هدف اول سمعک کاملاً واضح است، اما یک مطالعه جدید استدلال می‌کند که این دستگاه‌ها مزیت دوم مهمی را نیز ارائه می‌کنند: عمر طولانی‌تر.

سمعک در افزایش طول عمر موثر است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، دکتر «جانت چوی»، متخصص گوش و حلق و بینی از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، می‌گوید: «ما دریافتیم که بزرگسالان کم‌شنوایی که به طور منظم از سمعک استفاده می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر از افرادی که هرگز سمعک استفاده نمی‌کنند، در معرض خطر مرگ و میر قرار دارند.»

در این مطالعه، محققان بیش از یک دهه داده‌های حدود ۱۰۰۰۰ بزرگسال ۲۰ ساله و بالاتر را که بیش از ۱۸۰۰ نفر از آنها دچار کم شنوایی شده بودند، ردیابی کردند.

مطالعات قبلی کاهش شنوایی درمان نشده را با کاهش طول عمر و همچنین سایر مشکلات سلامتی مانند انزوای اجتماعی، افسردگی و زوال عقل مرتبط دانسته بودند.

اما محققان خاطرنشان کردند که تحقیقات کمی در مورد اینکه آیا استفاده از سمعک می‌تواند به جلوگیری از خطرات سلامتی مرتبط با کم شنوایی کمک کند، انجام شده است.

در مطالعه جدید، آنها دریافتند که خطر مرگ زودهنگام در بین افراد کم شنوا که به طور منظم از سمعک استفاده می‌کنند در مقایسه با افرادی که هرگز از سمعک استفاده نمی‌کنند، تقریباً ۲۵ درصد کمتر است.

چوی در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «این نتایج هیجان‌انگیز هستند زیرا نشان می‌دهند که سمعک ممکن است نقش محافظتی در سلامت افراد داشته باشد و از مرگ زودهنگام جلوگیری کند.»

چوی معتقد است که این کاهش خطر مرگ می‌تواند با مزایایی که بهبود شنوایی برای سلامت روان و عملکرد مغز فرد به همراه دارد مرتبط باشد.

چوی گفت: «مطالعات دیگر نشان داده اند که استفاده از سمعک می‌تواند افسردگی و زوال عقل را کاهش دهد.»

او گفت امیدوار است این مطالعه جدید افراد بیشتری را به استفاده از سمعک ترغیب کند.

وی تاکید کرد که برای درک بیشتر ارتباط بین استفاده منظم از سمعک و خطر مرگ به مطالعات بیشتری نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha