مطالعات نشان داده اند که سیر دارای ترکیبی به نام آلیسین است که جریان خون را افزایش می دهد و می تواند قدرت جنسی مردان را بیشتر و میل جنسی آنها را تقویت کند. مردان می توانند هر روز دو تا سه حبه سیر بخورند تا از فواید سیر بهره مند شوند.

مزیت شگفت انگیز سیر برای مردان؛ از کاهش وزن تا افزایش میل جنسی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از manmatters، دورانی که سیر فقط یک ادویه معمولی خانگی بود گذشته است! یک مطالعه نشان داد که مردانی که حدود چهار حبه سیر مصرف می‌کنند، در مقایسه با مردانی که این کار را نمی‌کنند، برای زنان خوشایندتر و جذاب‌تر هستند. می خواهید علت آن را بدانید؟

ارزش غذایی سیر

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، سیر حاوی پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر و مواد معدنی ضروری مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین‌های B6 و C است. ارزش غذایی 100 گرم سیر عبارت است از:

کالری 149 گرم
چربی 0.5 گرم
سدیم 17 میلی گرم
کلسترول 0 گرم
پتاسیم 401 میلی گرم
کربوهیدرات 33 گرم
فیبر رژیمی 2.1 گرم
شکر 1 گرم
پروتئین 6.4 گرم
ویتامین آ 0.2%
ویتامین سی 52%
آهن 9.4٪
کلسیم 14%

فواید سیر برای مردان

سیر به طور گسترده به عنوان یک غذای فوق العاده برای مردان شناخته شده است و حاوی چندین ماده مغذی مانند منیزیم، سلنیوم و غیره است که می تواند سلامت جنسی مردان را بهبود بخشد.

سیر سرماخوردگی و سرفه را درمان می کند

یک مطالعه بزرگ ثابت کرد که خوردن سیر به شکل روزانه میزان سرماخوردگی را تا 63 درصد کاهش می دهد. این مطالعه طی 12 هفته انجام شد و نشان داد که سیر طول مدت علائم سرماخوردگی را 70 درصد کاهش می دهد.

مطالعه دیگری بیان کرد که شواهد کافی نیست و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. با این حال، افزودن سیر به رژیم غذایی شما می تواند مفید باشد، به خصوص اگر مستعد ابتلا به سرماخوردگی هستید.

سیر ارزش غذایی بالایی دارد

سیر فوق العاده مغذی و کم کالری است. یک حبه سیر حاوی 2 درصد از ارزش روزانه منگنز و ویتامین B6 می باشد. همچنین 1٪ DV ویتامین سی و سلنیوم را فراهم می کند. مردان می توانند روزانه 3 گرم یا یک حبه سیر مصرف کنند تا ارزش دارویی سیر را به حداکثر برسانند.

سیر خواص دارویی مختلفی دارد

اهمیت سیر ناشی از ترکیبات گوگردی است که هنگام جویدن یا له شدن یک حبه سیر تشکیل می شود. تحقیقات نشان داده است که این ترکیبات گوگرد دارای مزایای سلامتی ثابت شده است و اثرات بیولوژیکی قوی مانند بهبود سلامت قلب یا کاهش کلسترول دارند.

سیر باعث کاهش فشار خون می شود

مطالعات نشان داده اند که سیر می تواند به میزان قابل توجهی فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش دهد. مقدار سیر مورد نیاز برای اثرگذاری معادل حدود چهار حبه سیر در روز است.

سیر سلامت قلب را بهبود می بخشد

تحقیقات نشان داده است که حبه سیر می تواند سطح کلسترول LDL را کاهش دهد. کلسترول بد می تواند منجر به انسداد رگ های خونی شود.

مطالعات دیگر بیان کرده اند که مکمل های سیر می توانند کلسترول تام یا LDL را 10-15 درصد کاهش دهند که می تواند سطح کلسترول را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و از مشکلات قلبی جلوگیری کند.

سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

سیر در برابر رادیکال های آزاد مضری که می توانند به DNA ما آسیب برسانند، محافظت می کند. سیر همچنین حاوی روی و ویتامین C است که به مبارزه با عفونت ها و تقویت ایمنی کمک می کند. مردان می توانند سه تا چهار حبه سیر را به صورت مکعبی خرد کرده و هر روز به غذای خود اضافه کنند.

سیر سلامت جنسی را بهبود می بخشد

مطالعات نشان داده اند که سیر دارای ترکیبی به نام آلیسین است که جریان خون را افزایش می دهد و می تواند قدرت جنسی مردان را بیشتر و میل جنسی آنها را تقویت کند. مردان می توانند هر روز دو تا سه حبه سیر بخورند تا از فواید سیر بهره مند شوند.

سیر فلزات سنگین بدن را سم زدایی می کند

نشان داده شده است که مصرف سیر در دوزهای بالا از آسیب اندام ها در برابر سمیت فلزات سنگین محافظت می کند. یک مطالعه می گوید که استفاده از آن به مدت چهار هفته کاهش 19 درصدی سطح سرب را به دلیل سیر نشان داد. سه دوز سیر در روز برای تطابق با اثر داروهای تجویز شده برای کاهش سمیت کافی است.

سیر سلامت روان را بهبود می بخشد

مطالعات نشان داده اند که سیر می تواند استرس، اضطراب، خستگی و بی خوابی را کاهش دهد. همچنین مصرف منظم سیر می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند. مردان می توانند مکمل های سیر بخورند یا سیر تفت داده شده را روزانه به غذای خود اضافه کنند.

سیر عملکرد فیزیکی را افزایش می دهد

پیش از این سیر برای تقویت عملکرد بدنی به ورزشکاران داده می شد. چند آزمایش تحقیقاتی روی حیوانات نشان داده است که سیر در بهبود عملکرد ورزشی مفید است. با این حال، مطالعات انسانی بسیار کمی برای حمایت از این مزیت وجود دارد.

خواص سیر و عسل برای مردان

سیر و عسل هر دو حاوی آنتی اکسیدان هستند. این مواد شیمیایی از سیستم ایمنی بدن ما محافظت کرده و از بیماری جلوگیری می کنند. یک مطالعه نشان داد که سیر و عسل می توانند رشد باکتری ها را متوقف کنند. به خاطر بسپارید که سیر و عسل ضد باکتری هستند و می توانند عفونت های باکتریایی خاصی را متوقف کنند.

فواید سیر برای سلامت جنسی مردان

سیر یک ماده دارویی برای درمان بیماری های قلبی، کاهش کلسترول در بدن و پیشگیری از سرطان در نظر گرفته می شود. علاوه بر اینها، مزایایی مانند افزایش باروری مردان و بهبود اختلالات جنسی نیز دارد.

1. سیر به درمان اختلال نعوظ کمک می کند

طبق تحقیقات، سیر در درمان اختلال نعوظ نیز موثر است.

تحقیقات نشان می دهد که عصاره سیر تولید دی اکسید نیتریک را در بدن تحریک می کند که به عنوان یک گشادکننده عروق در آلت تناسلی عمل می کند. این بدان معنی است که دی اکسید نیتریک با فعال کردن غشای سلولی، جریان خون را به سمت آلت تناسلی افزایش می دهد. بنابراین، سیر به درمان اختلال نعوظ کمک می کند.

2. سیر به افزایش باروری کمک می کند

بر اساس تحقیقات، عوامل محیطی مانند آلودگی می تواند اثرات منفی بر اندام های تناسلی مردانه داشته باشد و تراکم اسپرم را کاهش دهد. حبه سیر موجود در غذا به عنوان یک گیاه دارویی عمل می کند و قدرت باروری مردان را افزایش می دهد. همچنین در درمان مراحل اولیه ناتوانی جنسی موثر است. طبق تحقیقات، مصرف سیر عملکرد بیضه ها را نیز افزایش می دهد. سلنیوم موجود در سیر تولید اسپرم را تسهیل می کند و بنابراین باروری مردان را افزایش می دهد.

یک مطالعه حیوانی نشان می دهد که مصرف منظم سیر باعث افزایش ترشح هورمون تستوسترون در بدن می شود.

3.سیر به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند

طبق تحقیقات انجام شده، اکسیدان ها باعث التهاب، سرطان و ناباروری در بدن می شوند. به همین دلیل داشتن آنتی اکسیدان کافی در بدن ضروری است. فیتوکمیکال های موجود در سیر اثرات اکسیداسیون روی اسپرم را کاهش داده و کیفیت آنها را افزایش می دهد.

آیا سیر میل جنسی را افزایش می دهد؟

بله، سیر می تواند به افزایش میل جنسی مردان کمک کند.

بر اساس تحقیقات، سیر به عنوان یک ماده مقوی جنسی عمل می کند که میل جنسی را در مردان افزایش می دهد.

طبق آیورودا، سیر ترکیبی از راسایان و واجیکاران دارد که به بهبود میل جنسی کمک می کند. سیر برای مردان مسن که کاهش میل جنسی یا تنش عصبی را تجربه می کنند هم مفید است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که خوردن سیر تولید تستوسترون را تسهیل می کند.

نحوه استفاده از سیر برای قدرت جنسی مردان

مردان می توانند هر روز سه تا چهار حبه سیر خام بجوند.

بهترین راه برای مصرف سیر خام، نوشیدن آن با شیر یا عسل است. یک یا دو حبه سیر را له کنید و با یک قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید. برای حداکثر فایده آن را با معده خالی مصرف کنید.

با این حال، لازم است به یاد داشته باشید که خوردن سیر یک درمان طبیعی است و مردان یک شبه تغییرات قابل توجهی را مشاهده نمی کنند. سیر را هر روز طی دو تا سه ماه بخورید تا فواید آن را به حداکثر برسانید.

اهمیت سیر

طبق تحقیقات، سیر دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی است. همچنین حاوی روغن فرار با خواص پزشکی است. این روغن به پوست نفوذ می کند و به حذف سموم از خون کمک می کند. به همین دلیل است که سیر را یک ماده غذایی جوان کننده می دانند. در زیر فواید شگفت انگیز سیر برای مردان آورده شده است:

1. خواص ضد سرطانی سیر

سیر دارای خواص ضد سرطانی و ضد جهش زایی است که به جلوگیری از تشکیل تومورهای سرطانی در بدن کمک می کند. طبق تحقیقات، خوردن سیر کهنه می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات در مردان کمک کند زیرا آلیسین از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

2. سیر به کاهش وزن کمک می کند

یک مطالعه حیوانی نشان می دهد که خوردن سیر به مدت 2-3 هفته کاهش وزن را تسهیل می کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که مصرف عصاره سیر به مدت حداقل 12 هفته می تواند به کاهش سایز کمر کمک کند.

3. سیر به درمان بیماری های تنفسی کمک می کند

طبق تحقیقات، مصرف مقدار کافی سیر در روز برای درمان ذات الریه مفید است. همچنین می تواند به درمان آسم و سل کمک کند. برای بیماری سل یک گرم سیر را به یک لیتر آب و 240 میلی لیتر شیر اضافه کنید و بجوشانید تا یک چهارم مخلوط باقی بماند. نوشیدن سه بار در روز آن می تواند به درمان سل کمک کند.

4. به درمان عفونت گوش کمک می کند

طبق تحقیقات انجام شده سیر دارای خواص ضد باکتریایی است که از رشد باکتری ها در کانال گوش جلوگیری می کند و به درمان عفونت گوش کمک می کند. اگر گوش درد دارید یا عفونت گوش دارید، می توانید یک حبه سیر کوچک را در دستمال کاغذی بپیچید و در گوش خود بگذارید.

5. سیر لخته های خون را کاهش می دهد

طبق تحقیقات، خوردن سیر روزانه می تواند لخته شدن خون در بدن را تا 20 درصد کاهش دهد. سیر عملکرد آنزیم های فیبرینولیتیک را در بدن افزایش می دهد که به کاهش لخته شدن خون کمک می کند.

بهترین راه برای مصرف سیر خام چیست؟

سیر خام حاوی ترکیبی به نام آلیسین است که رقیق شدن خون را تسهیل می کند و سطح کلسترول را کاهش می دهد. با این حال، بهترین راه برای مصرف سیر خام، با معده خالی است. چرا که وقتی سیر پخته می شود، محتوای آلیسین آن در این فرآیند رقیق شده و کاهش می یابد.

آیا می توانم سیر را در آب بریزم و بنوشم؟

سیر طعمی قوی و خام دارد. با این حال، پس از مخلوط شدن با مواد دیگر، مصرف آن خوشایند می شود. در اینجا نحوه مصرف سیر با آب آورده شده است:

  • حدود سه فنجان آب در یک ظرف بزرگ بریزید.
  • پنج حبه سیر را رنده کنید و به آب داخل ظرف اضافه کنید.
  • این معجون را بجوشانید و در طی این کار روی آن را با درب بپوشانید.
  • هنگامی که نوشیدنی به اندازه کافی جوش آمد، حدود 10 میلی لیتر عسل به آن اضافه کنید.
  • سپس یک عدد لیمو را در ترکیب خود فشار دهید.
  • سپس این مخلوط را با احتیاط صاف کنید و وقتی کمی خنک شد مصرف کنید.

وقتی هر روز سیر می خورید چه اتفاقی می افتد؟

خوردن سیر هر روز فواید سلامتی مختلفی مانند سیستم ایمنی قوی، گردش خون بهتر، کاهش کلسترول در بدن و غیره را به همراه خواهد داشت. سیر همچنین به درمان آرتروز و کاهش التهاب کمک می کند. سیر فواید جنسی زیادی نیز دارد و به بهبود میل جنسی کمک می کند، به درمان اختلال نعوظ کمک می کند و خطر ناتوانی جنسی را کاهش می دهد.

با این حال، باید از خوردن سیر بیش از حد به خصوص در تابستان اجتناب کنید، زیرا می تواند عوارض جانبی متعددی مانند اسهال، استفراغ، حالت تهوع، بثورات پوستی و احساس سوزش در معده ایجاد کند.

چند سیر می توانم در روز بخورم؟

طبق تحقیقات، شما باید یک تا دو حبه سیر در روز مصرف کنید. اگر سیر را به صورت کپسول می خورید، می توانید 600 تا 900 میلی گرم دریافت کنید. با این حال، اگر عصاره سیر کهنه می خورید، نباید بیش از 3 تا 7 گرم سیر در روز مصرف کنید.

خوردن سیر با معده خالی چه فوایدی دارد؟

خوردن سیر هر روز با معده خالی فواید زیادی دارد. این گیاه دارویی است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و تنفسی را کاهش می دهد و سطح قند خون را تنظیم می کند. خوردن سیر با معده خالی همچنین به دلیل خواص ضد میکروبی، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha