معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که هنوز ترس از پیگیری و درمان ایدز وجود دارد، گفت: داروهای گران قیمت ایدز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

هنوز ترس از پیگیری و درمان ایدز وجود دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علیرضا اولیایی منش، در تشریح عملکرد دوساله معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: ۳۰۲ واحد ارائه کننده خدمات بهداشتی، به حدود ۳ میلیون ۲۰۰ هزار جمعیت تحت پوشش دانشگاه، حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون خدمت در سال ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۷ هدف کلی، ۱۸۴ برنامه و ۴۹۷ فعالیت در حوزه بهداشت پیگیری می‌شود، افزود: این برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه سلامت جمعیت و خانواده، سلامت جوانان و نوجوانان و مدارس، سلامت محیط و کار، مدیریت بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، سلامت روان و آموزش و ارتقا سلامت و… پیگیری می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به عملکرد قرارگاه جوانی جمعیت، گفت: در بررسی‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها دستگاهی است که ۱۰۰ درصد تکالیف حوزه جوانی جمعیت را به انجام رسانده است.

اولیایی منش از جذب بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک خیرین به حوزه بهداشت خبر داد و افزود: سالانه بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مراقبت در حوزه بیماری‌های واگیر صورت می‌گیرد و پوشش واکسیناسیون به ۱۰۰ درصد رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، حیوان گزیدگی و پدیکولوز را دو بیماری شایع منتقل از حیوان به انسان دانست و گفت: لازم است جامعه را نسبت به زیان‌های نگهداری از حیوانات خانگی آگاه کنیم.

اولیایی منش با اشاره به تلاش حوزه بهداشت در بیماریابی انواع بیماری‌های واگیر از جمله مالاریا و ایدز، افزود: بیماری ایدز اگر تحت درمان باشد قابل کنترل است و به فرد دیگری منتقل نمی‌شود، اما هنوز ترس از پیگیری و درمان این بیماری وجود دارد. در حال حاضر در ۴ مرکز بیماری‌های رفتاری، داروهای گران قیمت ایدز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی، یکی از فعالیت‌های مهم حوزه بهداشت را در عرصه بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای بیان کرد و گفت: نظارت و کنترل آب آشامیدنی، آبیاری زمین‌های کشاورزی با آب‌های نامتعارف و کنترل و مبارزه با استعمال دخانیات از جمله فعالیت‌های این حوزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha