یکی از زیباترین شهرهای ایران که در مرکز کشور قرار گرفته و گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند، یزد است. علاوه بر سوغاتی های یزد ویژگی‌های مثبت دیگری نیز در مورد این شهر وجود دارند که در این مطلب، آن‌ها را بررسی کرده و به این سوال که چرا باید به یزد سفر کنیم، پاسخ خواهیم داد.

چرا باید به یزد سفر کنیم؟

یکی از زیباترین شهرهای ایران که در مرکز کشور قرار گرفته و گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند، یزد است. علاوه بر سوغاتی های یزد ویژگی‌های مثبت دیگری نیز در مورد این شهر وجود دارند که در این مطلب، آن‌ها را بررسی کرده و به این سوال که چرا باید به یزد سفر کنیم، پاسخ خواهیم داد.

آثار تاریخی فراوان

یزد یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران بوده و آثار تاریخی فوق‌العاده‌ای در آن قرار دارند. توجه داشته باشید که آثار تاریخی یزد، بسیار زیاد هستند و در این بخش فقط به چند نمونه از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

آتشکده زرتشتیان

یکی از مهم‌ترین آتشکده‌های زرتشتیان، در شهر یزد قرار دارد. تاریخ ساخت بنای این مجموعه به زمان رضاشاه باز می‌گردد و قدمت چندانی ندارد اما آتش آن، ۱۵۰۰ سال است که روشن مانده و یک فرد به نام هیربد، وظیفه روشن نگه داشتن این آتش را به‌دوش می‌کشد.

باغ دولت آباد

قدمت باغ دولت آباد به ۲۶۰ سال پیش باز می‌گردد و در مرکز آن یک عمارت دو طبقه به همراه بلندترین بادگیر جهان وجود دارد. جالب است بدانید که هر دو سازه، خشتی هستند.

خانه لاری‌ها

یکی دیگر از بناهای تاریخی شهر یزد، خانه لاری‌ها است. قدمت این خانه به دوره قاجار بازگشته و می‌توانید اوج معماری کویری را در آن مشاهده کنید.

آب‌انبار ۶ بادگیر

یزد آب‌انبارها و بادگیرهای فراوانی دارد. تاریخی‌ترین آب‌انبار آن که قدمتش به حدود ۱۸۰ سال پیش باز می‌گردد، آب‌انبار ۶ بادگیر است که تعداد ۳ بادگیر آن قدیمی و ۳ بادگیر آن نوساز هستند.

دخمه زرتشتیان

یکی دیگر از عجیب‌ترین و جالب‌ترین آثار تاریخی یزد، دخمه زرتشتیان است. زرتشتیان برخلاف بسیاری دیگر از ادیان، اجساد خود را دفن نمی‌کنند. آن‌ها اجساد را به برج خاموشان برده تا پرندگان از آن‌ها تغذیه کنند؛ سپس استخوان‌ها را به این دخمه منتقل کرده و آن‌ها را در یکی از بخش‌های مردان، زنان یا کودکان می‌ریزند.

چرا باید به یزد سفر کنیم؟

هتل‌های خوب و پرامکانات

معمولا تمامی افراد ترجیح می‌دهند تا از امکانات رفاهی خوبی برخوردار باشند و سختی کم‌تری را در طول سفر متحمل شوند. اگر در مورد محل اقامت خود حساس هستید، یزد یکی از شهرهایی است که می‌تواند رضایت شما را به خود جلب کند. هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی زیادی در این شهر هستند که با مراجعه به وب‌سایت فلای‌تودی، می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و از طریق همین وب‌سایت، مناسب‌ترین مورد را رزرو کنید.

سوغاتی‌های بی‌نظیر

از دیگر دلایلی که حتما باید به یزد سفر کنید، سوغاتی ‌های فوق‌العاده این شهر هستند. محبوب‌ترین سوغاتی های یزد عبارت‌اند از:

قطاب

یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های یزد، قطاب است. مغز قطاب از آرد، بادام و هل تشکیل شده و روی این مغز، به‌وسیله پودر قند پوشانده شده است.

کیک یزدی

شاید بتوان کیک یزدی را معروف‌ترین سوغاتی‌ این شهر دانست. معمولا در باقی شهرهای ایران هم می‌توانید کیک یزدی پیدا کرده و خریداری کنید؛ اما اگر قصد دارید تا طعم اصلی این کیک را بچشید، بهترین جا برای خرید آن، طبیعتا یزد است.

حلوا ارده

یکی دیگر از سوغاتی های شهر یزد که طرفداران زیادی دارد، حلوا ارده است. حلوا ارده برای صبحانه مصرف شده و به‌خاطر داشتن ارده، به‌عنوان یک وعده مقوی شناخته می‌شود.

حاجی بادام

در گذشته حاجی بادام فقط در یزد استفاده می‌شد اما امروزه در بسیاری از کافه‌های کشور، حاجی بادام در کنار چای سیاه سرو می‌شود. کاربرد اصلی این شیرینی نیز همین است و یزدی‌ها، از آن به عنوان جایگزینی برای قند استفاده می‌کنند.

باقلوا

باقلوای یزد نیز مانند کیک یزدی، در شهرهای دیگر هم یافت می‌شود؛ اما برای چشیدن طعم اصلی، پیشنهاد می‌کنیم تا آن را از قنادی‌های یزد تهیه کنید. باقلوای یزدی از شکر، شیر، گلاب، هل، آرد و روغن تشکیل شده است و قطعا طعمی لذیذ را به شما هدیه خواهد داد.

چرا باید به یزد سفر کنیم؟

مردم اصیل‌ و خونگرم

از دیگر دلایلی که حتما باید به یزد سفر کنید، مردم اصیل‌ و خونگرم آن هستند. به هیچ عنوان در یزد احساس غریبی نخواهید کرد و اگر در خیابان به مشکلاتی مانند پیدا نشدن یک آدرس برخوردید، می‌توانید بدون هیچ نگرانی از رهگذران سوال کرده و مشکل خود را حل کنید.

غذاهای فوق‌العاده

یزدی‌ها نیز مانند باقی مردم کشور، غذاهای فوق‌العاده‌ای دارند و این غذاها قطعا نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. محبوب‌ترین غذاهای یزد عبارت‌اند از:

قیمه یزدی

یکی از جالب‌ترین غذاهای یزد، قیمه یزدی است. تفاوت این غذا با قیمه عادی، این است که به جای لپه، از نخود در طبخ آن استفاده شده و ادویه‌های متفاوتی نیز دارد.

کوفته‌های یزدی

یزدی‌ها کوفته‌های مختلفی آماده می‌کنند که هر کدام از آن‌ها طعم و حال‌وهوای به‌خصوص خود را دارند. از معروف‌ترین کوفته‌های یزد می‌توان به کوفته نخودچی، کوفته لپه و کوفته هویج اشاره کرد.

آبگوشت گوجه و بادمجان

از دیگر غذاهای فوق‌العاده یزد، می‌توان به آبگوشت گوجه و بادمجان اشاره کرد. این آبگوشت با ماهیچه گوسفند آماده شده و مقدار زیادی گوجه و بادمجان نیز در طبخ آن به کار می‌روند.

آش‌های یزدی

درست مانند سوغاتی های یزد، آش‌های یزد نیز تنوع بسیاری داشته و این غذا، به هیچ عنوان از سفره مردم این شهر حذف نمی‌شود. از معروف‌ترین آش‌های یزد می‌توان به آش گندم، آش شولی، آش انار، آش آلو و آش کدو اشاره کرد.

چرا باید به یزد سفر کنیم؟

بهترین راه برای تهیه بلیط و سفر به یزد

امروزه گردشگران ترجیح می‌دهند تمامی ملزومات سفر خود را به‌صورت آنلاین تهیه کرده تا در وقت و انرژی صرفه‌جویی کنند. به همین دلیل، برای دریافت هرگونه خدمات مرتبط با گردشگری، پیشنهاد می‌کنیم تا به وب‌سایت فلای‌تودی مراجعه کنید.

فلای‌تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور بوده و علاوه بر امکان خرید بلیط قطار و هواپیما، قابلیت‌های فراوان دیگری از جمله امکان رزرو هتل نیز برای کاربران در نظر گرفته شده است؛ همچنین تورهای گردشگری زیادی توسط فلای‌تودی برگزار می‌شوند و برای تجربه سفری راحت و بی‌دردسر، می‌توانید در یکی از این تورها ثبت نام کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha