دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 366791

عشق چیزی فراتر از یک عدد است و اعداد نمی توانند همه چیز را در مورد عشق به ما بگویند.

بهترین فاصله سنی زن‌ومرد برای ازدواج چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، گفته می‌شود عشق می تواند سن و سال افراد را محو کند با این حال، برخی از زوج‌ها متوجه می‌شوند که تفاوت سنی زیاد به‌طور قابل‌توجهی بر روابط آنها در طول زمان تأثیر گذاشته است.

زوج های دیگر ممکن است متوجه شوند که این امر اصلاً بر آنها تأثیری نداشته است اما حتی اگر از رابطه خود راضی باشید، باز هم ممکن است با چالش‌هایی با فاصله سنی زیاد مواجه شوید.

اینها اغلب به قضاوت بیرونی مربوط می‌شود و مواجهه با این مسائل می‌تواند منجر به یک شراکت سالم تر و شادتر شود.

گفته می‌شود اگر رابطه شما اختلاف سنی زیادی داشته باشد، ممکن است به طرق خاصی بر ارتباط شما تأثیر بگذارد. با این حال، این منحصر به روابطی با فاصله سنی زیاد نیست.

بلوغ عاطفی

در روابط با شکاف عاطفی بزرگ، شریک بالغ‌تر می‌تواند بار عاطفی سنگین‌تری را در رابطه به دوش بکشد. این می‌تواند خسته کننده باشد.

با این حال، شریک بزرگ‌تر بودن، بلوغ عاطفی را تضمین نمی‌کند، درست مانند جوان‌تر بودن که همیشه به این معنا نیست که بلوغ کمتری دارید.

مردم گاهی سن را با بلوغ عاطفی مرتبط می‌کنند زیرا سال‌های بیشتر می‌تواند به معنای زمان بیشتری برای شکل دادن به دیدگاه‌های پیچیده باشد.

چالش‌های رایج

هر چه شکاف بین زوج‌ها بیشتر باشد، چالش‌های مربوط به زندگی بیشتر می‌شود.

اما چالش‌های رایج شامل تفاوت در سطوح انرژی، اولویت‌های زندگی و برنامه ریزی برای تشکیل خانواده هستند هرچند اولویت‌های مختلف منحصر به روابط با فاصله سنی زیاد نیست. درست مانند هر رابطه‌ای، بحث در مورد اولویت‌های هر فرد برای آینده بسیار مهم است. به خصوص اگر به دنبال یک رابطه طولانی مدت هستید.

تفاوت سنی خوب چیست؟

در بسیاری از فرهنگ‌ها، در روابط زن‌وشوهرها معمولاً این اتفاق می‌افتد که مرد دو تا سه سال بزرگ‌تر از زن باشد. اما آیا این فاصله سنی خوبی ایجاد می‌کند؟

یک مطالعه استرالیایی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که زوج‌های با فاصله سنی زیاد نسبت به زوج‌های هم‌سن و سال، کاهش سریع‌تری در رضایت از رابطه در ۶ تا ۱۰ سال اول زندگی خود داشتند.

یک مطالعه کره‌ای در سال ۲۰۱۵ نشان داد که زوج‌های همسن کمترین میزان افسردگی را داشتند، در حالی که زوج‌هایی با فاصله سنی سه سال یا بیشتر کمی بیشتر از این میزان افسردگی داشتند.

به طور کلی، به نظر می‌رسد سقف سنی یک تا سه سال در بیشتر فرهنگ ها ایده آل در نظر گرفته می‌شود. اما برخی از محققان پیشنهاد می‌کنند که حتی فاصله سنی کمتر از ۱۰ سال رضایت بیشتری را به همراه خواهد داشت.

عشق چیزی فراتر از یک عدد است

با این حال، اعداد نمی توانند همه چیز را در مورد عشق به ما بگویند. به وضوح ممکن است که اختلاف سنی زیادی داشته باشید و در رابطه مناسب باشید.

مشکلات مربوط به تفاوت سنی در روابط

با این حال، برخی از زوج‌ها با اختلاف سنی زیاد ممکن است با موانع خاصی روبرو شوند.

در فرهنگ‌هایی که شکاف‌های سنی کوچک بیشتر رایج است، دیگران ممکن است با زوج‌هایی که اختلاف سنی زیادی دارند با قضاوت یا انتقاد رفتار کنند. این می‌تواند به خصوص زمانی که دوستان یا خانواده نسبت به رابطه شما بدبین هستند آسیب زا باشد.

تفاوت‌های سنی زیاد می‌تواند پویایی قدرت نامتعادل را تحریک کند، زیرا ممکن است یک شریک مسن‌تر نقشی مقتدر را بر عهده بگیرد. همچنین اگر یکی از زوج‌ها از وابستگی مالی شریک خود به عنوان راهی برای کنترل آنها استفاده کند، ممکن است رخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha