معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اجرای برنامه سلامت خانواده در ۱۸۲ شهر کشور، در عین حال از بکارگیری ۵هزار مراقب سلامت تا پایان سال خبر داد.

اجرای برنامه «سلامت خانواده» در ۱۸۲ شهر/ به کارگیری ۵۰۰۰ مراقب سلامت تا پایان سال

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، دکتر حسین فرشیدی، ‌ با اشاره به اینکه برنامه «سلامت خانواده» در فاز اول از ۵۹ شهر شروع شد و سپس به ۹۳ شهر ارتقا یافت و هم اکنون در ۱۸۲ شهر کشور در حال اجرا است، ‌ بیان کرد: در حال حاضر برنامه در ۱۸۲ شهر با جمعیت ۲۰ میلیون در حال اجرا است هرچند که در مناطقی مانند حاشیه شهرها باید اقدام به لکه‌گیری کنیم.

او با بیان اینکه ضریب پوشش خدمات در شهرها به ویژه شهرهای بزرگ کمتر از حد انتظار است، اظهار کرد: ایجاد مراکز و تامین نیروی انسانی در شهرهای بزرگ طی سال‌های گذشته آنچنان که باید نبوده است.

وی افزود: تا پایان سال حدود ۵ هزار نیروی مراقب سلامت جدید به نیروهای قبلی اضافه می‌شوند و پوشش برنامه سلامت خانواده در تعدادی از استان‌ها تکمیل می‌شود.

به گفته وی، در استان‌هایی که پوشش برنامه سلامت خانواده کامل شود بحث ارجاع به سطوح دوم و سوم هم به شکل جدی مطرح می‌شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص تخصیص بودجه ۱۴۰۲ برنامه سلامت خانواده، ‌ تصریح کرد: بودجه‌ای که برای اجرای طرح برایمان در نظر گرفته بودند هنوز به شکل کامل تخصیص نیافته است. برای سال ۱۴۰۳ نیز ارقامی پیش‌بینی شده است که تا قطعی نشود نمی‌توان اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha