ریزش مو داری و به دنبال راه های جلوگیری از ریزش مو و درمان سریع ریزش مو هستی، این مقاله بهت راه حل هایی در سریع ترین زمان ممکن ریزش موی خود را متوقف کنید.

راه های سریع جلوگیری از ریزش مو و کچلی

موهای شما ممکن است به دلایل متعددی دچار ریزش شوند بنابراین برای درمان ریزش موی خود ابتدا باید علت آن را متوجه شوید تا با توجه به آن درمان مناسبی را انتخاب کنید.

دلایل ریزش مو

ریزش مو ممکن است در اثر عوامل بسیاری ایجاد شود که در زیر برای شما آورده ایم:

  • ژنتیک: برخی افراد در کروموزوم ها و به طور کلی ژنتیک بدن آن ها، ریزش موی ارثی وجود دارد.

  • شرایط آب و هوا: این مورد در افرادی اتفاق می افتد که در مناطق شرجی با آب و هوای گرم زندگی می کنند.

  • تغییرات هورمونی: ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند زایمان و یا بیماری و ...، هورمون های شما دچار تغییرات و اختلال شوند که ریزش مو را به دنبال دارد.

  • تغذیه: اگر تغذیه نامناسبی داشته باشید دچار ریزش مو می شوید زیرا مواد و ویتامین های مورد نیاز بدن شما تامین نمی شود و این امر خود یکی از دلایل مهم برای ریزش مو می باشد. استفاده از بسیاری از مواد مغذی موجب تقویت ریشه موها می شود و به موها استحکام می بخشد که با استفاده از مولتی ویتامین مو می توانیم این نوع از ریزش مو را به راحتی برطرف نماییم.
  • زایمان و شیردهی: در این دوران بدن دچار تغییرات شدید و بسیاری در بدن می شود که سیستم کلی بدن تغییر می کند که فرد در اثر این تغییرات دچار ریزش مو می شود.

  • داروها: بدن در برابر برخی از داروها واکنش داده و دچار ریزش مو در فرد می شود.

راه های جلوگیری از ریزش مو

هر چه زودتر از ریزش موهای خود جلوگیری کنیم سریع تر به نتیجه خواهیم رسید و همان طور که می دانیم پیشگیری در هر موضوعی بهتر از درمان است، زمانی که مو ها می ریزند رویش مجدد موها به زمان زیادی نیاز دارد و در این مرحله عوامل و درمان هایی هستند که باید استفاده نمایید مانند: استفاده از مکمل های شیمیایی و گیاهی، شامپو ها و تقویت کننده های آرایشی، درمان های خانگی و...

برای کاهش ریزش موهای خود و خرید قرص ضد کچلی می توانید به سایت داروسازم مراجعه کرده و نسبت به خرید مکمل موردنظر اقدام بفرمایید.

تغذیه مناسب می تواند ریزش مو شما را کاهش دهد به طوری که از مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز، ماهی، مرغ و تخم مرغ و ... به مقدار مناسب استفاده نمایید، زیرا موها از پروتئین ساخته شده است که با خوردن این مواد مغذی پروتئین دار می توانیم این ماده را در موهای خود تامین کنیم و علاوه بر این ها کمبود آهن و به دنبال آن کم خونی نیز موجب ریزش مو می شود.

راه های سریع جلوگیری از ریزش مو و کچلی

مکمل های غذایی برای ریزش مو

انواع مختلفی از مکمل ها وجود دارند که به این منظور و با نام قرص ضد ریزش مو استفاده می شوند که عبارتند از:

  • هیرویت حاوی ترکیبات موثری مانند ویتامین های B، زینک، متیونین، سیستئین، سلنیوم، مخمر، آهن و کولین می باشد. این قرص با دارا بودن ویتامین ها و ترکیبات مغذی، افرادی که در اثر تفذیه نامناسب دچار ریزش مو شده اند را درمان می کند و مواد موردنیاز بدن آن ها را تامین می کند.
  • پیلفود حاوی ترکیبات موثری مانند ویتامین های B، زینک، مس، آهن، منگنز، اسیدهای آمینه، ژلاتین، عصاره ارزن می باشد که برای ریزش مو بعد از زایمان و دوران شیردهی بسیار مناسب می باشد زیرا حاوی مواد و ویتامین هایی است که در آن دوران بدن به آن ها نیاز دارد و با تامین ها مشکل ریزش مو را رفع می کند.
  • فولیکوژن حاوی ترکیبات موثری مانند ویتامین های B، ویتامین E، ویتامین D، زینک یا روی، مس، ال سیستئین و متیونین می باشد.
  • اکوفان حاوی ترکیبات موثری مانند ویتامین B، گندم، زینک یا روی، پروتئین کنجد و سیستئین می باشد که موجب انعطاف پذیری و استحکام موهای شما به خصوص در دوران بارداری و شیردهی می شود که به دلیل اختلالات هورمونی مادر دچار ریزش مو می شود و می تواند با استفاده از این مکمل مواد معدنی و ویتامین های موردنیاز بدن خود را تامین کند.

کارهایی که در خانه می توانیم به منظور پیشگری از ریزش مو انجام دهیم

موهای خود را به عقب محکم نکشیم و آن ها را ببندیم زیرا این کار باعث سست و ضعیف شدن موهای شما از ریشه می شود که در نتیجه این کار موهای جلوی سر شما به مرور خالی می شود. از سشوار و وسایل حرارتی برای موهای خود استفاده نکنید زیرا این وسایل باعث آسیب رسیدن به فولیکول موها می شود و رطوبت موهای شما را کاهش داده و سبب خشکی موها می شود. موهای خود را به طور مرتب شست و شو دهید زیرا چربی موها و کف سر خود یکی از عواملی است که باعث ریزش مو می شود بنابراین پوست سر که موها از آن جا رشد می کنند باید همیشه تمیز باشد.

راه های سریع جلوگیری از ریزش مو و کچلی

داروهای گیاهی برای ریزش مو

آب پیاز به علت دارا بودن گوگرد می تواند به درمان ریزش موی سکه ای کمک کند به طوری که روزی 2 بار یا آب پیاز موهای خود را شست و شو دهید تا سبب رشد مجدد نواحی که دچار ریزش شده است، بشود.

می توان به این روغن ها، روغن جوجوبا و یا هسته ی انگور اضافه کرد و به کف سر زد و پس گذشت تقریبا 10 دقیقه آن ها را بشویید.

گیاه نخل اره ای، میزان تستسترون مردان را حفظ کرده و از این طریق از ریزش مو جلوگیری می کند و توصیه شده است در روز 200 میلی گرم از این گیاه استفاده کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

گیاهی که در آن مواد فتوشیمیایی خاصی وجود دارد که باعث افزایش رشد موهای شما می شود، جنسینگ نام دارد. البته میزان مصرف این ماده باید طبق نظر پزشک مربوطه باشد.

روغن زیتون از شکنندگی و خشکی موهای شما جلوگیری کرده و باعث نرم شدم عمیق موها می شود که این روغن در درمان ریزش موی ارثی موثر است.

روغن نارگیل نیز از شکنندگی موها جلوگیری می کند به این صورت که به پروتئین های مو متصل می شود. این روغن از 2 عامل جلوگیری می کند و به همین سبب بسیار مفید و موثر برتی ریزش مو می باشد.

علاوه بر این می توانید این روغن را بر روی کف سر خود ماساژ دهید که باعث افزایش خون رسانی در آن نقاط شده و در رشد مجدد موها موثر واقع شود.

جمع بندی

در این مقاله درباره راه های جلوگیری از ریزش مو و درمان سریع ریزش مو صحبت کرده ایم همچنین داروخانه اینترنتی داروسازم این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با انواع مولتی ویتامین های مو آشنا شوید و بهترین قرص های ضد کچلی و ضد ریزش مو را با بهترین قیمت خریداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha