شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 367318

نوشیدن آب در کنار ورزش و رژیم غذایی سالم یکی از عوامل مهم در کاهش وزن به شمار می‌رود و آب‌رسانی بدن عامل حیاتی در مدیریت وزن پایدار است.

فواید نوشیدن آب برای سلامت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، بدن معمولا ۶۰ درصد آب دارد، اما به صورت مداوم طبق عملکرد طبیعی‌اش از طریق تعریق، تنفس و ادرار، آب از دست می‌دهد و برای جایگزین کردن آب از دست‌رفته باید به بدن آب‌رسانی کرد. اما این آب‎رسانی چه فوایدی برای سلامت ما دارد؟

فواید نوشیدن آب برای سلامت بر اشتها تاثیر می‌گذارد| نوشیدن آب کافی احتمال پرخوری در طول روز را کاهش می‌دهد و به کنترل کالری دریافتی کمک می‌کند. برخی افراد هم متوجه شدند که نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا موجب کاهش اشتهای آن‌ها می‌شود.

سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد| آب به بدن کمک می‌کند تا مواد مغذی به خوبی آماده، و تبدیل به انرژی شود. این کار از سوخت و ساز طبیعی پشتیبانی می‌کند که ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد.

بدون کالری است| آب برخلاف نوشیدنی‌های شیرین، کالری دریافتی بدن را افزایش نمی‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود تا آب گزینه سالمی در این زمینه باشد. برای کاهش وزن آب را با نوشیدنی کالری‌زا جایگزین کنید.

ورزش را آسان می‌کند| آب‌رسانی بدن به عملکرد آن در حین ورزش کمک می‌کند و همچنین احیای بدن بعد از تمرینات ورزشی را بهبود می‌بخشد. آب مفاصل را نرم می‌کند و همچنین در تنظیم دمای بدن و انتقال مواد مغذی به سراسر بدن موثر است. آب با ارتقای فعالیت‌های ورزشی موثر در کاهش وزن نقش مهمی دارد.

در هضم غذا نقش دارد| آب در هضم غذا نقش حیاتی دارد و در دفع مواد زائد از بدن موثر است. آب‌رسانی مناسب بدن به هضم آرام غذا کمک می‌کند و بر همین اساس، نمایانگر این است که بدن به طور طبیعی کار می‌کند و قادر است اهداف کاهش وزن را برآورده کند.

عوامل موثر بر مصرف آب| عواملی مانند سن، جنس، وزن، سطح فعالیت و محل زندگی شما بر این توصیه تاثیر می‌گذارد. احتمالا این توصیه را برای نوشیدن حداقل ۸ لیوان (۶۴ اونس) آب در روز شنیده‌اید. اگرچه این نقطه شروع خوبی است، اما شواهد محدودی برای تایید آن وجود دارد. اگر هدف شما کاهش وزن است، ثبات در آب‌رسانی بدن را مدنظر داشته باشید.

سطح فعالیت بدنی، دما و آب و هوای محل زندگی و سلامت کلی را هنگام تعیین میزان آب مصرفی روزانه درنظر بگیرید. برای نمونه، هنگام عرق‌ کردن در حین ورزش یا زمانی که هوا گرم است، نیاز روزانه به آب افزایش می‌یابد. رنگ ادرار هم می‌تواند راهنمای خوبی باشد اگرچه تحقیقات علمی آن را به‌عنوان معیار اندازه‌گیری آب‌رسانی بدن تایید نکرده است. طبق شواهد به‌دست‌آمده، رنگ تیره ادرار خبر از کم‌آبی و بی‌آبی بدن می‌دهد در حالی که رنگ زرد نشانه خوبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha