بچه‌ها به طور کلی میانه خوبی با سبزیجات به‌خصوص سبزیجات به نظرشان عجیب و غریب ندارند. کلم از جمله همین سبزی‌هاست، ولی حتی این سبزیجات را هم می‌توانید با تزئینات ویژه به خورد بچه‌ها دهید.

این خوراک را برای بچه‌هایی که سبزیجات نمی‌خورند درست کنید

خوراک دلقکی


به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، کافی است خوراک کلم را به شکل صورت دلقک تزئین کنید و مثل پیتزا روی آن پنیر پیتزا بریزید. خواص کلم ارزش این همه تلاش را دارد.

مواد لازم برای ۲ نفر
۱ عدد تخم‌مرغ
۷۵ گرم گل کلم
۷۵ گرم کلم بروکلی
۱ ق‌س کره مارگارین
۱ ق‌س آرد گندم
۳/ ۲ پیمانه شیر
۵۰ گرم پنیر پیتزای رنده‌شده
۲ /۱ گوجه‌فرنگی
نمک و فلفل به مقدار لازم (در صورت تمایل)
به مقدار لازم سس گوجه‌فرنگی

۱. تخم‌مرغ‌ را در آب بریزید و بگذارید به طور کامل آب‌پز شود. سپس گل‌های گل‌کلم و کلم بروکلی را از ساقه سفتشان جدا کنید و ساقه‌ها را هم با چاقو خوب ریز کنید.

۲. کلم‌های خردشده را در قابلمه حاوی آب بریزید و بگذارید مدت ۱۰ دقیقه بپزند. بعد از اینکه کلم‌ها پخته و نرم شدند، آنها را آبکش کنید.

۳. مارگارین را در قابلمه کوچکی بریزید و روی اجاق قرار دهید تا آب شود، سپس آرد را به آن اضافه کنید و مدت ۲ دقیقه هم بزنید تا کمی تفت داده شود، بعد شیر را کم‌کم اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا سسی غلیظ حاصل شود.

۴. دوسوم پنیر را همراه با نمک و فلفل به سس اضافه کنید. دو عدد گل‌ کلم بروکلی را برای تزئین کنار بگذارید. بقیه گل‌کلم و کلم بروکلی‌ها را در سس بریزید. حالا مواد را بین دو بشقاب کوچک گود سرامیکی مخصوص سرو، تقسیم کنید و نیمی از پنیر را روی مواد داخل یک بشقاب و نیمی دیگر را هم روی مواد بشقاب دیگر بریزید.

۵. بشقاب‌های گود را در فر زیر شعله گریل (شعله بالای فر) به مدت چند دقیقه حرارت دهید تا پنیر روی مواد آب شده و روی آن طلایی‌رنگ شود.

حالا نوبت به تزئین صورت دلقک می‌رسد. برش‌های تخم‌مرغ به جای چشم، بروکلی‌ها بینی دلقک و گوجه‌فرنگی هم لب و دهان آن است، پس تخم‌مرغ پخته را حلقه‌حلقه کنید و حلقه‌ای از گوجه‌فرنگی را هم به صورت لب درآورید، سپس مانند تصویر صورت دلقک را تزئین کنید. کنار این غذا برای بچه‌ها سس گوجه‌فرنگی هم بگذارید تا بچه‌ها با رغبت بیشتری این خوراک را بخورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha