فیزیوتراپی بعد از جراحی یکی از اقدامات کلیدی برای بهبودی پس از عمل است. به طور سنتی برخی بیماران برای امور فیزیوتراپی به کلینیک‌ها و مراکز فیزیوتراپی مراجعه می‌کنند. این روال چالش‌ها و مشکلات زیادی را برای بیماران و خانواده‌های آنان به همراه دارد. مشکلات تردد و مراجعه به کلینیک‌ها و چندین ساعت صرف وقت برای دریافت خدمات فیزیوتراپی هم برای بیمار و هم همراهان وی سخت و طاقت فرسا است.

فیزیوتراپی در منزل بعد از عمل جراحی: خدمت جدید هومکا برای کاربران

فیزیوتراپی بعد از جراحی یکی از اقدامات کلیدی برای بهبودی پس از عمل است. به طور سنتی برخی بیماران برای امور فیزیوتراپی به کلینیک‌ها و مراکز فیزیوتراپی مراجعه می‌کنند. این روال چالش‌ها و مشکلات زیادی را برای بیماران و خانواده‌های آنان به همراه دارد. مشکلات تردد و مراجعه به کلینیک‌ها و چندین ساعت صرف وقت برای دریافت خدمات فیزیوتراپی هم برای بیمار و هم همراهان وی سخت و طاقت فرسا است. اما در روش فیزیوتراپی در منزل هومکا شما خدمات تخصصی فیزیوتراپی را به طور کامل در منزل خود دریافت می‌کنید و نیازی به مراجعه به کلینیک ندارید. اگر به جای حضور در کلینیک یا بیمارستان فیزیوتراپی را در منزل سپری کنید به دلایل پرشماری سرعت بهبودی شما بسیار چشمگیرتر خواهد بود. دلایلی مثل راحتی بیشتر، مراقبت شخصی و تطبیق فیزیوتراپی با محل زندگی سبب ریکاوری سریع‌تر می‌شود. با این هدف و برای ارتقای سلامت پس از جراحی، مجموعه هومکا خدمت جدید خود با نام فیزیوتراپی در منزل را در دسترس عموم شهروندان قرار داده است. در ادامه با این سرویس بیشتر آشنا می‌شوید.

ویژگی‌های فیزیوتراپی در منزل پس از جراحی هومکا

با انجام شدن عمل جراحی و ترخیص از بیمارستان، دوره مراقبت‌های پس از جراحی فرا می‌رسد. این دوره بخش مهمی از روند بهبودی است به طوری‌که توجه ویژه به آن درمان و ریکاوری شما را بسیار سرعت می‌بخشد. فیزیوتراپی پس از جراحی به بیماران کمک می‌کند تا قدرت، انعطاف‌پذیری و دامنه حرکتی خود را بازیابی کنند. مزایای فیزیوتراپی در منزل هومکا شامل موارد زیر است:

صرفه‌جویی در زمان: مراجعه به کلینیک به‌خصوص برای بیمارانی که در دوره نقاهت پس از جراحی هستند دشوار و خسته کننده است. با آوردن فیزیوتراپی به خانه، بیماران می‌توانند زمان و انرژی مراجعه به کلینیک را به استراحت و ریکاوری اختصاص دهند.

برنامه‌ریزی بهتر: برنامه‌ریزی کردن جلسات فیزیوتراپی در منزل بسیار آسان است و می‌توانید در طول هفته و هر زمانی که راحت هستید این جلسات را زمان‌بندی کنید. حتی می‌توانید در رزوهای تعطیل رسمی نیز از جلسات فیزوتراپی در منزل بهره‌مند شوید. اما در کلینیک‌های فیزیوتراپی اینگونه نیست و زمان‌بندی جلسات از انتخاب شما خارج است.

آرامش ذهنی: زمانی که می‌دانید دیگر لازم نیست برای گرفتن پذیرش و هماهنگی جلسات فیزیوتراپی به مراکز درمانی مراجعه کنید، بار بزرگی از دوش شما برداشته می‌شود. علاوه‌بر این، چالش‌های مربوط به تردد و ترافیک، ساعت‌ها ماندن در کلینیک برای انجام شدن فیزیوتراپی همگی به پایان می‌رسد.

تحت پوشش بیمه: تمامی خدمات هومکا تحت پوشش بیمه‌های پایه و تکمیلی هستند. از این‌رو می‌توانید با صرف کمترین هزینه جلسات فیزیوتراپی در منزل را سپری کنید. هومکا با بیمه‌های مختلفی مانند بیمه دانا، بیمه ایران، بیمه آسیا و آتیه سازان حافظ طرف قرارداد است.

مراقبت شخصی: زمانی که خدمات فیزیوتراپی پس از جراحی را در خانه دریافت می‌کنید، توجه و مراقبت بیشتری شامل حال شما می‌شود. در کلینیک‌ها معمولا امکان چنین مراقبت و توجهی به دلیل تعداد بالای بیماران وجود ندارد.

تخصص و تجربه: فیزیوتراپیست‌های هومکا از مجرب‌ترین متخصصین کشور هستند و به خوبی قادرند با دانش خود شما را در مسیر درمان یاری دهند. متخصصان هومکا با برنامه درمانی ویژه قادرند توان حرکتی و عضلانی را بیش از پیش ارتقا دهند.

چرا فیزیوتراپی پس از جراحی اهمیت دارد؟

فیزیوتراپی مجموعه‌ای از تمرینات برای تقویت و تحرک مفاصل و ماهیچه‌های آسیب دیده است. این حرکات در بهبود گردش خون و توان تنفسی بدن هم تاثیر دارند. تمرینات تخصصی سبب می‌شوند که عضلات و مفاصل سریع‌تر به وضعیت طبیعی خود برگردند. مزایای دیگر فیزیوتراپی پس از جراحی عبارتند از:

  • برطرف کردن دردهای پس از جراحی
  • بازگشت سریع‌تر به امور روزمره و زندگی طبیعی
  • تقویت عضلات و درمان ضعف و خستگی مزمن
  • بهبود تنش و گرفتگی عضلانی
  • افزایش تحرک عضلات و مفاصل و درمان محدودیت‌های حرکتی
  • بهبود وضعیت بدن
  • به دست آوردن استقلال حرکتی و توانایی انجام امور شخصی
  • کاهش استرس و اضطراب پس از جراحی
  • بهبود گردش خون و توانایی تنفسی

images_1704285805_6595566dd8bd8.png

فیزیوتراپی پس از جراحی برای چه افرادی مفید است؟

هر کسی که پس از جراحی علائمی مانند درد، گرفتگی، عدم تعادل و هماهنگی، ضعف عضلانی و مشکلات حرکتی را تجربه می‌کند، باید به دنبال مراقبت‌های توانبخشی و فیزیوتراپی باشد. اثرات جراحی تا مدت‌ها عملکرد عضلات و اندام‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اگر بیمار تحت برنامه درمانی و توانبخشی قرار نگیرد، ممکن است با مشکلات حرکتی مادام‌العمر مواجه شود. از این‌رو، پس از عمل‌های جراحی نیاز است که یک دوره فیزیوتراپی گذرانده شود. فیزیوتراپی در منزل این کار را برای شما آسان کرده است. از این پس لازم نیست برای جلسات طولانی مدت فیزیوتراپی ساعت‌ها در مراکز درمانی وقت و انرژی صرف کنید. با سرویس فیزوتراپی در منزل هومکا به راحتی می‌توانید از تمامی خدمات تخصصی فیزیوتراپی با بهترین کیفیت بهره‌مند شوید.

چگونه درخواست خود را برای خدمت فیزیوتراپی در منزل ثبت کنیم؟

به راحتی و با مراجعه به سایت هومکا می توانید درخواست فیزیوتراپی در منزل خود را ثبت کنید. پس از ورود به سایت در صفحه اول یک باکس آبی رنگ مشاهده می‌کنید. در این قسمت می‌توانید نوع خدمات درخواستی را انتخاب و سپس شماره تماس خود را وارد کنید. پس از ثبت اولیه، کارشناسان هومکا بلافاصله با شما تماس می‌گیرند تا هماهنگی‌های لازم در خصوص مراجعه فیزیوتراپیست به منزل شما انجام شود. در نهایت، در روز و ساعتی که خود تعیین می‌کنید فیزیوتراپ به محل سکونت شما اعزام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha