6روز پس از مرگ عجیب دلسا 4.5ساله در بیمارستانی در رفسنجان، علت اصلی مرگ او عارضه داروی بیهوشی اعلام شد.

 عارضه داروی بیهوشی؛ علت مرگ دلسا کوچولو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، صبح شنبه 18آذرماه بود که دختربچه‌ 4.5ساله‌ای به نام دلسا برای انجام عمل جراحی لوزه به اتاق عمل بیمارستانی در شهرستان رفسنجان در استان کرمان منتقل شد. همه‌چیز برای انجام عمل جراحی آماده بود و آزمایش‌های لازم نیز گرفته شد اما تنها دقایقی بعد از انتقال دلسا به اتاق عمل و تزریق داروی بیهوشی به او بود که حادثه‌ای هولناک رخ داد. نبض دختربچه خردسال ناگهان از تپش افتاد و پزشکان بیمارستان هر چه کردند، نتوانستند او را به زندگی برگردانند.



لحظه دردناک


مادر دلسا که روز حادثه کنار دخترش ایستاده بود، ماجرای آن روز را اینطور تعریف می‌کند: مدتی قبل از انجام عمل جراحی بود که دخترم حالش بد شد و او را نزد پزشک بردیم. به ما اعلام شد که باید لوزه‌های دلسا عمل شود و وقت عمل جراحی تعیین و یک شب قبل از عمل او را به بیمارستان بردیم؛ چون باید آزمایش‌های لازم انجام می‌شد، دخترم تحت مراقبت می‌بود و صبح جمعه به اتاق عمل منتقل می‌شد.

آن شب، آزمایش خون گرفتند، دخترم بستری شد و گفتند که از ساعت 12شب به بعد نباید چیزی بخورد. صبح ساعت 7:30بود که لباس مخصوص تنش کردند تا او را به اتاق عمل ببرند. دلسا از من خواست کنارش باشم تا دستم را بگیرد. قرار شد تا بیهوشی او، کنارش باشم. دستش را گرفته بودم که داروی بیهوشی را تزریق کردند. همان موقع احساس کردم دست دیگرش که دور گردنم بود خشک و مردمک چشمش گشاد شد. وحشت کردم اما گفتند چیزی نیست. او را به اتاق عمل بردند و دیدم بقیه پزشکان به سمت اتاق عمل می‌دوند و همان موقع فهمیدم که دخترم فوت شده است، پاهایم سست شد و لحظاتی بعد به من اعلام کردند که دلسا آسمانی شده است.



تشکیل پرونده


به‌دنبال مرگ دردناک دلسا کوچولو و شکایت خانواده‌اش، مدعی‌العموم وارد پرونده شد و علیرضا محمدی، دادستان رفسنجان اعلام کرد که موضوع با جدیت و فوریت پیگیری و با مقصران حادثه با قطعیت برخورد خواهد شد.از همان زمان پرونده برای بررسی‌های تخصصی در اختیار کارشناسان قرار گرفت و تحقیقات برای مشخص شدن علت اصلی مرگ دختربچه خردسال آغاز شد. صبح پنجشنبه، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اعلام کرد که علت اصلی فوت دلسا کوچولو عارضه داروی بیهوشی تشخیص داده شده و سایر ابعاد مرتبط به فوت این کودک در حال بررسی تخصصی است و در انتظار جواب آزمایش‌ها و نظر نهایی از پزشکی قانونی هستیم.


بر پایه گزارش این دانشگاه، پس از این حادثه و اخذ نظرات علمی و کارشناسی استادان و بررسی دقیق پرونده و پایش لحظه به لحظه دوربین‌های مداربسته اتاق عمل بیمارستان و مصاحبه و بررسی اظهارات پزشکان و پرسنل کادر درمان، این نتایج حاصل شد که علت اصلی فوت، عارضه داروی بیهوشی بوده است و بررسی‌های تکمیلی درباره این حادثه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha