رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بالای ۹۸ درصد سیستم اورژانس هوشمند است و تمامی فرآیندها اتوماسیونی انجام می شود، گفت: به زودی هوش مصنوعی در سیستم به کار گرفته می شود.

هوش مصنوعی به اورژانس می‌آید/ فوت ۲۰ هزار نفر در حوادث ترافیکی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، جعفر میعادفر روز چهارشنبه در شانزدهمین همایش بین المللی طب اورژانس در مرکز همایش های رازی افزود: بیش از سه هزار و ۳۰۰ پایگاه اورژانس در کشور ارایه خدمت می‌کنند به طوری که بیش از ۶ میلیون ماموریت در اورژانس زمینی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه اورژانس هوایی نیز با در اختیار داشتن ۵۲ دستگاه بالگرد بزرگترین ناوگان هوایی کشور محسوب می شود، تعداد ماموریت اورژانس هوایی را بیش از چهارهزار ماموریت برآورد کرد.

میعادفر به فعالیت ۲۶ هزار نیروی نفر در بخش فوریت های پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت:در پایگاه‌های اورژانس کاردان ها، کارشناسان و فوریت های پزشکی هستند اما با توجه به فعالیت شبانه روزی آنها، در بخش کیفیت در نقاط کم برخوردار نمایندگان مردم توقعاتی زیادی نمایندگان از ما دارند.

رییس سازمان اورژانس کشور در این حال این نکته را یادآور شد: متاسفانه هزینه‌های حوزه سلامت در برخی موارد ضروری نیست و باید تولیت واقعی دست نظام سلامت باشد تا در مناطق کم برخوردار نیز امکانات درمانی افزایش یابد.

میعادفر با اشاره به وجود بیش از هزار و ۴۰۰ پایگاه شهری در کشور، اظهار داشت: ۷۵ درصد ماموریت های اورژانس در کلانشهرها رخ می دهد در حالی که می‌توان هزینه در کلانشهر را با اقدامات پبشگیرانه کم کرد و در سایر شهرها خدمات بیشتری انجام داد.

وی اورژانس را نهاد مجری سیاست‌های ابلاغی در حوزه فوریت های پزشکی دانست و با بیان اینکه اورژانس وی ادامه داد: چالش های زیادی در حوزه اورژانس وجود دارد.

میعادفر با بیان اینکه هوشمند سازی باعث کاهش خطاهای پزشکی می شود، ادامه داد: برای نخستین بار در دولت سیزدهم رشته فوریت های پزشکی ایجاد شد زیرا معتقدیم باید افراد قوی در اورژانس پیش بیمارستانی تربیت شوند زیرا نقش اصلی را پزشک در محل حادثه ایفا می کند.

وی تاکید کرد: در بحث آموزشی باید کارهای عملیاتی نیز انجام شود زیرا در اورژانس پیش بیمارستانی بیشتر مهارت مهم است.

وی با اظهار تأسف از مرگ و میر بیش از ۲۰ هزار نفر در سال در حوادث ترافیکی و جاده ای کشور ادامه داد: سازمان های دخیل در این امور و خارج از حوزه سلامت باید همکاری با وزارت بهداشت در کاهش آمار حوادث ترافیکی داشته باشد.

میعادفر در این رابطه به تعریف کد ۱۹۹ در نظام فوریت های پزشکی اشاره کرد که بر اساس آن مصدوم به سرعت به بیمارستان انتقال یافته و اقدامات درمانی انجام شود زیرا اگر زمان را از دست بدهیم، شاهد افزایش مرگ و میرها خواهیم بود.

وی در این رابطه از مراکز درمانی نیز خواست مصدومان حوادث ترافیکی را با فوریت پذیرش کنند و آمبولانس ها را معطل نکنند.

رییس سازمان اورژانس کشور پیشنهاد داد با توجه به کمبود نیروی انسانی در اورژانس بهتر است برخی از افرادی که مرتکب تخلف می‌شوند از سوی دستگاه قضایی دوره محکومیت خود را به صورت نیروی خدمات در بخش های مختلف اورژانس سپری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha