بنا بر نتایج تحقیقات، شنا در آب سرد می‌تواند عوارض یائسگی و عادت ماهیانه مانند گرگرفتگی و نوسان‌های خلقی را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

شنا در آب سرد عوارض یائسگی و عادت ماهیانه را کاهش می‌دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی به نقل از گاردین، سپری کردن زمان برای غوطه‌ور ماندن در آب سرد، برای زنان یائسه فواید سلامت جسمی و روانی قابل‌توجهی به همراه دارد؛ حتی برخی این کار را به «شفا» تشبیه می‌کنند.

در پژوهش محققان کالج دانشگاهی لندن، پاسخ‌های یک هزار و ۱۱۴ زن ۱۶ تا ۸۰ ساله با میانگین سنی ۴۹ سال که به طور منظم در آب سرد شنا می‌کردند، بررسی شد. در این گروه حدود ۷۸۵ زن دوران یائسگی را سپری می‌کردند.

نیمی از افراد گروه گفتند که شنا در آب سرد اضطرابشان را به میزان چشمگیری کم می‌کند. در حالی که تعداد دیگری تایید کردند که این روش در مقابله با نوسان‌های خلقی (۳۵ درصد)، بدخلقی (۳۱ درصد) و گرگرفتگی (۳۰ درصد) موثر است. همچنین بیش از شش نفر از ۱۰ نفر یعنی ۶۰ درصد افراد گفتند که به‌ویژه برای رفع عوارض یائسگی شنا می‌کنند.

زنی ۵۴ ساله که در این پژوهش شرکت کرده بود، گفت: «شنا در آب سرد بر نشانه‌های یائسگی در من تاثیر عمیقی داشته است. ورزش در طبیعت چه به‌تنهایی، چه با گروهی از زنان دیگر، شفابخش است. رفاقت، داستان‌های مشترک و خنده معجزه می‌کند.»

پروفسور جویس هارپر، محقق ارشد این پژوهش، گفت: «پیش‌تر ثابت شده بود که آب سرد استرس را در افرادی که در فضای باز شنا می‌کنند، کاهش می‌دهد و حمام با آب یخ هم به ترمیم عضلات ورزشکاران کمک می‌کند.»

نتایج این پژوهش در نشریه پزشکی پست ریپروداکتیو هلت منتشر شده است.

به گفته محققان، تاثیر شنا در آب سرد آنچنان مشخص و آشکار است که احتمالا به عنوان راه‌حلی جایگزین، برای زنانی که با مشکلات مربوط به یائسگی دست و پنچه نرم می‌کنند، به کار گرفته خواهد شد و آن‌ها را به فعالیت ورزشی سوق می‌دهد.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان ۵۷ ساله در این زمینه گفت: «آب سرد فوق‌العاده است. این کار زندگی من را نجات داد. در آب سرد همه نشانه‌های جسمی و روانی ناپدید می‌شوند و من بهترین حال را تجربه می‌کنم.»

طبق این پژوهش، زنان شرکت‌کننده درباره پنج فایده شنا در آب سرد گفتند که آب روحیه‌بخش و آرام‌کننده است و آن‌ها از تجربه همراهی و دورهم بودن بهره برده‌اند. این کار همچنین عوارض عادت ماهیانه‌ را در آنان را بهبود بخشید، گرگرفتگی در این زنان کاهش پیدا کرد و در نهایت شرکت‌کنندگان احساس بهبود کلی‌ در سلامتی‌شان را گزارش کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha