مردی که به‌خاطر اعتیادش به قماربازی آنلاین کلی پول به باد داده بود، این‌بار زندگی‌اش را هم در قمار باخت و همسرش از او جدا شد.

فروپاشی یک زندگی با قمار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، زندگی سامان و ملیحه از یک‌سال قبل در مسیر سراشیبی سقوط قرار گرفت، درست از زمانی که سامان تصمیم گرفت سراغ سایت‌های قمار برود و خیلی زود معتاد آن شد. در این مدت ملیحه خیلی سعی کرد زندگی‌اش را نجات دهد اما وقتی موفق نشد به شعبه دوم دادگاه حوزه قضایی کهریزک رفت و درخواست جدایی از شوهرش را داد. بعد از چند هفته روز دادگاه فرا رسید و به آنجا رفت.

روی صندلی سالن دادگاه نشسته و به روزهای پر فرازونشیب زندگی‌اش فکر می‌کرد که با صدای خانم منشی دادگاه به خود آمد و بعد راهی شعبه شد و مقابل قاضی نشست. قاضی بعد از بررسی پرونده‌ای که روی میز قرار داشت و نام ملیحه و سامان روی آن نوشته شده بود، از زن جوان خواست که درخواستش را مطرح کند.


ملیحه اشک‌های روی گونه‌هایش را با روسری گلدارش پاک کرد و گفت‌: هفت سال قبل با عشق ازدواج کردم و پسری خردسال ثمره زندگی‌مان است. همه اعضای خانواده و فامیل حسرت زندگی ما را می‌خوردند اما کم‌کم دعوا و ناسازگاری‌ها شروع شد. همه مشکلات از یک‌سال قبل شروع شد. شوهرم سراغ سایت‌های شرط‌بندی رفت و از فوتبال گرفته تا اسب سواری و بازی‌های آنلاین شرط می‌بست.

اوایل این کارش یک‌جور سرگرمی بود اما کم‌کم روزی ۱۰ساعت از وقتش در این سایت‌ها می‌گذشت و روز و شبش را نمی‌فهمید. اگر می‌باخت داد و فریاد راه می‌انداخت و اگر می‌برد، سرکیف بود.زن بغض گلویش را گرفت و هق‌هق گریه امانش نداد، آرام‌تر که شد، ادامه داد: اعتیاد او به قمار به حدی شد که خانواده‌اش گفتند مثل یک معتاد باید او را در کمپ بستری کنیم تا بهتر شود.

با اصرار من و خانواده‌اش چند روز در یک کلینیک تخصصی بستری شد اما عشق به بازی‌های قمار و آنلاین از سر او نیفتاد، بلکه بعد از خارج شدن از کلینیک بیشتر هم شد. همین حضورش در بازی قمار یا شرط‌بندی‌های آنلاین باعث شده بود که هر ماه مبلغ زیادی پول از دستش برود و ببازد. آخرین‌بار یک میلیارد تومان از سرمایه‌اش را در قمار آنلاین باخت. دیگر به من و فرزندمان توجهی نکرد و همه چیز برایش شده قمار. فقط طلاق می‌خواهم و بس.


بعداز پایان حرف‌های او، دراتاق قاضی بازشد سامان وارد شد و پشت صندلی همسرش نشست. قاضی رو به او کرد و گفت: همسرت بابت قماربازی اینترنتی اعتیاد شما به آن، دیگر حاضر به ادامه زندگی مشترک نیست. ادعای همسرتان را قبول دارید؟ سامان انگار منتظر این حرف بود رشته حرف را به دست گرفت و گفت: قماربازی و شرط‌بندی را دوست دارم.

جزئی از زندگی‌ام است. هرچند گاهی در این قمارها باخته‌ام اما همسرم باید مرا درک کند. اگر قمار نکنم افسرده می‌شوم. الان هم حاضر به طلاق همسرم نیستم. برای او و فرزندمان کم نگذاشته‌ام و او باید علاقه مرا هم درک کند.قاضی دادگاه بعد از شنیدن گفته‌های دو طرف پرونده و بررسی دلایل زن جوان، حکم طلاق را صادر کرد.


حبیب صادقی، قاضی شعبه دوم دادگاه حوزه قضایی کهریزک در این باره گفت‌: جذابیت نرم‌افزارهای ارتباط جمعی باعث گسترش حضور افراد در فضای مجازی شده‌است که استفاده ناصحیح از آن آرامش را از زندگی‌های مشترک زوجین گرفته و زمینه‌ساز بروز اختلافات زناشویی و حتی طلاق هم شده‌است. اگر استفاده از فضای مجازی را مدیریت نکنند عواقب بدی در انتظارشان است.

در این پرونده اگر شوهر خانواده به استفاده درست از فضای مجازی اقدام می‌کرد و کل زمان و هزینه خود را به جای بودن در فضای مجازی در کنار همسر و فرزند خود می‌گذراند زندگی‌اش این گونه نابود نمی‌شد. متاسفانه برخی سودجویان که در خارج از کشور حضور دارند، افراد را به سمت شرط‌بندی‌های اینترنتی جذب کرده و با وعده‌های دروغین و گاهی برد در ابتدای حضور آنها، سعی می‌کنند آنها را معتاد به حضور در آنجا کنند. این سایت‌ها فقط به منفعت خود فکر می‌کنند و هر فردی در دام‌شان گرفتار شود، جز از دست دادن سرمایه و زندگی‌اش سودی دیگری نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha