گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان به عنوان تولیدکننده لوازم خانگی، برای اولین بار جایزه واحد صنعتی شایسته تقدیر صنعت سبز را از سوی سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرد.

گروه صنعتی انتخاب جایزه صنعت سبز کشور را کسب کرد

مدیر تیم گروه صنعتی انتخاب گفت : گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان برای اولین بار موفق به دریافت لوح تقدیر واحد صنعتی شایسته تقدیر صنعت سبز شده است.

به گفته این مدیر صنعتی،گروه صنعتی انتخاب بر اساس اصل 50 قانون اساسی ، فعالیت ها و رویکرد صنعتی خود را منطبق بر حفظ محیط زیست طراحی و تولیدات این مجموعه به دنبال بررسی سازمان های ذیربط کمترین آثار مخرب زیست محیطی را داشت که این موفقیت با برنامه ریزی مدیران ارشد گروه و حرکت تیمی و منسجم تمامی اعضای مجموعه به دست آمده است.

سعید ثمری با اشاره به اینکه صنعت سبز به صنایعی گفته می شود که محصولات و فرایند تولید شان باالزامات زیست محیطیِ تعریف شده توسط سازمان محیط زیست سازگار باشد، افزود: بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیطزیست، مهمترین شاخصها و الزامات برای انتخاب واحدهای صنعتی سبز ،عدم قرار گیری واحد صنعتی در فهرست صنایع آلاینده، دارا بودن سیستم تصفیه آب و فاضلاب ، کنترل آلودگی(آب ، خاک ،هوا و صدا) و سیستم بازیافت مواد زاید مناسب و استاندارد، اجرای برنامه مدیریت پسماند، مدیریت مصرف انرژی (آب و برق و سوخت) و جایگزینی انرژی های پاک، اخذ گواهینامه های زیست محیطی، سازگار نمودن چرخه تولید با محیط زیست، ایجاد و توسعه فضای سبز و فعالیت های آموزشی به منظور ارتقاء دانش زیست محیطی کارکنان است.

وی ادامه داد: کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست بعد از ارزیابی و امتیاز دهی به فعالیت های واحدهای صنعتی در حوزه های مشخص شده تشخیص می دهند که کدام مجموعه را می توان به عنوان صنعت سبز تعریف کرد که خوشبختانه با ارزیابی های انجام شده گروه صنعتی انتخاب بعنوان واحد صنعتی شایسته تقدیر صنعت سبز انتخاب شد.

سعید ثمری ادامه داد: از جمله اقدامات این گروه صنعتی در راستای حفاظت از محیط زیست جایگزینی گازR600 با گاز R134 در یک سری محصولات برودتی از جمله یخچال می باشد، چراکه گاز R134 از نوع گازهای مخرب لایه اوزون شناخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه استان اصفهان به عنوان استان خشک و کم آب شناخته شده است، گفت: استفاده بهینه از آب (آبیاری قطره ای )و فرایند تصفیه و بازچرخانی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در این راستا پروژه تصفیه فاضلاب بهداشتی از جمله طرح های بوده که از آب تصفیه و بازچرخانی شده در فرآیند تولید و فضای سبز استفاده شده است.

مدیر تیم HSE گروه صنعتی انتخاب عنوان نمود : در حوزه مدیریت پسماند بحث بازیافت ، کاهش پسماندها و تفکیک آنها از مبدا تا مقصد مد نظر قرار گرفت و نیز مدیریت انرژی هم موضع دیگری بود که گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان با تعریف پروژه های مختلف توانسته عملکرد قابل قبولی ارائه دهد، مانند استفاده از لامپ های کم مصرف ، فعالیت روی رتبه انرژی محصولات که در نهایت محصولاتی با رتبه برتر انرژی و سازگار با محیط زیست تولید و روانه بازار نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha