چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 366152

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با اشاره به اطفای حریق آتش سوزی عرصه های جنگلی حوالی روستای لاویج بخش چمستان این شهرستان سطح این آتش سوزی را ۱۰ هکتار اعلام کرد.

آتش ۱۰ هکتار از جنگل های نور را خاکستر کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حوالی ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته بخشی از جنگل منطقه " هلیک بن واز " مرز میان " واز" و بخش چمستان شهرستان نور آتش گرفت که مردم محلی خبر داده بودند.

سرهنگ مجید ذکریایی افزود: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی، نیروهای مردمی ، عشایر و هلال احمر ، بسیج و سپاه و انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی به منطقه آتش سوزی اعزام شدند.

وی اظهارداشت: ۷۰ نفر در قالب ۹ گروه به منطقه هدف اعزام که بخشی اعظمی آتش شوزی تا ساعت ۱۰ سه شنبه شب و بقیه نیز ساعت ۹ صبح امروز مهار شد.

وی با بیان این که وزش باد شدید عملیات اطفای حریق در ارتفاعات جنگلی منطقه " هلیک بن" سخت کرده بود، گفت : از مجموع نیروها ، ۲ گروه در ارتفاعات شب را گذارندند و با اعزام مجدد چهار گروه دیگر از صبح امروز، حریق کامل مهار شد.


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران خاطرنشان کرد : نوع آتش سوزی سطحی بوده و بیشتر رویشگاه این عرصه از نوع راشستان درختان ارزشمند بوده که کمتر خسارت وارد شده است.

به گفته ذکریایی در آتش سوزی عرصه های جنگلی این منطقه قاچاقچیان چوب دخیل هستند.

جنگل های شهرستان نور در غرب مازندران پوشیده از گونه هایی از نوع ممرز، بلوط، ممرز، شمشاد و راش است.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور مسئولیت حفاظت، احیا و بهره برداری حدود ۲۳۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی را برعهده دارد و این حوزه زیر مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران به مرکزیت ساری مدیریت می شود.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور مسوولیت حفاظت، احیا و بهره برداری حدود ۲۳۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی را برعهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha