چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 364942

گروه خونی شما می تواند علت ظاهر شدن بیماری های مختلف در بدن شما باشد.

ارتباط بیماری ها با نوع گروه خونی شما

بیماری قلبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی، تحقیقات نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب برای گروه های خونی O کمتر است. کارشناسان از دلایل آن اطمینان ندارند؛ برخی فکر می کنند ممکن است به این دلیل باشد که انواع دیگر گروه های خونی احتمال بیشتری دارد که کلسترول بالاتر و مقادیر بیشتری از پروتئین مرتبط با لخته شدن خون داشته باشند.

سرطان معده

گروه های خونی A، AB و B بیشتر از گروه خونی Os در معرض خطر سرطان معده هستند. به طور خاص، افراد دارای گروه خونی A بیشتر در معرض ابتلا به سرطان معده هستند؛ محققان فکر می‌کنند این ممکن است به این دلیل باشد که H. عفونت پیلوری در افراد دارای گروه خونی A شایع تر بوده است. در واقع این یک باکتری است که معمولاً در معده یافت می شود و می تواند باعث التهاب و زخم شود.

مشکلات حافظه

یک مطالعه کوچک نشان داد که افراد مبتلا به مشکلات حافظه بیش از هر فرد دیگری گروه خونی AB داشتند.

سرطان پانکراس

اگر گروه خونی شما A، AB یا B می باشد، خطر شما برای سرطان پانکراس بیشتر است. مولکول‌های موجود در گلبول‌های قرمز نوع A و B به باکتری‌های خاصی به نام H کمک می‌کنند و پیلوری در روده شما رشد می کند و می تواند احتمال ابتلا به سرطان پانکراس را افزایش دهد.

فشار

سطح کورتیزول بدن شما، هورمون استرس را افزایش می دهد. به هر حال، افرادی که گروه خونی A دارند، کورتیزول بیشتری نیز دارند. بنابراین ممکن است برای مقابله با موقعیت های استرس زا با مشکل بیشتری روبرو شوند.

زخم ها پپتیک معده

به نظر می‌رسد زخم‌های پپتیک،زخم‌های باز دردناکی که در پوشش معده یا روده بالایی شما ظاهر می‌شوند، بیشتر در گروه خونی O رخ می‌دهند.

لخته شدن خون

ترومبوآمبولی وریدی (VTE) زمانی اتفاق می افتد که خون شما در وریدهای عمیق مانند وریدهای پا لخته می شود. این لخته ها گاهی به سمت ریه های شما حرکت می کنند؛ تحقیقات نشان می دهد که افراد دارای گروه خونی A، B یا AB در معرض خطر بیشتری برای VTE هستند.

طول عمر

اگر گروه خونی O داشته باشید، شانس بیشتری برای طول عمر بیشتر خواهید داشت. کارشناسان فکر می کنند کاهش خطر ابتلا به بیماری در قلب و عروق خونی ممکن است یکی از دلایل این طول عمر باشد.

باروری

گروه خونی شما نمی تواند باردار شدن شما را پیش بینی کند، اما ممکن است نقشی اساسی در آن داشته باشد. در یک مطالعه، زنانی که تعداد تخمک سالم کمی داشتند، بیشتر از هر نوع دیگری دارای گروه خونی O بودند.

دیابت

به نظر می رسد دیابت نوع 2 بیشتر در افراد دارای گروه خونی A و B رخ می دهد. کارشناسان مطمئن نیستند که دلایل این موضوع چه می تواند باشد و همچنان برای اثبات این ادعا تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

سکته

اگر گروه خونی AB داشته باشید، خطر سکته مغزی شما افزایش می یابد. پزشکان فکر می کنند این به این دلیل است که احتمال لخته شدن خون در این گروه خونی بیشتر از انواع دیگر آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha