجازاتهای صنفی برای پزشک از قبیل: توبیخ کتبی با درج در پرونده، محرومیت موقت مانند محرومیت 3 ماهه یا محرومیت دائم که ابطال پروانه طبابت نام دارد، میباشد.

شکواییه شکایت علیه پزشک زیبایی چگونه است؟

نحوه تنظیم شکواییه شکایت از جراح زیبایی متخلف از این جهت اهمیت دارد که مبنای تشکیل پرونده کیفری بوده و همه اظهارات بعدی، حول محور همان سخنان ابراز میگردد. میتوانید تنظیم شکواییه کیفری، تنظیم لایحه دفاعیه، تنظیم اعتراض به نظر کمیسیون پزشکی قانونی و حتی اعتراض به قرار منع تعقیب دادسرا و حکم دادگاه را به وکیل جرایم پزشکی بسپارید.

به خاطر داشته باشید که رعایت نکات مهمی از قبیل:

  • اختصار در کلام و متن شکواییه
  • ذکر نکات ضروری و مرتبط با قصور پزشکی
  • ارایه دلایل و منضمات و مدارک پزشکی
  • ذکر دقیق تاریخ و مکان طبابت و جراحی زیبایی اعم از بیمارستان، کلینیک و مطب
  • در متن شکواییه ضروری بوده و اگر نکته مهمی از قلم بیفتد، موجب اطاله دادرسی و طولانی شدن مسیر پرونده میگردد.

دو مرجع شکایت از جراح زیبایی غیر متخصص

انتخاب وکیل از موسسه حقوقی امین عدالت

موسسه حقوقی امین عدالت تهران دارای وکلای پایه یک خانم و آقا در جرایم پزشکی و شکایت از جراح زیبایی میباشد. میتوانید هم بصورت تلفنی و هم بصورت حضوری از خدمات ارزنده و ارزشمند وکیل پزشکی در قالب دریافت مشاوره حقوقی استفاده نمایید. ابتدا تحقیق کنید، سپس وکیل خود را انتخاب نمایید. مطمئن شوید که وکیل شما، از مراحل یک پرونده پزشکی مطلع بوده و دارای سواد حقوقی کافی در خصوص نحوه مراجعه به دادسرای جرایم پزشکی و سازمان نظام پزشکی میباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha