سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 365723

مطالعه‌ای که در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو انجام شد نشان داد که حدود 50 درصد از مادران کودکان اوتیستیک افزایش علائم افسردگی را در یک دوره 18 ماهه نشان دادند.

افسردگی در والدین کودکان اوتیستیک

چرا والدین کودکان اوتیستیک بیشتر مستعد افسردگی هستند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول هلث، والدین همچنین ممکن است با این احساس دست و پنجه نرم کنند که نمی توانند به اندازه کافی برای کمک به کودکان اوتیستیک خود کاری مفید انجام دهند. مطمئناً این احساس که هرگز به اندازه کافی خوب نیستید می تواند خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد. در این موارد، مشاوره فردی می تواند بسیار مفید باشد.

اما در حالی که احساس گناه و بی کفایتی قطعاً برای بسیاری از والدین یا سرپرستان وجود دارد، موارد مختلف دیکری نیز وجود دارد که این خانواده ها تجربه میکنند. خانواده‌ها، حتی آن‌هایی که کودکان اوتیستیک دارند و نیازهای حمایتی کمی دارند، با بسیاری از مسائل مهم دیگر که حداقل می‌تواند منجر به ناامیدی، عصبانیت، تحریک‌پذیری، اضطراب و موارد دیگر شود، روبرو شده و با گذر زمان با آن کنار می‌آیند.

نمونه هایی از عوامل استرس زا و موقعیت هایی که می توانند منجر به افزایش خطر افسردگی شوند عبارتند از:

  • والدین یا سرپرستانی که کودکشان اوتیسم دارد با از دست دادن بسیاری از انتظارات خود به عنوان والدین کنار می آیند.
  • شرکت در فعالیت های اجتماعی با یک کودک اوتیستیک می تواند سخت باشد.
  • درمان یک کودک اوتیستیک ممکن است هزینه ی زیادی داشته باشد.
  • والدین کودکی که به اوتیسم مبتلا است ممکن است شغلی را که از آن لذت می‌برند (و درآمدی که به آن نیاز دارند یا می‌خواهند) رها کنند تا از کودک مراقبت کنند.
  • بسیاری از کودکان اوتیستیک به سختی می خوابند و والدین یا سرپرستان خود را تمام شب بیدار نگه می دارند.
  • والدین یا سرپرستانی که مجبورند برای هر نوع خدمات مناسب با مدرسه و مشاور بهداشت روان روبرو شوند، مطمئناً با مسائل و شرایطی مواجه می‌شوند که غیرقابل قبول هستند، اما کنترل کمی بر آنها دارند.
  • همانطور که کودکان اوتیستیک بزرگتر می شوند، والدین یا سرپرستان اغلب با مسئولیت کامل شخصی و مالی در قبال یک کودک بالغ که به آنها کاملا وابسته است، با بازنشستگی خود مواجه می شوند.

اگر به عنوان والدین یک کودک مبتلا به اوتیسم، علائم افسردگی را تجربه کردید، به یک پزشک یا یک متخصص سلامت روان مراجعه کنید. مطمئن شوید که از یک دوست یا خویشاوند مورد اعتماد بخواهید که شما را برای این علائم تحت نظر داشته باشد و در صورت بروز آنها به دنبال حمایت از شما باشند.

مقابله با فشار عاطفی اوتیسم

در مواجهه با این همه فشار و موقعیت منفی، والدین یا قیم چه کاری باید انجام دهند؟ تعدادی گزینه برای آنها وجود دارد. در حالی که هیچ کدام این حقیقت اساسی را تغییر نخواهد داد که اوتیسم همچنان باقی مانده است، بسیاری از این موارد می توانند به والدین یا سرپرستان کمک کنند تا با فشار عاطفی بهتر کنار بیایند:

  • در میان والدین همفکر یا سرپرستان کودکان اوتیستیک حمایت پیدا کنید.
  • به دنبال مراقبت باشید، تا شما و شریک زندگیتان بتوانید زمانی را برای استراحت خود اختصاص دهید.
  • از یک درمانگر با تجربه کار با خانواده هایی که یکی از عزیزان اوتیسمی دارند کمک حرفه ای بگیرید.
  • سعی کنید برای رهایی از استرس، یادداشت برداری کنید.
  • برای کاهش هزینه های درمانی، درمان های کم هزینه و کم خطر برای کودک اوتیستیک را در نظر بگیرید.


مهمتر از همه، باید بدانید که شما بهترین تلاشتان را برای کودک اوتیستیک خود انجام می دهید. به جای اینکه خود را با «چه می‌شد» عذاب دهید، لحظه‌ای از بودن کودکتان لذت ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha