موسوی با بیان اینکه با استانداردی که بتواند پرداخت از جیب بیمه شدگان را کاهش دهد فاصله داریم و باید ضریب پوشش بیمه ای و درمانی را افزایش دهیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۴۴ قلم دارو تحت پوشش جدید بیمه ای قرار گرفت و تلاش برای افزایش این سهم ادامه دارد.

 ۶۷۰ هزار نفر کارگر ساختمانی، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۷۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه شده اند گفت: با تعامل بین بخشی امکان افزایش این تعداد به حدود یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر وجود دارد.

میرهاشم موسوی شنبه شب در آیین بازدید از شعبه تامین اجتماعی ساوه اظهار کرد: هم اکنون ۶۷۰ هزار نفر کارگر ساختمانی در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و با تعامل و همکاری نزدیک مجلس امکان بیمه ۵۰۰ هزار نفر دیگر نیز از این کارگران وجود دارد.

وی با بیان اینکه به برکت خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی پوشش بیمه تامین اجتماعی از ۲۰ درصد ابتدای انقلاب به ۷۴ درصد رسیده است اضافه کرد: ماهانه بیش از ۴۴۰ هزار میلیارد ریال بدون کسری ، تعهدات سازمان تامین اجتماعی در حوزه های مختلف پرداخت می شود.

موسوی با بیان اینکه با استانداردی که بتواند پرداخت از جیب بیمه شدگان را کاهش دهد فاصله داریم و باید ضریب پوشش بیمه ای و درمانی را افزایش دهیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۴۴ قلم دارو تحت پوشش جدید بیمه ای قرار گرفت و تلاش برای افزایش این سهم ادامه دارد.

وی گفت: با وجود دریافت ۳۰ درصد حقوق برای بیمه اما میزان خدماتی که ارائه می‌شود از استانداردهای کشوری بالاتر بوده و متوسط ۲۲ سال پرداخت پس از بازنشستگی یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی است که این وضعیت شاید بیانگر عدالت حداکثری نباشد اما به سمت تحقق مطالبات و عدالت همه جانبه هستیم.وی گفت: روزانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سازمان تامین اجتماعی از خدمات درمانی سرپایی برخوردار هستند و سازوکار لازم برای توسعه خدمات بیشتر اتخاذ می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ۱۳ هزار نفر در مراکز درمانی تامین اجتماعی کشور خدمات بستری روزانه دریافت می‌کنند و ماهانه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.وی ادامه داد: مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی برای تحقق قانون الزام درمان خدمات لازم را ارائه می‌دهند گرچه این ظرفیت پاسخگوی نیاز جامعه هدف نیست و براین اساس از ظرفیت بیمه تکمیلی برای بازنشستگان استفاده کردیم. در توسعه خدمت معتقدیم باید خدمات بهینه به مردم ارائه شود تا میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد.

موسوی با بیان اینکه چندجانبه گرایی شامل کارگران، کارفرمایان و دولت جزو هویت سازمان تامین اجتماعی است، گفت: در گذشته ماهانه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد ریال کسری بودجه در سازمان وجود داشت اما خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته با پرداخت ۴۳۰ هزار میلیارد ریال تعهدات سازمان و حقوق بازنشستگان کسری وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha