بیمه‌های پایه نظیر بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی لوازم و خدمات توانبخشی اشخاص معلول را تحت پوشش قرار نمی‌دهد البته بیمه نیروهای مسلح و بانک‌ها شرایط بهتری دارند ولی به طور کلی در این مورد نسبت به کشورهای منطقه عقب ماندگی داریم.

هیچ معلولی بیمه تکمیلی ندارد/ بیمه‌های پایه، لوازم و خدمات توانبخشی معلولان را پوشش نمی‌دهند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان با بیان اینکه بیمه‌ تکمیلی‌ برای معلولان وجود ندارد گفت: سقف حمایتی بیمه سلامت برای معلولان بسیار پایین و تنها در بیمارستان‌های دولتی است.

علی همت محمودنژاد، رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان درباره خدمات بیمه سلامت برای افراد دارای معلولیت، گفت: حتی یک فرد معلول هم بیمه مکمل و تکمیلی ندارد و عمق بیمه سلامت آن قدر پایین است که وسایل توانبخشی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد، سقف حمایتی بیمه سلامت برای معلولان بسیار پایین و تنها در بیمارستان‌های دولتی است. بسیاری از معلولیت‌ها درمان‌های تخصص دارند اما امکان این درمان‌ها در بسیاری از بیمارستان‌های دولتی وجود ندارد.

وی با مطرح کردن این سوال که هزینه بیمه مکمل تکمیلی برای معلولان که در سال‌های ۹۲-۹۳ وجود داشت کجا می‌رود؟، اظهار کرد: پیش از این تمام معلولان بیمه تکمیلی داشتند، اما در حال حاضر هیچ بیمه تکمیلی برای معلولان نداریم و این در حالی است که در مواردی لازم است معلولان داروهای بسیار گرانی مصرف کنند.

وضعیت داروهای معلولان

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان درباره داروهای معلولان، بیان کرد: به ندرت با این مسئله مواجه هستیم که در زمینه تامین داروهای معلولان دچار مشکل شویم چرا که داروهای مشابه در داخل تولید می‌شوند البته در دیدار با کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل که به تهران آمدند نسبت به رفتارهای یک جانبه آمریکا در تحریم کشورها و بی‌اثر کردن سازمان ملل انتقاد کردم چراکه من به عنوان یک فرد معلول حق دارم از امکانات موجود در جهان برای افزایش کیفیت زندگی‌ام بهره‌مند شوم.

وی با بیان اینکه نسبت به سال‌های قبل از کیفیت کار بهزیستی راضی هستم، اما به هیچ عنوان از کمیت خدمات بهزستی به معلولان رضایت ندارم، افزود: در حال حاضر خدمات بهزستی به صورت سامانه‌ای به معلولان ارائه می‌شود که شفافیت بیشتری دارد.

کامران عاروان، مدیر عامل جامعه معلولان ایران نیز در مورد خدمات بیمه سلامت به افراد دارای معلولیت به میزان گفت: بیمه‌های پایه نظیر بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی لوازم و خدمات توانبخشی اشخاص معلول را تحت پوشش قرار نمی‌دهد البته بیمه نیروهای مسلح و بانک‌ها شرایط بهتری دارند ولی به طور کلی در این مورد نسبت به کشورهای منطقه عقب ماندگی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha