پوست دهیدراته بستر را برای خشکی، پوست چرمی و چین‌وچروک‌های ریز و ظریفی که بعدها عمیق می‌شوند، فراهم می‌کند. بسیاری از ما فراموش می‌کنیم که در طول روز از محصولات آبرسان استفاده کنیم که حاوی هیالورونیک اسید هستند. این ماده مزایای بسیاری دارد که یکی از آن‌ها تغییر در عمق چین‌وچروک‌های صورت، افزایش رطوبت، افزایش خاصیت ارتجاعی خصوصا اطراف چشم و بهبود جذب رطوبت است.این محصول مزایای بسیاری دارد اما آیا می‌دانید باید از چه محصولی استفاده کنید؟ آیا می‌دانید درصد هیالورونیک اسید در سرم‌های آبرسان باید چقدر باشد؟ آیا می‌دانید هیالورونیک اسید چطور به آبرسانی پوست کمک می‌کند؟

هیالورونیک اسید دوستدار پوست، چه اهمیتی در آبرسانی پوست دارد؟

هیالورونیک اسید چیست و با پوست شما چه می‌کند؟

هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) یک بزرگ مولکول است که به‌طور طبیعی توسط بدن نیز تولید می‌شود. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در مایع چشم و مفاصل وجود دارد. این ماده به‌عنوان یک روان‌کننده در مفاصل و سایر بافت‌ها عمل می‌کند. تقریبا نیمی از هیالورونیک اسید بدن در پوست یافت می‌شود. اشکال مختلف هیالورونیک اسید برای اهداف آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

آنچه که در مورد هیالورونیک اسید اهمیت ویژه‌ای دارد، قطر مولکول‌ها است. قطر مولکول‌ها توانایی HA برای نفوذ به پوست را تعیین می‌کند.

این ماده می‌تواند به افزایش رطوبت در پوست کمک کند که فواید بسیاری برای پوست دارد. افزایش رطوبت و کاهش خشکی پوست منجر به کاهش چین‌وچروک‌ها و بهبود زخم و غیره می‌شود.

هیالورونیک اسید با توانایی منحصربه‌فردی که در جذب و حفظ آب دارد، می‌تواند رطوبت را از هوا جذب کرده و لایه‌های پوست، خصوصا سطوح بالایی اپیدرم را آبرسانی کند. این ماده بیش از 1000 برابر وزن خود آب جذب می‌کند که مانند معجزه‌ای در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی خواهد بود. هیالورونیک اسید به‌عنوان یک ماده فوق‌العاده آبرسان، باعث انعطاف‌پذیری بیشتر پوست و حجیم شدن آن می‌شود که نقش موثری در کاهش چین‌وچروک‌های ریز صورت دارد.

سطوح هیالورونیک اسید با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و پوست دیگر مانند قبل نمی‌تواند آب جذب کند که این موضوع منجر به کم‌آبی پوست، زردی پوست و در نهایت ایجاد خطوط و چین‌وچروک‌های ظریف خواهد شد. با استفاده از هیالورونیک اسید به‌صورت موضعی روی پوست، از دست دادن رطوبت ترانس اپیدرمی کاهش یافته و عملکرد سد اپیدرمی تقویت می‌شود و پوست در طول روز هیدراته شده و محافظت می‌شود.

0d4c5d2f-51e8-45e4-b8b9-b2550e072f29.jpg

فواید هیالورونیک اسید (HA) چیست؟

پوست هیدراته به‌عنوان پوستی درخشنده‌تر و جوان‌تر شناخته می‌شود. هیالورونیک اسید نمی‌تواند به تنهایی سرعت یا روند پیری پوست را عقب اندازد اما به‌مرور زمان علائم پیری پوست مانند خشکی و چین‌وچروک را کاهش می‌دهد. هیالورونیک اسید غیر از آبرسانی به پوست مزایای بسیار دیگری نیز دارد که به شرح زیر هستند.

- ضد پیری

- مرطوب‌کننده

- التیام زخم

- ضد چروک

- افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

- کمک به درمان اگزما

- کمک به درمان قرمزی پوست

چرا هیالورونیک اسید تا این اندازه جادویی است؟

همان‌طور که اشاره شد، هیالورونیک اسید می‌تواند تا 1000 برابر وزن خود آب جذب کند! این معجزه‌ای در صنعت آرایشی و بهداشتی است. به‌عبارتی این ماده می‌تواند مانند یک مرطوب کننده عمل کند و مولکول‌های آب را روی سطح پوست شما نگه می‌دارد تا آن را مرطوب و هیدراته نگه دارد.

هر زمان در مورد پوستی صحبت می‌شود که به‌خوبی مرطوب شده است، عمدتا به پوستی اشاره می‌شود که محتوای آب زیادی دارد. شاید اصطلاح از دست دادن آب از طریق اپیدرم (Transepidermal Water Loss) یا TEWL را شنیده باشید. این اصطلاح علمی برای اندازه‌گیری میزان تبخیر آب از پوست است. هنگامی‌که یک محصول از TEWL جلوگیری می‌کند به این معنی است که با اطمینان یافتن از اینکه آب از سطح پوست شما خارج نمی‌شود، پوست را هیدراته نگه می‌دارد. هیالورونیک اسید دقیقا همین کار را با کاهش سرعت تبخیر آب پوست انجام می‌دهد. جدا از اینکه این ماده یک آبرسان بسیار موثر است، چند مطالعه نشان داده‌اند که برای بهبود زخم‌ها نیز بسیار مفید است.

c5e35a08-3deb-4c93-a624-4594325fd92a.jpg

آیا مصرف روزانه هیالورونیک اسید مشکلی برای پوست ایجاد می‌کند؟

مصرف روزانه هیالورونیک اسید کاملا بی‌خطر است. در واقع اکثر متخصصان تشویق می‌کنند که روزی 2 بار در روتین صبح و عصر از این محصول استفاده کنید. باید بلافاصله پس از شستن صورت و قبل از استفاده از مرطوب‌کننده‌های مبتنی بر لیپید، از هیالورونیک اسید استفاده کنید. افزودن هیالورونیک اسید به روتین مراقبت از پوست، راهی کم‌خطر برای کمک به پاکسازی و مرطوب کردن پوست است.

هیالورونیک اسید به‌دلیل توانایی در آبرسانی پوست شهرت دارد. اما اگر به‌درستی از آن استفاده نکنید، ممکن است پوست خشک‌تری نسبت به قبل داشته باشید. این ماده شاید برای هیدراتاسیون مناسب باشد اما عوارض جانبی ناخواسته‌ای نیز ممکن است داشته باشد. برخی از انواع HA کمی مشکل‌ساز می‌شوند چون افزایش درصد آن با بیماری‌های التهاب پوست مانند پسوریازیس مرتبط هستند. البته مطالعه‌ای نشان داده که استفاده از هیالورونیک اسید در مقایسه با گلیسیرین خالص، در واقع سرعت بهبود زخم را کاهش می‌دهد. این موضوع ممکن است به دلیل غلظت و وزن مولکولی بالای برخی از انواع هیالورونیک اسید باشد.

چه فرم‌هایی از هیالورونیک وجود دارد؟

در مراقبت از پوست، هیالورون، هیالورونیک اسید و هیالورونان تولید می‌شوند. تعجب نکنید، این مواد تفاوت آن‌چنانی با هم ندارند و تقریبا مشابه هستند. با این حال، هیالورونیک اسید چون دارای مولکول‌هایی با اندازه متفاوت است برای پوست بدن انتخابی مناسب‌تر خواهد بود. هیالورونیک اسید با زنجیره بلند روی پوست قرار می‌گیرد و به پوست نفوذ نمی‌کند. هیالورونیک اسید با زنجیره کوتاه به عمق پوست نفوذ می‌کند و به ذخیره رطوبت در بافت همبند پوست کمک خواهد کرد.

چه مقدار از هیالورونیک اسید استفاده کنیم؟

وقتی نوبت به استفاده از هیالورونیک اسید می‌رسد، بهتر است از غلظت‌های بالا اما دوزهای پایین‌تر استفاده کنید. اگر بدون تجویز پزشک متخصص از این محصول استفاده می‌کنید باید درصد پایین‌تری را انتخاب کنید.

هیالورونیک اسید موجود در سرم‌ها و کرم‌های بهداشتی از چه ساخته می‌شود؟

هیالورونیک اسید موجود در سرم‌ها و کرم‌های بهداشتی در آزمایشگاه و با استفاده از یک فرایند بیوتکنولوژیکی تولید می‌شود، بنابراین کاملا گیاهی است. این محصول به اشکال مختلف تولید می‌شود تا مطابق با نیازهای پوست افراد باشد. مراقبت از پوست با هیالورونیک اسید می‌تواند کمبود رطوبت در پوست را جبران کند، دقیقا همان چالشی که پوست همۀ ما به‌طور طبیعی با افزایش سن با آن روبرو می‌شود. هیالورونیک اسید با درصدهای مختلفی در سرم‌های پوستی و کرم‌ها استفاده می‌شود، بنابراین قبل از انتخاب محصولی با درصدهای مختلف از این ماده، لازم است با یک پزشک متخصص یا مشاور پوست صحبت کنید.

هیالورونیک اسید؛ جام مقدس برای آبرسانی و پوست بدون چروک

هیالورونیک اسید واقعا دوست‌دار پوست است چون قابلیت بالایی در جذب و حفظ آب پوست دارد. توانایی بسیار بالای این ماده در جذب آب از محیط و حفظ آن روی پوست، آن را به محصولی جادویی و به‌عبارتی جام مقدس برای آبرسانی پوست و کبت کمک به رفع چین‌وچروک‌های ظریف و ریز پوستی تبدیل کرده است. حالا که با معجزه این محصول آشنا شده‌اید، بهتر است سرم‌های آبرسانی را خریداری کنید که حاوی HA هستند. مدیسه در فروشگاه آنلاین خود معتبرترین و برترین برندها را ارائه کرده که شامل سرم‌های آبرسان هیالورونیک اسید هستند. پوست زیبایی شما نیاز به مراقبت دارد، آن را آبرسانی کنید تا روند پیری پوست کند شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha