رئیس سازمان اورژانس استان تهران با بیان این‌که از لحظه دریافت تماس از سوی مردم تا رسیدن موتورلانس بر بالین بیمار، ۱۰ دقیقه زمان می‌برد، گفت: الان ۲۶۰ دستگاه موتورلانس در تهران فعال است و نیاز به حداقل ۲۴۰ دستگاه دیگر نیز وجود دارد.

"موتورلانس‌ها" در تهران ۱۰ دقیقه‌ای بر بالین بیماران می‌رسند/ کمبود ۲۴۰ موتورلانس در تهران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،محمداسماعیل توکلی با بیان این‌که استقرار موتورلانس‌ها در تهران زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیماران را کاهش داده است، اظهار کرد: باتوجه به ترافیک تهران، با توسعه این ناوگان می‌توان زمان رسیدن تکنسین اورژانس بر بالین بیماران را کاهش داد.

مدت زمان رسیدن موتورلانس به صحنه حادثه یا بالین بیمار

وی ادامه داد: از لحظه دریافت تماس از دیسپچ تا رسیدن موتورلانس بر بالین بیمار یا مصدوم، حدود 10 دقیقه زمان می‌برد.

فعالیت 260 دستگاه موتورلانس در استان تهران

توکلی با بیان این‌که روزانه 260 دستگاه موتورلانس در استان تهران فعال هستند، افزود: تا پیش از این صرفاً‌ شهر تهران دارای موتورلانس بود اما امروزه موتورلانس‌ها در همه شهرستان‌های استان و پنج کلان‌ناحیه تهران در حال فعالیت هستند.

موتورلانس‌ها برای چه حوادثی قابل اعزام هستند؟

رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: موتورلانس‌ها برای همه حوادث قابل اعزام هستند. این تکنسین‌ها علاوه بر برخورداری از مهارت‌های تخصصی، دارای دانش مدیریت صحنه هستند که به عنوان پیشران و پیشرو به محل حادثه یا بر بالین بیمار اعزام می‌شوند، خصوصاً در شرایطی که مصدوم یا بیمار بدحال است و در وضعیت قرمز قرار دارد و به دلیل ترافیک ممکن است آمبولانس با تأخیر به محل برسد.

کمبود 240 دستگاه موتورلانس در تهران

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان کمبود موتورلانس در استان تهران نیز تصریح کرد: 240 دستگاه موتورلانس دیگر برای استان تهران نیاز داریم، قیمت موتورلانس‌ها بسیار بالاست اما امسال با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت در تلاش هستیم تا 30 دستگاه موتورلانس تا پایان سال خریداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha