مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر ۵۱ نفر از مصدومان حادثه تروریستی کرمان در بخش‌های ویژه و عادی بستری هستند و تمامی اقدامات درمانی آنها در بیمارستان‌های کرمان انجام می‌شود و نیازی به اعزام به شهرهای دیگر ندارند.

ضرورتی برای انتقال مصدومان حادثه تروریستی کرمان به شهرها نیست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،بابک یکتاپرست فزود: از مجموع ۵۱ مصدوم بستری شده در مراکز درمانی کرمان ۲۲ زن، ۱۸ مرد و ۱۱ نفر زیر ۱۵ سال هستند که تمامی اقدامات درمانی برای آنان در بیمارستانهای کرمان مهیا بوده و اکنون در حال مداوا و رسیدگی هستند.

وی تصریح کرد: همچنین از مجموع ۵۱ مصدوم بستری شده ۲۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه و ۳۰ نفر در بخش عادی بستری بوده و فقط یک نفر به بیمارستان لقمان تهران منتقل شده بود که تحت درمان است.

به گفته یکتاپرست، اورژانس هوایی همواره برای انتقال مجروحان این حادثه در آماده باش به سر می برد و آمادگی انتقال مصدومان را به شهرها دارد تا در صورت نیاز به خدمات درمانی بیشتر بیماران در اسرع وقت اقدام کند.

عصر چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد.

تاکنون دبیرکل سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی ، محافل سیاسی ، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی ، کارشناسان و تحلیلگران ، دولت های غربی ، عربی و اسلامی ، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

رییس جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

یک روز پس از حادثه داعش با صدور اطلاعیه ای مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده گرفت و پس از آن وزارت اطلاعات شامگاه جمعه - ۱۵ دی - در اطلاعیه‌ای از کشف و شناسایی سایر عوامل همکار و حمایت کننده‌ تروریست‌ها و شناسایی اقامتگاه مورد استفاده‌ دو تروریست معدوم در حومه‌ شهر کرمان و بازداشت ۲ عنصر پشتیبانی و تأمین کننده‌ اقامتگاه مذکور خبر داد و اعلام کرد که ۹ نفر از شبکه‌ پشتیبانی تیم تروریستی و مرتبطین آن در ۶ استان کشور شناسایی و بازداشت شدند. قطعاً این عملیات تا بازداشت آخرین فردی که به هر شکل و به هر اندازه در پشتیبانی از جنایتکاران مورد نظر دخالت داشته‌ است، استمرار خواهد یافت.

آمار اولیه این عملیات تروریستی ۸۴ شهید و ۲۸۴ مصدوم بود که اکنون با گذشت هفت روز، این آمار به ۹۰ شهید رسیده و تعداد مجروحان بستری در بیمارستان ها نیز ۵۲ نفر است. برخی پیکرهای شهدای این حادثه در گلزار شهدای کرمان خاکسپاری شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha