پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 366569

 زگیل گل کلمی یک بیماری جنسی خطرناک است که توسط ویروس HPV ایجاد می‌شود. و در صورت عدم درمان باعث ایجاد سرطان میشود. این ویروس بر روی پوست و اطراف ناحیه تناسلی ایجاد میشود و از طریق رابطه جنسی، تماس مستقیم با زگیل ها و تماس پوست با پوست آلوده به ویروس منتقل می شود.

آیا زگیل تناسلی گل کلمی خطرناک است

زگیل تناسلی با شکل ظاهری گل کلمی یک بیماری مقاربتی رایج است که عموماً بدون علائم است و در برخی موارد می‌تواند منجر به ظهور علائمی مانند خال یا زائده سفت گوشتی شکل گل کلمی با خارش و خونریزی همراه است. بهترین راه درمان آن لیزر درمانی میباشد.


ما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت داشتن علائم زگیل تناسلی یا تشخیص احتمالی HPV اچ پی وی، حتماً به دکتر علیرضا عابدی متخصص زگیل تناسلی در اصفهان مراجعه کنید تا بررسی های بیشتری جهت معاینه و تشخیص انجام دهد. پزشک می‌تواند با تشخیص دقیق نوع آن، مراحل درمان را مشخص کند.

دقت داشته باشیدHPV و زگیل تناسلی بدون درمان بهبود پیدا نمیکند و ممکن است باعث گسترش و انتقال آن شوید.


زگیل تناسلی گل کلمی خطرناک است؟

زگیل گل کلمی یک بیماری جنسی خطرناک است که توسط ویروس HPV ایجاد می‌شود. و در صورت عدم درمان باعث ایجاد سرطان میشود. این ویروس بر روی پوست و اطراف ناحیه تناسلی ایجاد میشود و از طریق رابطه جنسی، تماس مستقیم با زگیل ها و تماس پوست با پوست آلوده به ویروس منتقل می شود.

آیا زگیل تناسلی گل کلمی خطرناک است


لیزر زگیل تناسلی در اصفهان فقط در یک جلسه

دکتر علیرضا عابدی متخصص اورولوژی با تجربه‌ای بیش از ۱5 سال در درمان زگیل تناسلی در اصفهان فعالیت می‌کند. وی از روش‌های مدرن و پیشرفته در درمان این بیماری استفاده می‌کند و همواره به روز با آخرین دستاوردهای علمی و پزشکی مرتبط با زگیل تناسلی می‌باشد.

دکتر عابدی با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و کارکنان مجرب در مطب خود، تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات با کیفیت و تمام عیار به بیماران می‌کند. او با توجه به شرایط و نیازهای هر بیمار، برنامه‌ی درمانی مناسبی را ارائه می‌دهد و تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، همراه و پشتیبان بیمار خود است.

آیا زگیل تناسلی گل کلمی خطرناک است



در مطب دکتر عابدی، علاوه بر درمان، آموزش‌های لازم درباره‌ی پیشگیری و کنترل زگیل تناسلی نیز ارائه می‌شود. او به بیماران خود نکات و راهکارهایی درباره‌ی بهداشت تناسلی و رفتارهایی که باید در برابر زگیل تناسلی رعایت کنند، آموزش می‌دهد. همچنین، پس از درمان، اقدامات لازم برای جلوگیری از عود بیماری را نیز توضیح می‌دهد.

با توجه به دقت، دانش و تجربه‌ی دکتر عابدی در درمان زگیل تناسلی و ارائه‌ی خدمات به بیماران، مطمئن می‌توانید به مطب او مراجعه کنید و با اطمینان کامل درمان خود را شروع کنید.


زگیل تناسلی یک بیماری جنسی خطرناک است که توسط ویروس HPV ایجاد می‌شود. این ویروس بر روی پوست و اطراف ناحیه تناسلی ایجاد میشود و از طریق رابطه جنسی، تماس مستقیم با زگیل ها و حتی تماس با پوست آلوده به ویروس منتقل شود.


نکاتی برای پیشگیری از HPV یا زگیل تناسلی

1- برقراری رابطه جنسی با شخصی که قبلاً تست HPV خود را انجام داده و نتیجه منفی داشته است، می‌تواند ریسک ابتلا به HPV را کاهش دهد.

2- استفاده از کاندوم هنگام رابطه جنسی می‌تواند از انتقال HPV به‌طور قابل توجهی جلوگیری کند. اما باید توجه داشت که کاندوم‌ها نمی‌توانند به‌طور کامل از انتقال HPV جلوگیری کنند زیرا این ویروس می‌تواند از طریق مناطقی از پوست که کاندوم آن را نمی‌پوشاند، منتقل شود.

3- واکسیناسیون در برابر HPV نیز به‌عنوان یک راهکار موثر برای پیشگیری از این بیماری معرفی شده است. واکسن‌های HPV باعث افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر این ویروس می‌شوند و به‌طور قابل توجهی خطر ابتلا به HPV را کاهش می‌دهند.

4- از روش‌های دیگری مانند محدود کردن تعداد شرکای جنسی و استفاده از محافظت‌های دیگر مانند داشتن رابطه جنسی با استفاده از باریرهای لاتکسی برای جلوگیری از تماس مستقیم با مناطق پوستی که مبتلا به HPV هستند، می‌توان استفاده کرد.

5- نظافت مرتب و دقیق مناطق تناسلی و استفاده از لوازم شخصی به صورت جداگانه برای هر فرد، نیز می‌توانند به جلوگیری از انتقال HPV کمک کنند.

برای جلوگیری از ابتلا به HPV یا زگیل تناسلی، بهترین روش استفاده از واکسن گارداسیل است. این واکسن باید در سه دوره و در مدت شش ماه در سنین بالای ۱۵ سال تزریق شود. در صورتی که شما متوجه ابتلا به زگیل تناسلی شده‌اید، باید از رابطه جنسی با شریک جنسی خود پرهیز کنید





علائم و تشخیص زگیل تناسلی چگونه است؟

مرد و زن می توانند زگیل تناسلی انتقال پیدا کنند، اما علائم ممکن است متفاوت باشد.

زنان

در زنان، زگیل تناسلی در و حول واژن، نیکوان، مقعد یا در گردن رحم ظاهر می شود. آنها ممکن است بسیار کوچک باشند یا به صورت خوشه های بزرگ ظاهر شوند. ممکن است قرمز یا سفید باشند. گاهی اوقات ممکن است زگیل تناسلی داشته باشید اما هیچ علامتی نداشته باشید.

اگر یک زن هستید که رابطه جنسی بدون محافظت داشته اید، باید به پزشک خود مراجعه کنید تا شما را معاینه کند. آزمایش برای HPV کم خطر - ویروسی که زگیل تناسلی را ایجاد می کند - به طور عمومی انجام نمی شود. پزشک شما باید شما را معاینه کند تا ببیند آیا شما زگیل تناسلی دارید یا خیر. زگیل تناسلی ممکن است ماه ها یا سال ها پس از تماس جنسی ظاهر شود.

گاهی اوقات، زگیل تناسلی می تواند درون واژن شما شکل بگیرد و سخت به تشخیص برسد. همچنین ممکن است علائمی که شبیه به زگیل تناسلی است را داشته باشید اما نتیجه نهایی چیز دیگری باشد.

مردان

در مردان، زگیل تناسلی ممکن است در آلت تناسلی، تاج، یا حول مقعد ظاهر شود. برای مردان، هیچ آزمایش قابل اعتمادی وجود ندارد که بتواند ویروس مسئول برای زگیل تناسلی را پیدا کند. شما باید از پزشک خود برای معاینه درخواست کنید یا معاینات منظم داشته باشید.

همچنین در هر دو مرد و زن، زگیل تناسلی می تواند در لب ها، دهان، زبان و گلو نیز ظاهر شود.


در صورت مشاهده علائم به متخصص hpv و یا دکتر علیرضا عابدی متصص زگیل تناسلی در اصفهان drzegil.com مراجعه کنید و در صورت ابتلا شریک جنسی خود را در جریان بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha