فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: به نظر می‌رسد مشکلات مالی در خودکشی محیط‌بان شهرستان آستارا نقش داشته است‌. محیط‌بان عزیز ما در کنار شغل محیط‌بانی، یک شغل آزاد را هم دنبال می‌کرد که اخیرا در آن شغل دچار بدبیاری شد و خودکشی ایشان ربطی به مشکلات شغل محیط‌بانی نداشته است.

خودکشی یک محیط‌بان در آستارا به دلیل مشکلات مالی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دیده بان ایران؛ «سرهنگ جمشید محبت‌خانی»، ضمن تایید خبر خودکشی یک محیط‌بان شهرستان آستارای استان گیلان، در تشریح جزئیات این خبر توضیح داد: متاسفانه روز گذشته باخبر شدیم که یکی از محیط‌بانان خدوم شهرستان آستارا که از جمله نیروهای ارزشمند و زحمت‌کش یگان حفاظت محیط‌زیست کشور بود، در منزل شخصی خود و در شیفت استراحت، با حلق‌آویز کردن خود، خودکشی کرد.

وی با بیان این که به نظر می‌رسد مشکلات مالی در خودکشی این محیط‌بان نقش داشته است، اظهار داشت: محیط‌بان عزیز ما در کنار شغل محیط‌بانی، یک شغل آزاد را هم دنبال می‌کرد که در آن شغل دچار بدبیاری شد و این مساله به او فشار وارد کرد و مشکلات مالی ایشان ربطی به شغل محیط‌بانی او نداشته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور ادامه داد: محیط‌بانی که اخیرا خودکشی کرد، ۴۷ سال داشت. ایشان جزو محیط‌بانان درجه یک یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان بود و علت خودکشی ایشان ربطی به مشکلات شغل محیط‌بانی نداشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سال گذشته نیز یک محیط‌بان دیگر در شهرستان آستارا خودکشی کرده بود، اظهار داشت: بله، چنین اتفاقی رخ داده بود، ولی خودکشی آن محیط‌بان ربطی به موضوع روز گذشته ندارد، ایشان یک پزشک بود و متاسفانه به دلیل مشغله‌های پزشکی و دیگر موضوعات شخصی، دچار مشکلات اعصاب و روان بود و این مشکلات در نهایت منجر به خودکشی ایشان در پاسگاه محیط‌بانی شد.

محبت‌خانی با تاکید بر این که سازمان و یگان حفاظت محیط‌زیست تلاش‌های زیادی را برای رفع مشکلات مربوط به کمبود حقوق و مزایای نیروهای محیط‌بانی انجام داده‌اند، گفت: تا حدود سه سال قبل، دریافتی محیط‌بانان از نیروهای ستادی سازمان محیط‌زیست کمتر بود، ولی با تلاش‌هایی که انجام شد، رفته‌رفته دریافتی محیط‌بانان با نیروهای ستادی برابر شد و حتی اکنون حقوق محیط‌بانان از نیروهای ستادی بیشتر شده است.

فرمانده یگان محیط‌بانی ایران خاطرنشان کرد: اخیرا با توجه به اضافه شدن آیتم‌هایی نظیر «نوبت کاری» و «سختی کار» به حقوق محیط‌بان‌ها، دریافتی نیروهای محیط‌بانی با رده شغلی و مدرک تحصیلی مشابه، حدود ۱۰ درصد از نیروهای ستادی یگان حفاظت محیط‌زیست بیشتر شده که این مهم با تلاش‌های سه سال گذشته محقق شده است.

وی در پایان تصریح کرد: حقوق و مزایای محیط‌بانان در محدوده دریافتی بسیاری از دیگر کارمندان دولت است و اگر قدرت خرید محیط‌بانان اندک است، باید توجه داشت که قدرت خرید بسیاری از دیگر کارکنان دستگاه اجرایی نیز اندک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha