شرکت‌های گاز استان مرکزی و توزیع برق حرارتی شازند در اطلاعیه‌ای مشترک ضمن عذرخواهی از مردم، از آغاز مازوت سوزی موقت در نیروگاه شازند به دلیل سرما و افزایش مصرف گاز خبر دادند.

با عرض معذرت مازوت می‌سوزانیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شرکت‌ گاز استان مرکزی و توزیع برق حرارتی شازند در اطلاعیه‌ای مشترک از آغاز مازوت سوزی موقت در نیروگاه شازند به دلیل سرما و افزایش مصرف گاز خبر دادند.

در این اطلاعیه که روز گذشته منتشر شده، ضمن عذرخواهی از مردم به علت شروع مصرف مازوت، وعده داده شده همه تلاش‌ها برای تامین گاز مورد نیاز نیروگاه و کاهش دوره مصرف مازوت بکار خواهند گرفته خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است: در زمان حاضر به دلیل ورود فصل سرد سال و برودت هوا چالش اساسی صنعت برق ، سوخت رسانی به نیروگاه‌ها، جلوگیری از تشدید ناترازی چندین ساله شبکه برق و گاز و حفظ پایداری شبکه در مناطق مختلف کشور است.

تلاش‌های مسوولان استان (مرکزی) از ابتدای سال تاکنون در راستای تامین گاز مورد نیاز نیروگاه حرارتی شازند با وجود افزایش مصرف گاز در کشور باعث شد تا نسبت به سال گذشته بیش از یک ماه از مصرف سوخت دوم جلوگیری شود و همزمان به منظور کاهش مصرف سوخت با تصمیمات اتخاذ شده یک واحد نیروگاه معادل ۲۵ درصد ظرفیت تولید تا پایان سال تعطیل و از مدار خارج شد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است؛ متاسفانه طی روزهای اخیر به دلیل برودت هوا و با توجه به افزایش روز افزون گاز در بخش‌های مختلف بویژه در بخش خانگی، تامین کامل سوخت گاز نیروگاه‌ها ممکن نبوده و به علت محدودیت‌های اعمال شده در سوخت گاز نیروگاه‌های کشور، نیروگاه شازند نیز به اجبار جهت تامین برق و حفظ پایداری شبکه طی روزهای آینده ناگزیر به استفاده از سوخت دوم (مازوت) خواهد شد.

این اطلاعیه افزوده است؛ ضمن عذرخواهی از مردم شریف استان مرکزی بویژه شهروندان اراک و شازند به اطلاع می‌رساند که مسوولان استان حداکثر تلاش خود را در راستای تامین سوخت گاز طبیعی و کاهش دوره مصرف سوخت دوم به کار خواهند بست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha