عصر روز پنجشنبه پایتخت شاهد آتش سوزی بزرگی در بیمارستان گاندی بود که  با حضور به موقع آتش نشانان و نیروهای اورژانس آتش مهار شد و بیماران به بیمارستانهای مختلف منتقل شدند.

دروغی که میتوانست به بهای جان بیماران بیمارستان گاندی تمام شود

به گزارش سلامت نیوز حادثه آتش سوزی در بیمارستان گاندی درحالی رخ داد که دلیل اصلی گسترش آن نمای کامپوزیت و ناایمن بودن ساختمان اعلام شد اما براساس اخطاریه های متعدد مالکان این بیمارستان توجهی نکرده و مردم را در یک قدمی فاجعه ای هولناک قرار دادند.

فاجعه ای که پیشتر هم مردم شاهد آن بودند و با گذشت سالها هنوز هم فراموش نشده و بسیاری از هم میهنان عزیزمان در آن حادثه جان باختند : "فاجعه تلخ پلاسکو"

جالب اینجاست که سخنگوی اورژانس کشور گفته وقتی از سوپروایزر بیمارستان گاندی شرایط را پرسیده او پاسخ داده که هیچ مشکلی وجود ندارد و فقط یک آتش‌سوزی ساده روی پشت بام اتفاق افتاده که در حال مهارشدن است.احتمالا آنها نمیخواستند با رسانه ای شدن این موضوع جایگاه این بیمارستان نزد افکار عمومی تخریب شود و همین یک دروغ ساده میتوانست منجر به فاجعه ای بزرگ شود .

سخنگوی آتش‌نشانی همچنین گفته است تاکنون ۵ بار اخطار ناایمن بودن بیمارستان گاندی صادر شده اما کسی جدی نگرفته است.بیمارستانی که در سایتش نوشته‌اند بزرگترین و مجهزترین هتل بیمارستان برای توریسم سلامت اما حتی سیستم هشدار حریق هم ندارد .بیمارستانی که به لحاظ سازه فاقد اعتبار لازم است اما فعالیتش متوقف نشده چرا و به چه علت ؟ سوالی است که باید به افکار عمومی پاسخ داده شود.

یک کارشناس فنی ساختمان مدعی شده که کامپوزیت‌های به‌کار رفته در نمای ساختمان از جنس نامرغوب بوده به همین دلیل آتش سوزی اتفاق افتاده و سرایت کرده است. بیمارستان‌ها جزو نقاط حیاتی و حساس یک کشور محسوب می‌شوند؛اما سوپروایزرش آتش‌سوزی را به دروغ انکار میکند، سیستم هشدار برای آتش سوزی ندارد !!

همین اتفاق مدتی پیش برای کلینیک سینا اطهر افتاد که عواطف مردم را جریحه دار و با ۱۹ قربانی خانواده ها را عزادار کرد!

نام بیمارستان امام خمینی ،بیمارستان ،فیاض بخش ، طرفه،سینا،بوعلی و حتی بیمارستان شهدای یافت آباد که به تازگی افتتاح شده و ... هم چندی پیش در لیست ساختمانهای پرخطر اعلام شد مراکز نظارتی با در نظر گرفتن این اتفاق باید افرادی را که ساختمانهای ناایمن را به عنوان مرکز خدمات درمانی به مردم قالب میکنند برخورد جدی کنند هرچند سهامداران و مالکینش جزو مسوولین و متولیان نظام سلامت باشند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha